پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
تیم ملی والیبال در رقابت‌های جام جهانی با بازیکنان جوان موفق به کسب دو پیروزی شد این در حالی است که ایگور کولاکوویچ پیش از این به بازیکنان همیشگی تیم تکیه می‌کرد.
شعارسال: تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ به میزبانی ژاپن امروز مقابل تیم آمریکا به میدان می‌رود. ملی‌پوشان تاکنون پنج بازی در رقابت‌های جام جهانی داشتند که دو پیروزی به‌دست آوردند و سه شکست متحمل شدند. بلندقامتان ایران مقابل تیم‌های کانادا و استرالیا پیروز میدان شدند و در برابر تیم‌های روسیه، مصر و برزیل شکست خوردند. نکته قابل توجه پیروزی ملی‌پوشان والیبال با ترکیب بازیکنان جوان در دو بازی‌ای بود که به پیروزی رسیدند.

اهالی والیبال؛ منتقدان به صف کولاکوویچ

رقابت‌های جام جهانی امسال در شرایط خاص در حال برگزاری است، به دلیل برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک در دی‌ماه سال جاری، خیلی از کشورها با ترکیب تیم دوم شرکت کردند. در تیم کولاکوویچ هم ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان در کنار هم قرار گرفته‌اند. موضوعی که بارها مورد انتقاد منتقدان والیبال قرار گرفت و برخی از اهالی والیبال اعتقاد داشتند کولاکوویچ به سمت نتیجه‌گرایی رفته است؛ در حالی‌که این مربی به دلیل جوان‌گرایی در تیم صربستان در سال ۲۰۱۷ مورد توجه فدراسیون والیبال قرار گرفت و به همین خاطر هدایت تیم ملی والیبال را به او سپردند.

ترکیب تقریباً ثابت تیم ملی والیبال در هر مسابقه این نگرانی‌ها را برای خانواده والیبال به‌وجود آورده بود که ملی‌پوشان در سال منتهی به المپیک به استراحت نیاز دارند و نباید فرصت کسب سهمیه المپیک توکیو را فدای نتیجه کرد.

محمود افشاردوست در مورد حضور همیشگی بازیکنان باتجربه گفت: «طبیعی است بازیکنان والیبال پس از مدت‌ها حضور در مسابقات مختلف دچار فرسودگی می‌شوند و نیاز به ری‌کاوری و استراحت دارند. پریدن‌های مداوم در طول بازی و فشار وارد کردن به زانو باعث می‌شود که آن‌ها بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی قرار بگیرند. به نظرم باید بازیکنان باتجربه ما استراحت می‌کردند و در چنین مسابقاتی به بازیکنان جوان‌تر میدان می‌دادیم. در حال حاضر رقابت‌های انتخابی المپیک پیش‌رو والیبال ایران است و بازیکنان باتجربه باید با آمادگی کامل در مسابقات ظاهر شوند تا بتوانند سهمیه المپیک توکیو را به‌دست بیاورند. بنابراین بهتر بود سیاست کاری کولاکوویچ در این مسابقات تغییر می‌کرد.»

مصطفی کارخانه دیگر کارشناس والیبال در مورد حضور سیاست کولاکوویچ در مسابقات مختلف گفت: «در حال حاضر رقابت‌های انتخابی المپیک پیش‌رو است و همه تیم‌ها در مسابقات جام جهانی با تیم دوم به میدان می‌آیند. بهتر بود کولاکوویچ از بازیکنان اصلی استفاده نمی‌کرد و به آن‌ها استراحت می‌داد تا چند روزی از فضای والیبال دور باشند و استراحت کنند و برای مسابقات انتخابی المپیک با تمام قدرت ظاهر شوند.»

جبار قوچا‌ن‌نژاد هم در واکنش به این موضوع گفت: «در شرایط فعلی که انتخابی المپیک پیش‌روی والیبال ایران است و همه انتظار دارند که ملی‌پوشان جواز حضور در المپیک را به‌دست بیاورند، میدان دادن به جوانان بهترین رویکرد بود چرا که فرصتی برای استراحت بازیکنان باتجربه به‌وجود می‌آمد و آن‌ها می‌توانستند در مسابقات انتخابی المپیک با تمام توان حاضر شوند. وقت آن رسیده است که والیبال ایران توسط کولاکوویچ برای آینده بیمه شود. اگر همیشه به دنبال کسب نتیجه و رتبه باشیم، قطعاً قدرت ریسک‌پذیری‌ هم پایین می‌آید و دیگر به بازیکنان جوان اعتماد نمی‌کنیم. من فکر می‌کنم کولاکوویچ با رویکردی که دارد، به دنبال رفع نقص‌های خود است. او نتوانسته خیلی خوب نتیجه بگیرد و به همین خاطر در مسابقات مختلف بیشتر از اینکه به جوانان اعتماد کند، به باتجربه‌ها میدان می‌دهد. »

کولاکوویچ در برابر انتقادهای اهالی والیبال به‌شدت واکنش نشان داده است و با بیان این‌که او سرمربی تیم ملی است و باید پاسخگو باشد؛ بنابراین هر تصمیمی که صلاح بداند می‌گیرد؛ به‌نوعی جواب منتقدان خود را داد.

چرخش آقای سرمربی با مصدومیت بازیکن باتجربه

تیم ملی با ترکیب بازیکنان همیشگی مقابل روسیه و مصر شکست خورد. مصدومیت فرهاد قائمی در این رقابت‌ها شرایط را کمی تغییر داد. از بازی سوم، سیاست ایگور در تیم ملی تغییر کرد. او مقابل کانادا بازیکنان جوان را به میدان فرستاد و اتفاقاً این تغییر استراتژی با پیروزی بلندقامتان ایران همراه شد. در بازی با برزیل اگرچه تیم ایران شکست خورد اما بازیکنان جوان والیبال ایران به‌قدری نمایش قابل قبولی ارائه دادند که در نهایت برزیلی‌ها که به‌راحتی همه تیم‌ها را شکست داده بودند پس از پایان بازی، ایران را حریف سرسخت دانستند.

شکست برابر روسیه و مصر در دو بازی اول و دوم، مصدومیت قائمی و به تازگی مصدومیت سعید معروف، از طرفی عملکرد قابل قبول بازیکنان جوان، باعث شد تا کولاکوویچ از موضع خود پایین بیاید و نبض بازی را به‌دست بازیکنان جوان که آینده والیبال ایران را می‌سازند، بدهد.

این چهارمین حضور ملی‌پوشان در رقابت‌های جام جهانی است. نخستین حضور سروقامتان ایران در سال ۱۹۹۱ بود که به‌عنوان یازدهمی رسیدند. پس از آن در سال ۲۰۱۱ بلندقامتان با کسب عنوان نهمی به کار خود پایان دادند.در سومین حضور، ملی‌پوشان با هدایت کواچ به میدان رفتند و روی پله هشتم قرار گرفتند.

در حال حاضر شاگردان ایگور با کسب ۶ امتیاز در جایگاه هشتم قرار دارند و قرار است تا ۲۳ مهرماه سال جاری با تیم‌های آمریکا، تونس، آرژانتین، ژاپن، ایتالیا و لهستان رو در رو شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 17 مهر 1398 ، کدخبر: 429755 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
تیم ملی والیبال حسابی خراب کرد انگار ما نمی تونیم تو هیچ زمینه ای شرایط توسعه ای ایجاد کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین