پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:. اگر امروز جمعیت سالمندان ۱۰ درصد جامعه است در سال ۱۴۳۰ این جمعیت به بیش از ۲۶ درصد خواهد رسید. وحید قبادی دانا‌ (رئیس سازمان بهزیستی کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با سند ملی سالمندی گفت: این سند ملی به منظور ارتقای خدمات‌رسانی به سالمندان کشور و تحقق شعار «فرصت های برابر برای تمام سنین»، رونمایی می‌شود. تشکیل این سند با همکاری سازمان بهزیستی به عنوان متولی شورای ملی سالمندان، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت به عنوان متولیان دیگر این حوزه نوشته شده است.

شعار سال: وحید قبادی دانا‌ (رئیس سازمان بهزیستی کشور) در ارتباط با سند ملی سالمندی گفت: این سند ملی به منظور ارتقای خدمات‌رسانی به سالمندان کشور و تحقق شعار «فرصت های برابر برای تمام سنین»، رونمایی می‌شود. تشکیل این سند با همکاری سازمان بهزیستی به عنوان متولی شورای ملی سالمندان، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت به عنوان متولیان دیگر این حوزه نوشته شده است. برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه سالمندان، با مشارکت فعال مردم و خیرین، شرایط خوبی را برای ما ایجاد کرد تا بتوانیم از این بحران‌های مشکل عبور کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره رشد جمعیت سالمند در کشور اذعان کرد: باید این پیش‌بینی را مدنظر داشته باشیم که نرخ رشد جمعیت کشور به سمت سالمندی می‌رود. درصد جمعیت سالمندی در سال‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد. اگر امروز جمعیت سالمندان ۱۰ درصد جامعه است در سال ۱۴۳۰ این جمعیت به بیش از ۲۶ درصد خواهد رسید.

قبادی دانا در ادامه گفت: برای سازمان بهزیستی آمادگی لازم درمورد زندگی فردی و اجتماعی سالمندان هدف محسوب می‌شود. برای اینکه سالمندان بتوانند زندگی مستقل داشته باشند، اهدافی که مشخص شده‌اند باید به ثمر بنشینند و سند ملی سالمندان در حصول این اهداف ما را یاری خواهند داد.

وی در ارتباط با پیش‌بینی بودجه برای اجرای سند ملی سالمندان گفت: این سند فعلا سند سیاست‌گذاری است و باید تصویب شود و پس از آن در سازمان‌های مدیریتی به کار گرفته می‌شود که در آن موقع بودجه‌‌اش نیز مشخص خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاري کار ايران ، تاریخ انتشار 12 مهر 98، کد خبر: 817350، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین