پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۳۶۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد هزار اتاق بازی در مدارس ابتدایی سراسر کشور خبر داد و گفت: در ده استان این طرح به صورت پایلوت اجرا خواهد شد که در مرحله بعدی آن را به تمام کشور تعمیم خواهیم داد.

شعارسال: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد هزار اتاق بازی در مدارس ابتدایی سراسر کشور خبر داد و گفت: در ده استان این طرح به صورت پایلوت اجرا خواهد شد که در مرحله بعدی آن را به تمام کشور تعمیم خواهیم داد.

 رضوان حکیم زاده، عصر امروز در آئین افتتاح گردهمایی معاونین تربیت بدنی و سلامت و آموزش ابتدایی استانهای سراسر کشور، با تاکید بر ضرورت توجه به سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور، اظهارداشت: در تربیت دانش آموزان، ساحت رشد زیستی که در سند تحول بنیادین نیز تاکید شده است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: اهمیت ساحت رشد زیستی تنها در ورزش خلاصه نمی‌شود و زمینه ساز موفقیت‌های دانش آموز در آینده است، چنانچه نقش آن را می‌توان در ساحت علم، اقتصاد، اجتماع، هنر و حتی بعد عبادی اعتقادی جستجو کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از این که در آموزش و پرورش نگاه زیربنایی به موضوع تربیت زیستی و بدنی نشده است، عنوان کرد: در مدارس تنها ساعتی را برای ورزش کودکان اختصاص داده شده است که فقط جزئی از مبحث تربیت بدنی به شمار می‌رود و باید نگاه عمیق‌تری به این موضوع حاکم شود.

وی با اشاره به اساس اصول علم تربیت، تصریح کرد: تربیت اثر بخش و یادگیری پایدار در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی، حتماً متناسب با ویژگی‌های رشدی، روحی و شخصیتی دانش آموز باشد.

حکیم زاده افزود: باید از بسترهایی استفاده کنیم تا زمینه حضور با انگیزه دانش آموز در مدرسه را فراهم سازیم و یادگیری را از بسترهایی مانندهنر، ادبیات و ورزش دنبال کرده و روش هایی مبتنی بر حافطه محوری و حافطه پروری را منوط به مهارت آموزی کنیم.

وی از ایجاد هزار اتاق بازی در مدارس ابتدایی سراسر کشور خبر داد و افزود: در ده استان این طرح به صورت پایلوت اجرا خواهد شد که در مرحله بعدی آن را به تمام کشور تعمیم خواهیم داد، چرا که بازی بستر تحرک، فعالیت و نشاط را بوجود می‌آورد که به دنبال آن یادگیری رخ خواهد داد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش احداث سالن‌های 250 متری برای مدارس دخترانه را نمونه‌ای از بسترهای ایجاد شده برای فعالیت زیستی بدنی خواند و گفت: در سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور، تاکید ویژه‌ای بر ایجاد نشاط و شادابی برای کودکان در محیط مدرسه شده است.

وی بر حذف عوامل مخل نشاط نیز تاکید کرد و ابراز داشت: اگر عوامل سلبی را حذف نکنیم، عوامل ایجابی بی فایده خواهند بود.

حکیم زاده تشریح کرد: در این راستا اقدام به حذف آزمون‌های تستی و ممنوعیت کتب کمک آموزشی برای مقطع ابتدایی نموده‌ایم که نقش بسزایی در ایجاد استرس دانش آموزان داشتند، همچنین باعث سبک شدن کیف آن‌ها نیز شده است که از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به لزوم تقویت سواد حرکتی در معلمان، گفت: با توجه به کمبود معلم تربیت بدنی سعی داریم سواد حرکتی را در معلمان با اصلاح نگرش‌ها به موضوع ساحت تربیت زیستی و اهمیت آن بالا ببریم تا بازخوردهای لازم را بگیریم.

به گزارش تسنیم، آئین افتتاح گردهمایی معاونین تربیت بدنی و سلامت و آموزش ابتدایی استانهای سراسر کشور، عصر امروز با حضوررضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی و مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار: 9 مهر1398،کدخبر:2109336 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین