پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: این صندوق تاکنون 1028 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده است.
شعارسال: دکتر بهزاد سلطانی ، با اشاره بهفعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 1391 گفت: تاکنون بیش از 1100 شرکت دانش بنیان در کشور از تسهیلات این صندوق استفاده کرده‌اند.

وی مبلغ تسهیلات پرداختی شده به این تعداد شرکت را 1028 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از 1500 میلیارد تومان اعتباری که در اختیار صندوق قرار داده شده، تاکنون 1028 میلیارد تومان آن به شرکت‌های دانش بنیان بصورت تسهیلات پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز حدود 1500 میلیارد تومان درخواست از دریافت تسهیلات از سوی شرکت‌های دانش بنیان داریم که اعتبار موجود صندوق برای پرداخت تسهیلات به این شرکت‌هاکافی نیست.

سلطانی خاطرنشان کرد: دولت تا پایان سال پرداختی دیگری به صندوق خواهد داشت که امیدواریم با آن بتوانیم این میزان تقاضا را هم پوشش دهیم، هرچند که تا پایان سال پیش بینی ما این است که هزار میلیارد تومان دیگر درخواست از سوی شرکت‌های دانش بنیان به صندوق برسد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه 1028 میلیارد تومان تسهیلات صندوق تاکنون توانسته حرکت خوبی در پیش‌روی کشور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد کند، گفت: این میزان تسهیلات در شرکت‌های دانش بنیان اشتغالزایی خوبی در کشورداشته و جنبش خوبی را در برخی علوم از جمله بیوتکنولوژی، داروهای پیشرفته و نیز ICT و بازیهای رایانه‌ای ایجاد کرده است.

سلطانی نرخ سود تسهیلات این صندوق را یازده درصد اعلام و تصریح کرد: این سود از میزان 14 درصد به یازده درصد کاهش پیدا کردهو اگر نرخ بهره بانکی همچنان کاهش پیدا کند، باز هم این میزان سود تسهیلات کاهش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 169 شرکت طرح خود را به لحاظ فنی با موفقیت به پایان رسانده‌اند و در مرحله تنفس و بازپرداخت تسهیلات قرار دارند و تعداد شرکت‌های ناموفق بسیار کمی داشته‌ایم.

وی افزود: با نظارت و ارزیابی که ما از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان داریم بالای 90 درصد آنها به نتیجه توسعه فناوری می‌رسد و از آنجا که بازار فروش هم از قبل برای آنها پیش بینی شده می‌توانند محصولات خود را به راحتی و در زمان کوتاهی به فروش برسانند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه سقف صدور ضمانت‌نامه برای قراردادهایی تا 30 میلیارد تومان افزایش داده شده است، گفت: در حال حاضر 99 درصد شرکت‌های دانش بنیان مشکل ضمانت نامه از طریق ما را ندارند و برای قراردادهای بزرگی هم که دارند می‌توانند برای ضمانت نامه از طریق صندوق اقدام کنند.

سلطانی با بیان اینکه سهم بندی برای استان‌ها در ارائه تسهیلات از طریق صندوق وجود ندارد، گفت: هر استانی که تلاش بیشتری کند به همان اندازه هم می‌تواند از مزایای صندوق بهره‌مند شود.

وی با اشاره به وجود 53 شرکت دانش بنیان در کرمانشاه گفت: این تعداد 2.2 درصد از شرکت‌های دانش بنیان کشور را تشکیل می‌دهد و این در حالیست که کرمانشاه 2.5 درصد جمعیت کشور را دارد، بنابراین تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان باید بیشتر از اینها شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفاییاز ارائه 51 طرح از سوی شرکت‌های دانش بنیان استان کرمانشاه به صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 20طرح با مبلغ 24.5 میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده که میزان کم تسهیلات نشان می‌دهد که عمده طرح‌های این شرکت‌ها کوچک بوده است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه با توجه به تعداد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی آن استعداد زیادی در زمینه تاسیس شرکت‌های دانش بنیان دارد، از استاندار و مسؤولین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا در زمینه افزایش تعداد شرکت‌های که می‌توانند دانش بنیان شوند، تلاش کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه بازار کار صفحه 8 (دانش بنیان)، تاریخ انتشار: شنبه 2 مرداد 1395، شماره 1015.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین