پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۷۶۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
متن زیر، گلایه ای است بر شیوه تعامل برخی از نمایندگان محترم مجلس با مدیران خدوم بخش های دولتی و نقدی است بر عدم مدیریت هیجانات و عواطف ، در روند حل مسایلی پیچیده ، چند سطحی ، چند کانونی و غیر خطی. باید پذیرفت که رفتار زیر سوال بردن ها و مطالبه گری ها ، بدون توجه به حد اختیارات و میزان امکانات ، مشکلی از مشکلات بخش کشاورزی را حل نکرده و ضرورت افزایش همدلی و ارتقا هم گامی ها در سال رونق تولید، باید بیش از پیش، مورد توجه قرار گیرد.
شعار سال : باز نزدیک ایام انتخابات شدیم و باز شاهد داستان تکراری بلند شدن صداهای اعتراض و هجمه های غیر شفاف برخی از نمایندگان مجلس نسبت به مدیران دولتی هستیم. قاعده ای نامیمون که باید با افزایش تعاملات ، ارتقا خویشتنداری ها و ایجاد مطالبه گری منطقی توسط شهروندان ، به خاموشی گراییده و اجازه داده نشود تا منافع ملی، قربانی ترجیحات و سلایق شخصی برخی از نمایندگان مجلس با هر نیت خوب و بد احتمالی، شود.
در خبرها آمده است که دکتر علی وقفچی ،عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مصاحبه با رسانه وزین سبزینه بیان داشتند که لازم باشد وزیر را هم استیضاح می‌کنیم ؟

سوال اینجاست که آیا این ادبیات سراپا تهدید و ارعاب ، فرمایشات یک نماینده مجلس است؟ آیا تهدید رسانه ای شده به استفاده حداکثری از اختیارات قانونی در اختیار ، در شان یک نماینده مجلس است؟ آقای نماینده عزیز، وظیفه مندی خودتان در حوزه قانونگذاری و نظارت را تا چه حد دقیق انجام داده اید که اینک، مطالبه گری حداکثری را بیان می کنید؟ یا در سازمان تعاون روستایی چه اتفاق خاص ضد امنیت ملی، رخ داده که اینگونه شمشیر از رو بسته اید؟ آیا این فرمایشات شما از،  همگرایی و هم صدایی لازم با نظرات سایر نمایندگان کمیسیون کشاورزی ، برخوردار است؟ آیا برای یک تکه فرش، باید تخت جمشید به آتش کشید ؟ ... .

فرمایشات نقل قول شده از دکتر وقف چی :
 بی‌تدبیری های سازمان تعاون روستایی باعث نارضایتی کشاورزان در جای‌جای کشور شده و به نظر می‌رسد مجلس هم صدای نارضایتی کشاورزان را شنیده است. کشاورزان اکنون چشم امید به مجلس دوخته‌اند تا مگر نمایندگان با درایت خود از مشکلاتی که تعاون روستایی برای آن‌ها رقم زده است، گره‌گشایی کنند.
وقفچی به انتقاد از عملکرد این سازمان پرداخته و بیان داشته است، با وجود این‌که سازمان تعاون روستایی در کشور یک ظرفیت ملی محسوب می‌شود و باید به تمام کشاورزان خدمات ارائه کند و آن‌ها را زیر پوشش قرار دهد؛ اما متأسفانه به‌دلیل نبود مدیریت صحیح، این رسالت بزرگ انجام نمی‌‌شود. سازمان تعاون روستایی با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که دارد، می‌تواند یک حامی بزرگ اقتصادی در عرصه کشاورزی برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی محسوب شود؛ اما با عملکرد بد خود، سبب شده که چالش‌های بزرگی در کشور داشته باشیم. 
وقف‌چی چالش‌های ایجاد شده را ناشی از ناکارآمدی مدیریت سازمان تعاون روستایی در سه حوزه تولید محصولات سیر، هندوانه و گوجه‌فرنگی اعلام کرد و گفت: این ناکارآمدی، کشاورزان بسیاری را در سراسر کشور با مشکل مواجه کرده‌است، تا آن‌جا که کشاورزان ناگزیر شده‌اند به‌جای برداشت محصول، زمین را همراه با محصول شخم بزنند. این عملکرد بیش از هر چیز بیانگر آن است که تعاون روستایی نه‌تنها برای تولید، بلکه برای کشاورزان نیز اهمیت و ارزش قائل نیست. این درحالی است که سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به‌نام سال «رونق تولید» نام‌گذاری شد. در واقع مهم‌ترین چیزی که در این میان مغفول مانده و به آن توجه نمی‌شود، این است که با این اقدامات غلط منابع ارزشمندی مانند آب و خاک در کشور از بین می‌رود که این مسأله بزرگ‌ترین ضربه را به اقتصاد کشاورزی وارد می‌کند. بارها مجلس انتقادات شدیدی به این موضوع داشته و پیگیری‌هایی را نیز انجام داده‌، اما متأسفانه سازمان تعاون روستایی هیچ‌گونه اقدام مؤثری در این رابطه انجام نداده و دلیلش نیز ضعف مدیریتی وزارتخانه است که اجازه می‌دهد مدیرانی که توانایی لازم را ندارند و حرف‌ و عملشان یکی نیست، به کار ادامه دهند.

نماینده تراز مجلس شورای اسلامی، از چه شاخص هایی برخوردار است: 

کارآمدی یک نماینده در اذهان عمومی را شاید بتوان با سه شاخص فنی- تخصصی (توانمندی در قانونگذاری و نظارت در مباحث و حوزه های مختلف) ، شاخص رفتاری (با کلیه ذی نفعان ، ذی مدخلان، ارباب رجوع، و در برداشتی عام، شهروندان جامعه ایران اسلامی)، و در نهایت رعایت آداب و اخلاقمداری ، مورد بحث و بررسی قرار داد. نماینده شاخص و تراز مجلس شورای اسلامی، نماینده ای است که از حداقل سطح استاندارد در سه شاخص فوق برخوردار بوده و مسلما، ملاک قضاوت، شرایط حال افراد خواهد بود. 
اینکه شاهد رسم غلط توهین ، تهدید به سوال و استیضاح ، فشار مستقیم و غیر مستقیم بر مدیرانی خاص برای تحقق خواسته ای ویژه در حوزه انتخابیه،فراموشی کلیه توانمندی ها، خدمات، زحمات و دستاوردهای مدیران بواسطه یک تفاوت برداشت، اختلاف سلیقه و یا حتی غفلت و مواردی همانند باشیم، نه تنها نشانگر  وجود انحراف از نماینده تراز مجلس محسوب می شود،  بلکه باید بشدت هر چه تمام تر توسط تک تک شهروندان جامعه اسلامی از طریق رسانه ، کمیسیون اصل نود و سایر مکانیزم ها و ظرفیت های قانونی نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، مورد پیگیری و پیگیرد قرار گیرد. چرا که در هر شرایطی، منافع ملی و ارزش های انقلابی ، ارزش های دینی و اجتماعی حفاظت و صیانت از مدیران کارآمد نظام ، اولاتر از نظرات شخصی یک نماینده محترم مجلس خواهد بود.

نقد صحبت های نماینده محترم طارم و زنجان و عضو محترم کمیسیون کشاورزی مجلس:
جناب وقف چی عزیز، شما برحسب وظیفه نمایندگی خود و در راستای ایفای مسئولیت حرفه ای، انتقاداتی را متوجه وزارت جهاد کشاورزی و مدیران سازمان تعاون روستایی نموده اید. انتقاداتی که کم و بیش ممکن است وارد هم باشد. اما چرا از لحن تند و غیرمتعارف دستوری ،آنهم با ادبیاتی سرتاسر مبهم و سرشار از مطلق گویی و اتهام زنی و نادیده انگاری دنیای خدمات انجام شده توسط این سازمان در بخش کشاورزی، استفاده کرده اید؟ شما هر شخص و مقامی که باشید، یادتان نرود که در وهله اول، شهروند جامعه ایرانی- اسلامی بوده و مکلف به رعایت چارچوب های این جامعه هستید. یادتان نرود که یک خادم هستید. یادتان نرود که برای نمایندگی سوگند به اعمال تعهد و تخصص خورده اید. یادتان نرود که صاحب تجربه هستید و باید بر اساس مقدورات و معقولات صحبت کنید نه ایده ال ها و هیجانات. یادتان نرود که منافع ملی و حفظ هنجارها و ارزش های انقلاب ، مقدم بر نظر و سلیقه های شخصی است. یادتان نرود که بعنوان یک فرد صاحب نظر و صاحب مقام، رفتار شما آئینه رفتار شهروندان و توده اجتماع است. یادتان نرود که تحقق هر خواسته ای ، نیازمند تدارک امکانات و ارایه اختیاراتی چند است و ..... بر این قاعده ، لطفا بشکل شفاف ، بی طرف و مبتنی بر شرافت حرفه ای و وجدان دینی خودتان پاسخ دهید:
- در طول سال های تاسیس سازمان تعاون روستایی کشور در بعد از انقلاب، مدیریتی توانمند تر ، علمی تر و پابکارتر از مدیران فعلی سازمان دیده اید یا خیر؟ اگر بلی، لطفا نام برده و شاخص های برتری آن مدیران را ذکر کنید؟
- بعنوان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و فردی آگاه به تغییرات بخش کشاورزی آیا شهادت به ، تغییرات مطلوب ساختاری، برنامه ای ، اصلاحی ، بهره ور و فساد ستیزی ، مدیران فعلی سازمان نمی دهید؟
- آیا شما بعنوان نماینده و امین مردم در مجلس، از عمق مشکلات سازمان تعاون روستایی در ادوار گذشته و حال حاضر،خبر ندارید؟ آیا حرکت ملموس به سمت احیا و تعالی سازمانی را ملاحظه نمی کنید؟
- سازمان تعاون روستایی ، چه اقدامات و برنامه هایی را می بایست در خصوص سه محصول هندوانه، سیر و گوجه فرنگی ، انجام می داد که انجام نداده است؟ آیا از حد اختیارات سازمان در قیمتگذاری، شیوه خرید ، صعوبت انبارداری ، ظرافت پخش و مواردی همانند، آگاه هستید؟
- مجلس محترم بارها چه انتقاداتی در این خصوص داشته و از همه مهمتر چه راهکارها و ظرفیت های قانونی را برای تسهیل در امور مورد انتقاد ، فراهم ساخته است؟ لطفا شفاف و بلند بگوئید تا شهروندان هم بشنوند؟
- اگر مجلس و نمایندگان محترم در این خصوص اقدامات کافی و وافی را انجام داده اند، چرا شهروندان درگیر این حجم از نابسامانی ها هستند؟ تصویب تاسیس وزارت بازرگانی گل هنر چه کسانی است؟ بحث تخصیص بودجه به میزانی خاص برای خرید تضمیمنی محصولات کشاورزی، گل هنر چه کسانی است؟ بحث چشم پوشی از قانونگذاری های لازم جهت حل هزاران مشکل ریز و درشت این مملکت در بخش کشاورزی، دستپخت چه کسانی است؟.... .
- ..... 
در پایان ، ضمن تشکر از حضرتعالی بخاطر حمایت از کشاورز و بخش کشاورزی و پاسداشت دلسوختگی ها و دغدغه مندی شما نسبت به توسعه روستایی و کشاورزی و بهبود مدیریت بخش، تقاضامندیم، مطالبه گری های احتمالی را با منطقی شفاف و بدور از کلی گویی ها، زیر سوال بردن ها و خدای ناکرده، تضعیف مدیران شایسته این مملکت، دنباله گیری کنید. فرمایشات شما مسلما متین است و قابل احترام، اما اندکی توجه بیشتر به شرایط سخت فعالیت در بخش کشاورزی و گستردگی حوزه و عقب ماندگی تاریخی آن را ، باید مدنظر داشت. ضروری است در هر مقامی باشیم، دستان همدیگر را به مهر بفشاریم و هم پای هم، جهت کاهش و رفع مشکلات بخش ، تلاش صادقه کنیم.


یادداشت اختصاصی ارسالی برای پایگاه خبری - تحلیلی شعار سال (با توجه به توافقات بعمل آمده با نویسنده متن ، کلیه مشخصات نویسنده نزد این پایگاه خبری محفوظ بوده و در صورت نیاز جناب آقای دکتر وقفچی، قابلیت ارایه به شخص ایشان را دارد)

اخبار مرتبط
برچسب ها: علی وقف چی ، دکتر علی وقف چی ، وقف چی نماینده طارم ، انتقادات در ایام انتخابات ، منطق نقد تعاون روستایی ، نقد عملکرد تعاون روستایی ، توانمندی های سازمان تعاون روستایی ، فصلی نو در سازمان تعاون روستایی ، خرید تضمیمنی گوجه توسط تعاون روستایی ، زیان های کشاورزان سیرکار ، زیان های کشاورزان هندوانه کار ، منحنی تار عنکبوتی در تولیدات کشاورزی ، واسطه های بخش کشاورزی ، خواسته کشاورزان از تعاون روستایی ، مشکلات سازمان تعاون روستایی ، تعالی سازمانی در تعاون روستایی ، امکانات و اختیارات تعاون روستایی ، هجمه نماینده مجلس به تعاون روستایی ، عملکرد مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ، چالش های سازمان تعاون روستایی ، تغییرات ساختاری سازمان تعاون روستایی ، انتصابات در سازمان تعاون روستایی ، عملکرد دکتر حسین شیرزاد ، نقد دکتر حسین شیرزاد ، چالش های دکتر حسین شیرزاد ، مشکلات دکتر حسین شیرزاد ، انتظارات از دکتر حسین شیرزاد ، توانمندی های دکتر حسین شیرزاد ، تغییرات ایجاد شده توسط دکتر حسین شیرزاد ، محبوبیت دکتر علی وقفچی ، عملکرد دکتر علی وقفچی ، چالش های دکتر علی وقفچی ، مشکلات دکتر علی وقفچی ، برنامه های دکتر علی وقفچی ، انتظارات از دکتر علی وقفچی ، انتخابات مجلس ، انتخابات در زنجان و طارم ، رفتار انتقادی نمایندگان مجلس ، شیوه برخورد نمایندگان مجلس
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
5
جالب بود، ضمن صراحت گفتار ، احترام طرف مقابل هم در متن رعایت شده بود. از این سبک نوشتن خوشم میاد
حامد سرخ پوش
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
1
3
توصیه می کنم مقاله ، خط و نشان علی وقفچی به استاندار زنجان با چه منطقی؟ را مطالعه کنید.
این نوع برخوردها ، برخورد درستی نیست. به هیچ وجه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
سرخ پوش خان، شما هم از آب گل آلود، خوب ماهی می گیری ها
دانشجو
Canada
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
4
0
انتقاد حق مسلم یک نماینده مجلس است. بهتر است که انتقادات سازنده هم باشند. اما اینکه از یک نماینده بخواهیم انتقاد نکند ، قابل قبول نخواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
2
0
ایشالا پایان این مجلس ناکارآمد نزدیک است و باید با بیرون کردن این نماینده ها از مجلس برای کشور کاری کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
2
1
حجتی باید استیضاح بشه. من کاری به تعاون و سایر سازمان ها و معاونت ها و شرکت های تابعه ندارم. باند ورناصری رو کی حمایت کرد؟ همین حجتی.
تا حالا چند بار لابی سنگین زده تا از استیضاح جان سالم بدر ببره؟
توی یک متن تلگرامی درباره شرکت های حجتی می خوندم ، دود از کله ام بلند شد. اگر راست باشه، جای هزار تاسف داره که ایشون عهده دار وزارت توی این مملکته امام زمانیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
شما خودتو اذیت نکن ، دکترا گفتن برات خوب نیست
ناشناس
France
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
3
فکر نمی کنید که یک در هزار، ساختن این داستان می تونه کار سبزینه برای تسویه حساب احتمالی با تعاون روستایی باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
علی برکت الله
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
رابطه سبزینه با تعاون ، رابطه خوبیه ، شایعه سازی نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین