پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
فرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: از اقدامات خوب مرزبانی به عنوان یک واسطه در راستای حقوق مرزنشین ها انتخاب آب رودخانه اترک بود که کشور مقابل را مجاب کردیم که آب را به سمت کشورمان برگرداند.

شعارسال: فرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: از اقدامات خوب مرزبانی به عنوان یک واسطه در راستای حقوق مرزنشین ها انتخاب آب رودخانه اترک بود که کشور مقابل را مجاب کردیم که آب را به سمت کشورمان برگرداند.

سرهنگ، بهزاد ابراهیمی در نشست خبری ضمن تاکید بر اینکه مرزبانی اولین حلقه امنیتی کشور است اظهار کرد: بایستی زحماتی که در نیروی انتظامی و حافظان امنیت کشیده میشود برای مردم منتشر شود.

وی تاکید کرد: مرزبانی مسئولیت حدود مرزها و حفظ منافع جمهوری اسلامی را بر عهده دارد که به طور شبانه روزی در دستور کار مرز بانان می باشد.

ابراهیمی ضمن اشاره به اینکه کشور ایران با 15 کشور دنیا هم مرز است و 16 مرزبانی در سراسر کشور وجود دارد، افزود: ایران 9 هزار کیلومتر نوار مرزی دارد و سهم گلستان از این آمار 458 نوار مرزی است.

فرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: مرز استان گلستان از مرزهای منحصر به فرد کشور است و نوار کوهستانی و صعب العبور،دشت و شوره زار، مرز دریایی و رودخانه ایی را شامل میشود که هر کدام از لحاظ کنترل مرز مشکلات خاص خود را دارد.

مرزبان درجه یک ما درهنگ مرزی اترک با مرزبان کشور ترکمنستان روابط خوبی دارد

وی در خصوص وضعیت امنیتی منطقه تصریح کرد: روابط مرزبانی با کشور همسایه تاثیر بسزایی در امنیت مرز دارد و مرزبان درجه یک ما در هنگ مرزی اترک با مرزبان کشور ترکمنستان روابط خوبی دارد و حسن همجواری را رعایت میکند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: حفظ هوشیاری و آمادگی مرزبانی با سه راهبرد اساسی ارتقاء آمادگی عملیاتی، ارتقاء تعاملات و کاهش آسیب پذیری با رویکرد نظامی و دفاعی محقق میشود و در راستای ارتقاء آمادگی عملیاتی، بالابردن سطح آموزش نیروها در قرارگاه جهادی تربیت آموزش به طورمداوم توسط فرماندهان رصد میشود و نیروها آموزش ها را در شرایط نزدیک واقیعت تمرین میکنند.

وی با بیان اینکه در ارتقاء تعاملات ارتباط نزدیکی با مراکز دانشگاهی داریم، اظهارکرد: مرزبانی ازارگان هایی است که در کنار سایر نیروهای انتظامی مستقر بوده و اثرات آن را در اجرای مأموریت های مختلف مشاهده می کنیم.

وی افزود: در کاهش آسیب ها و با توجه به نوع مأموریت ها و گستردگی در معرض خطرات و آسیب های شغلی هستیم و با توجه به ظرفیت خوب سازمان نیروهای قضایی نیروهای مسلح و همچنین با اقدامات صورت گرفته کاهش چشم گیری در آسیب های اجتماعی را شاهد بودیم.

وی به طرح حریم امنیتی مرزاشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح حریم امنیتی قرمز و زرد استان مشخص شد که تردد در حریم امنیتی زرد بایستی با هماهنگی مرزبانان باشد و تردد در نقطه قرمز به غیر از مرزبانان برای تمامی افراد ممنوع است.

ابراهیمی در راستای حقوق مرزنشین ها گفت: ما در این زمینه نقش واسطه داریم و یکی از اقدامات انتخاب آب رودخانه اترک بود که کشور مقابل را مجاب کردیم که آب به سمت کشورمان برگردد.

وی تصریح کرد: به فصل صید و صیادی نزدیک می شویم و از صیادانی که در شکاره پرنده هستند انتظار داریم که به نواحی مرزی نزدیک نشوند.

فرمانده مرزبانی استان گلستان اظهارکرد: مسائلی از قبیل شکار پرندگان شکاری گران قیمت، سلاح غیرمجاز و غیره در مرز مطرح است ولی وضعیت مرزهای ما آرام است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

مرز بانی تنها یگانی است که هم وظیفه دفاعی و نظامی و هم وظیفه قضایی برای حل مشکلات مردم را برعهده دارد و همچنین وظیفه خطیر دیپلماتیک نیز از مسئولیت های مرزبانان است.

وی ادامه داد: برنامه های متعددی از جمله تقویت کارکنان، اعزام به دوره های بصیرت، تکمیل پایگاه دریابانی بندرترکمن، عملیات برق رسانی به برخی از مقرها، ارتقاء قابلیت های عملیاتی و آموزشی در دستور کار ما است.

ابراهیمی اضافه کرد: در زمان سیل علاوه بر استمرار فعالیت های مرزبانی و حفاظت از مقرهای مرزبانی در رودخانه اترک به سیل زدگان هم کمک شد و در آن زمان ۱۵ کیلومتر خاک ریز، عملیات نجات مادر باردار، شرکت در عملیات امداد و نجات قایق واژگون شده در گمیشان، جابجایی احشام و غیره انجام شد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ،تاریخ انتشار: 11 مهر1398،کدخبر: ،www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
مسائلی از قبیل شکار پرندگان شکاری گران قیمت، سلاح غیرمجاز و غیره در مرز مطرح است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین