پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
همیشه سختکوشی و موفقیت به یک معنا نیستند. مهم نیست چقدر کار ما سخت باشد یا چند ساعت مشغول آن باشیم. خیلی اوقات دلایلی وجود دارد که می‌تواند مانع از موفقیت افراد سختکوش شود.
شعار سال: همیشه سختکوشی و موفقیت به یک معنا نیستند. مهم نیست چقدر کار ما سخت باشد یا چند ساعت مشغول آن باشیم. خیلی اوقات دلایلی وجود دارد که می‌تواند مانع از موفقیت افراد سختکوش شود.

اگر سخت‌تر از همه کار می‌کنید اما هنوز خودتان را «موفق» نمی‌دانید، چرخ‌های حرکت خودتان را به حرکت درآوردید اما به جایی نرسیده‌اید، شما تنها نیستید و میلیون‌ها آمریکایی زحمت‌کش هم درست مثل شما موفق نیستند! این اتفاق دلایل مختلفی دارد که باعث می‌شود سختکوشان موفق نباشند:
چرا افراد سختکوش همیشه موفق نیستند؟
۱. بودجه‌ریزی ندارند

شما هفته‌ای چهل ساعت یا بیشتر کار می‌کنید. جالب است که خیلی اوقات نمی‌دانیم پولی که در ماه درآوردیم را خرج چه کردیم؟ اگر بودجه نداشته باشیم احتمالاً خیلی ندانیم که پولمان چگونه هزینه می‌شود! چند راه داریم. اول اینکه یک ماه خرجمان را ریز به ریز بنویسیم. سوپر، رستوران، کافه، حمل‌ونقل و... . همه را بنویسیم و هزینه‌هایمان را ردیابی کنیم.

نوشتن بودجه به نظر جالب نیست اما آنقدرها که به نظر می‌رسد سخت هم نیست.  اپلیکیشن‌های جالبی وجود دارند که هرچه خرج می‌کنید در آن وارد می‌کنید. این برنامه‌ها به شما هشدار می‌دهند که در دسته‌ای از هزینه‌ها زیاده‌روی کرده‌اید. اگر نمی‌دانید پول شما کجا رفته است احتمالاً راهی بهتر از بودجه ریزی نداشته باشید. از متداول‌ترین هدر رفت‌های پولی بیش از حد غذا خوردن و سرگرمی‌ است که می‌توان با تغییر در روش خرجمان پول بیشتری داشته باشیم.
چرا افراد سختکوش همیشه موفق نیستند؟
۲. سرمایه‌گذاری ندارند

اگر شما یک فرد سختکوش هستید به این فکر نکردید که چرا نباید پول شما برای خودش کار کند؟ سرمایه‌گذاری راه مناسبی است که شما هم سختکوش باشید و هم موفق. لازم نیست حتما یک متخصص باشیم تا بهترین سرمایه‌گذاری را داشته باشیم. سرمایه‌گذاری‌های مطمئن را بشناسید و در هرحدی که توان دارید سرمایه‌گذاری کنید و سرمایه خود را افزایش دهید.
چرا افراد سختکوش همیشه موفق نیستند؟
۳. برنامه‌ریزی برای موارد اضطراری

هر بار که داریم پول روی پول می‌گذاریم، یک کار اورژانسی به وجود می‌آید و ما را به عقب می‌برد. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد سختکوش موفق نمی‌شوند این است که برای این شرایط برنامه‌ریزی نمی‌کنند. ما هرگز نمی‌دانیم چه اتفاقی برای فردا می‌افتد. بنابراین بهتر است برای غیرمنتظره‌ها هم برنامه‌ریزی کنیم. از بهترین راه‌های برنامه‌ریزی برای شرایط اضطراری، داشتن «صندوق اضطراری» است که یک حساب جداگانه است که آن را برای مواقع اضطراری اختصاص داده‌ایم. کارهایی مانند خراب شدن ماشین یا پرداخت به بیمارستان از موارد اضطراری محسوب می‌شود.

برای آغاز کار سختی نباید بکنیم. هر ماه بخش کوچکی از حقوق خود را کنار بگذارید و در یک حساب پس‌انداز جداگانه قرار دهید. به همین راحتی دفعه بعد که ماشین شما نیاز به تعمیر داشت، بدون نیاز به بدهی برای رفع یا جایگزینی هر چیزی که خراب شده است می‌توانید از این پول استفاده کنید.

اگر اتفاق اورژانسی بیفتد که پرداخت هزینه‌های پس‌انداز گران باشد، باید برای آن کار بیمه داشته باشیم. بیمه برای این شرایط که افراد به راحتی نمی‌توانند از پس آن برآیند به ما کمک مالی داده است. صورتحساب پزشکی می‌تواند ما را به عقب ببرد. بنابراین همه ما به بیمه درمانی تکمیلی احتیاج داریم. همچنین بیمه عمر برای همه افراد لازم است.
چرا افراد سختکوش همیشه موفق نیستند؟
۴. زمان تلف کردن

فقط چون زیاد کار می‌کنید، کار سختی نمی‌کنید!‌ بسیاری از افراد «سختکوش» فقط وقت زیادی را در محل کار یا خانه تلف می‌کنند. یکی از بهترین کارهایی که برای موفقیت باید انجام دهیم، یاد گرفتن مدیریت زمان است. این کار می‌تواند زمان زیادی را در اینستاگرام و شبکه‌های مجازی تلف نکردن و یا حتی داشتن لیست خرید برای سرعت بخشیدن به خرید باشد.

اتلاف وقت به لطف تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها هیچوقت تا این حد ساده نبوده است. اکثر افرادی که زمانشان را هدر می‌دهند، در فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و دیگر رسانه‌های اجتماعی متوجه گذر زمان نمی‌شوند. 

در این زمینه اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که به ما کمک می‌کند زمانمان را اتلاف نکنیم. بعد از استفاده از این اپلیکیشن‌ها تعجب نکنید که چقدر زمان اضافی دارید.

۵. انجام کارهایی که دیگران انجام دادنداگر کسی با انجام کاری موفق شد، دلیل قانع‌کننده‌ای نیست که شما هم با همان روش موفق شوید. شما باید راه موفقیت خود را پیدا کنید. شاید این اتفاق مربوط به شغل جدید یا شغل دوم باشد.  منظور این نیست که همه پول‌های خودتان را در شرکت جدید سرمایه‌گذاری کنید اما مسیر امنی که بتوانید در آن ضامن موفقیت خود باشید بدون اندکی خطر کردن میسر نخواهد شد. به یاد داشته باشیم نمی‌توانیم کاری را بدون نقشه شروع کنیم. اگر علیرغم ساعات طولانی کار موفق نیستید، نقشه سفر را به همراه ندارید و راه را اشتباه آمده‌اید و یا باید در آن تغییراتی بدهید.
چرا افراد سختکوش همیشه موفق نیستند؟
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:18مهر1398،کد خبر:83507155،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین