پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۳۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: مشکلات ۱۴۴ واحد صنعتی در حوزه اقتصاد مقاومتی در ۳ استان پایلوت کشور بررسی می‌شود.

شعارسال: بابک دین‌پرست عصرروز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان که با حضور وزیر کشور در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: 50 مصوبه برای استان لرستان ظرف دوماهه گذشته و درروند سفر وزیر کشور به استان لرستان پیگیری شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به ارائه نخستین گزارش مربوط به اجرای اقتصاد مقاومتی در استان لرستان توسط استاندار لرستان ظرف یک هفته آینده افزود: 153 میلیون یورو، 50 میلیون دلار و 670 میلیارد تومان برای اجرای 9 پروژه عمده که از سوی استان لرستان پیشنهادشده، پیش‌بینی‌شده و در حال بررسی است.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به مصوبات استان لرستان در حوزه کشاورزی بیان کرد: به‌منظور سرعت بخشی به اجرای طرح‌های روستایی تمامی اختیارات لازم، به استانداران مختلف تفویض شده که استانداران باید با رویکرد توسعه روستایی نسبت به تشکیل کارگروه توسعه روستایی با ریاست یکی از معاونین خود در استان‌ها اقدام کنند.

وی از تخصیص 1200 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌‌های بزرگ در استان لرستان خبر داد و عنوان کرد: این اعتبار طی توافق اخیر با بانک مرکزی تأمین‌شده که با توجه به در نظر گرفته شدن برخی اختیارات ویژه نظارتی برای نظارت بر تخلفات بانک‌ها به استانداران و نیز تفویض اختیارات خاص برای استانداران استان‌های کرمان و لرستان این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

دین‌پرست بابیان اینکه درمجموع 61 واحد صنعتی در کشور به تملک بانک درآمده است، تصریح کرد: از این تعداد 31 واحد در استان لرستان است همچنین بررسی وضعیت و رفع مشکلات 144 واحد صنعتی در حوزه اقتصاد مقاومتی در سه استان پایلوت کشور در دست انجام است که از این تعداد واحد صنعتی 84 واحد در حوزه استان لرستان است.

وی از پرداخت تسهیلات به متقاضیان کشاورزی خبر داد و گفت: با توجه به وقوع پاره‌ای از مشکلات شرکت تراکتورسازی تبریز و اعلام ورشکستگی از سوی مدیرعامل آن وزارت کشاورزی به‌منظور رفع این مشکلات محدودیت‌های موجود درروند اخذ تسهیلات بانکی برای متقاضیان حوزه کشاورزی را برطرف کرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور به بررسی واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام اشاره کرد و این مهم را معاونت عمرانی وزارت کشور دانست و افزود: بر این اساس ضرورت دارد استانداران چنانچه مشکلی در این رابطه داشتند نسبت به رفع آن با معاونت عمرانی وزارت کشور همکاری کنند.

وی از تفویض 52 مورد اختیارات ملی به استانداران خبر داد و بیان کرد: همچنین در راستای واگذاری اختیارات برخی از وزرا و رؤسای سازمان‌ها اقدام به واگذاری یک سری از اختیارات به استانداران کشور کرده‌اند.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به روند فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور عنوان کرد: بر اساس اعلام معاون علمی رئیس‌جمهور از سه هزار شرکت دانش‌بنیان کشور حمایت‌های ویژه‌ای صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به بررسی و رفع مشکلات شرکت پارسیلون خرم‌آباد تصریح کرد: همچنین اقدامات لازم در خصوص آزادسازی حریم قلعه فلاک‌الافلاک که یکی از خواسته‌های مهم استان لرستان است توسط استاندار لرستان در دست انجام است که در این راستا هفته آینده جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی در این استان برگزار می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 7مرداد1395، کدخبر: 1143053: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین