پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۸۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
امیرعلی نیک‌بخش شامگاه سه شنبه در جلسه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از وجود ۲۰ پروژه کتابخانه سازی در استان زنجان خبرداد و افزود: از این تعداد، چهار پروژه اولویت دارد که باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

شعارسال: مدیر کل امور کتابخانه‌های استان زنجان گفت: شهر قیدار مرکز شهرستان خدابنده بعد از گذشت ۴۰ سال صاحب نخستین کتابخانه می‌شود.

 امیرعلی نیک‌بخش شامگاه سه شنبه در جلسه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از وجود ۲۰ پروژه کتابخانه سازی در استان زنجان خبرداد و افزود: از این تعداد، چهار پروژه اولویت دارد که باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه کتابخانه امام علی (ع)، نخستین کتابخانه شهر قیدار است که پس از انقلاب احداث می‌شود، ادامه داد: شهر قیدار مرکز شهرستان خدابنده بعد از گذشت ۴۰ سال صاحب نخستین کتابخانه می‌شود.

مدیر کل امور کتابخانه‌های استان زنجان ادامه داد: کتابخانه خیری در روستای دیزج‌آباد نیز با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل کمک های یکی از بانک ها و انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان زنجان به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیک بخش افزود: کتابخانه شهید مطهری شهر صائین قلعه نیز توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی و انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر صائین قلعه در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز برای نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازها است، ادامه داد: با تخصیص به موقع اعتبار و تکمیل پروژه‌ها امکان پایان پروژه‌های مذکور پیش از آغاز فصل سرما و جذب ۱۰ نفر نیروی کتابدار فراهم شود.

نیک‌بخش خاطرنشان کرد: همچنین طرح بهسازی نمای کتابخانه سهروردی زنجان از محل اعتبارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان در دست انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برگزاری دومین همایش خیرین کتابخانه‌ساز استان در سال جاری، گفت: تعهد خیران در دوره اول، ۱۷ میلیارد تومان بود که از سال ۹۲ تا کنون محقق شده و طی آن، هفت کتابخانه خیرساز با ۴۷۰ هزار نسخه کتاب با مشارکت‌های مردمی و خیرین احداث شد.

نیک بخش سرانه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را ۱.۴ به ازای هر نفر، عنوان کرد و گفت: این مقدار، بالاتر از بسیاری از استان‌های دیگر است.

وی افزود: ۸.۵ درصد جمعیت استان، عضو کتابخانه‌های عمومی هستند در حالی که متوسط عضویت در کشور، سه درصد است اما با این وجود دستگاه‌های فرهنگی مرتبط باید کمک کنند تا بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش ترویج دهیم

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه از برخورداری ۵۰ درصد مدارس استان زنجان از فضای اختصاصی کتابخانه‌ای خبرداد و گفت: در سایر مدارس نیز فضاهای برای مطالعه وجود دارد.

ابراهیم رفیعی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه دستگاه آموزش و پرورش استان زنجان با برخورداری از ۲۰۰ هزار دانش آموز و ۱۴ هزار فرهنگی جامعه هدف قابل توجهی در زمینه توسعه و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه است، افزود: برای ورود امور کتابخانه‌های استان زنجان به مدارس و بحث معرفی کتب به این قشر از افراد باید کمیته‌ای تشکیل و ساز و کاری برای آن در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در زمینه فضای کتابخانه‌ای مدارس روستایی مشکل داریم، ادامه داد: باید برنامه‌ای برای آموزش و بازدید از کتاب‌خانه‌ها و کتاب‌گردی، آموزش کتابدار مدارس و برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در مدارس برنامه‌ریزی شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  مهر،تاریخ انتشار: 27 شهریور1398،کدخبر: 4721545،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
برای ورود امور کتابخانه‌های استان زنجان به مدارس و بحث معرفی کتب به این قشر از افراد باید کمیته‌ای تشکیل و ساز و کاری برای آن در نظر گرفته شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
واقعا در سال 2019 وقتی میشونیم که یه شهری تازه به سیستم کتابخانه مجهز شده باعث افتخار میشه اصلا برامون مرسی از مسئولین عزیز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین