پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۳۷۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: قبل از این اتفاقات تذکرات جدی را به مسوولان شهرداری رودهن و برخی از شهرهای استان تهران داده بودیم و در همایش شهرداران و حتی یکی از دلایل بازدیدهای سرزده نیز بررسی و تذکراتی در همین زمینه است.

شعارسال: محمد تقی زاده در خصوص اتفاقات رخ داده در شهرداری رودهن و دستگیری ۱۴ نفر از جمله شهردار، یکی از اعضای شورای شهر و کارمندان شهرداری، تاکید کرد: قبل از این اتفاقات تذکرات جدی را به مسوولان شهرداری رودهن و برخی از شهرهای استان تهران داده بودیم و در همایش شهرداران و حتی یکی از دلایل بازدیدهای سرزده نیز بررسی و تذکراتی در همین زمینه است.

وی افزود: در پایان تمام بازدید ها و در جمع‌بندی های خود به شهرداران اعلام می‌کنیم که مراقبت‌های لازم و خاصی را در حوزه شهرسازی و ساخت و ساز انجام بدهند و در این بازدیدها به جزء بازرسی از حوزه های عمرانی، خدمات شهری، فضای سبز و... در حوزه های شهر سازی و ساخت و سازها که می‌تواند محل تخلفات احتمالی باشد نیز به صورت جدی ورود میکنیم

تقی زاده با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز تذکرات لازم را داده‌ایم، گفت: در بازدید سرزده ای که یک ماه و نیم پیش از رودهن داشتیم نیز یکی از موارد جدی که به نماینده وزارت کشور هم تذکر دادیم ساخت و سازهای غیرمجاز و بی ضابطه ای بود که در این شهر اتفاق می‌افتاد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اضافه کرد: در رودهن از چند محل بازدید میدانی انجام کردیم که اعلام کردیم این ساخت و سازها خلاف ضابطه است و طبق گزارش‌هایی که از طرق مختلف و مردمی هم دریافت کردیم گویای این مسئله بود که احتمال ارتکاب تخلفات گسترده در این حوزه وجود دارد.

وی تصریح کرد: حوزه قضایی به صورت قانونی پیگیری هایی را انجام دادند که پیرو آن افرادی دستگیر و تحت پیگرد قرار گرفتند و موضوع رسیدگی به اتهامات در جریان است و تاکنون جرمی در مراحل دادگاه اعلام و کیفرخواستی نیز صادر نشده است اما به زودی ریز این تخلفات مشخص خواهد شد.

تقی زاده افزود: کلیات این موضوعات را به تمام شهرداری ها اعلام و تذکرات لازم برای اینکه در چارچوب ضوابط و مقررات به ویژه در حوزه ساخت و ساز و با رعایت قوانین و مقررات عمل کنند داده شده است و تمام شهرداری های استان باید مراقبت بیشتری انجام داده تا این مسائل را شاهد نباشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران ادامه داد: شهرداران باید با مراقبت بیشتری از حوزه هایی که می‌توانند فساد انگیز باشد داشته و به طور جدی و با دقت ورود کنند و ما نیز از حوزه نظارتی خود مراقبت، پیگیری و نظارت ها را تقویت کرده ایم.

وی اضافه کرد: تاکید ما به ویژه به نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ به خصوص در حوزه ساخت و ساز این است که با سختگیری بیشتری در این حوزه وارد شوند.

تقی‌زاده در خصوص افزایش روز افزون جمعیت و نیاز به تکمیل هرچه سریعتر پروژه‌های تالار بزرگ شهر و کمربندی شهر پردیس، اذعان کرد: در خصوص پروژه تالار بزرگ شهر نیاز است بخشی از هزینه آن از اعتبارات استانی و بخشی نیز از طریق منابع داخلی شهرداری تامین شود زیرا این پروژه بزرگ برای اوقات فراغت شهروندان مفید و متناسب با بافت جمعیتی این شهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: موضوع کمربندی شمالی پردیس نیز جزء پروژه‌های ملی است زیرا کمربند شمالی آزادراه تهران-پردیس از این منطقه عبور می‌کند و با مکاتبات انجام شده، مجوز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی اخذ شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 15مهر1398 ، کدخبر: 908255: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
کلا باید یه تیمی در نظر گرفته بشه که به تخلفات شهرداری تهران و حومه تهران رسیدگی کنن انقد وضعیت خرابه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین