پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۵۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
جام‌جهانی والیبال برای ایران به تلخ‌ترین حالت ممکن تمام شد. هشتمی در این رقابت‌ها و البته شکست مقابل تیم‌هایی مثل مصر و ژاپن؛ همه این‌ها باعث شده که عملکرد تیم‌ملی در جام‌جهانی نگران‌کننده باشد.

شعار سال: جام جهانی والیبال برای ایران بد تمام شد. باور این جمله برای کسانی که لیگ ملت های والیبال و بازی های قهرمانی آسیا را دقیق دنبال کردند، عجیب است. حتی عجیب تر هم می شود اگر خیلی ها یادشان بیاید در این تورنمنت که با هشتمی ایران به پایان رسید، تیم هایی مثل مصر و حتی ژاپن موفق به کسب پیروزی برابر تیم ما شدند. با گذر از روزهایی که در لیگ ملت های والیبال روسیه را 3-0 پشت سر گذاشتیم و تا یک قدمی صعود مستقیم به المپیک رفتیم و در مسابقات قهرمانی آسیا هم قهرمان شدیم، شکست های عجیب در جام جهانی کام خیلی ها را تلخ کرد. شکست روز آخر با نتیجه 3-0 مقابل لهستان هم اوج این تلخ کامی بود. وقتی که لهستانی ها تلخی باخت روز قبل آن بازی مقابل ایتالیا را هم بیشتر کردند.

از ابتدای رقابت های جام جهانی تا همین چند روز پیش که بازی ها به پایان رسید، خیلی ها از کم اهمیت بودن چنین رقابتی گفتند. از اینکه این بازی ها نه سهمیه خیلی خاصی برای تیمی به وجود خواهد آورد و نه اینکه اهمیتی بیشتر از بازی های لیگ ملت ها دارد. با این وجود اما حضور تیم های اصلی برزیل، آمریکا و لهستان به خیلی ها ثابت کرد این روزها در والیبال روز دنیا دفاع از اعتباری که برای هر تیم ساخته شده از هر چیزی مهمتر است.

والیبال ایران در کشور ژاپن تا حد زیادی از شناختی که دنیا نسبت به آن داشتند دور شد. شکست مقابل حریف آسیایی یعنی ژاپن در حالیکه والیبال ایران خیلی وقت بود با چنین اتفاقی غریبه شده بود، خیلی ها را تحت تاثیر قرار داد. علاوه بر ژاپن، تیم مصر هم در این تورنمنت موفق به شکست ایران شد و این هم روی دیگری از جام جهانی تلخی بود که به پایان رسید.

از روز اول و شروع بازی های ایران خیلی ها به دنبال عوامل افت کیفی ایران رفتند. در حالیکه از داخل تیم صحبت های جالبی در خصوص اختلاف ساعت بین دو کشور ایران و ژاپن و خستگی حاصل از بازی های آسیایی به گوش می رسید، در خارج از تیم یکسری انتقادها نسبت به سرمربی مطرح می شد. البته نه انتقادات نخ نما که باعث به وجود آمدن تنش می شدند، بلکه انتقاداتی در خصوص نحوه بازی دادن به بازیکنان و اینکه آیا کادرفنی و بازیکنان در کل جام جهانی 2019 ژاپن را جدی گرفتند؟

در زمینه بازی گرفتن از بازیکنان خیلی ها اعتقاد داشتند تیم در ژاپن باید کلا با بازیکنان جوان و ذخیره حاضر می شد. تیمی که بیشتر تمرکز روی مسابقات قاره آسیاست. مصطفی کارخانه سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران در همین رابطه اینطور گفته بود: هدف والیبال ایران از ابتدای سال کسب سهمیه المپیک بود که بعد از حاصل نشدن این نتیجه در مرحله اول، حالا بیشتر تمرکز تیم ملی روی انتخابی قاره آسیا است. به همین خاطر تیم ملی هدفمند به جام‌جهانی اعزام نشد و با همان ترکیب قبلی به ژاپن رفتیم. شاید طرز فکر مربیان این بود در طول این رقابت‌ها 50 درصد از جوان‌ها و 50 درصد از باتجربه‌ها استفاده می‌کنیم، اما این بزرگترین ضعف ما بود که با دیدگاه 50-50 در جام جهانی حاضر شدیم و از این ماجرا هم ضربه خوردیم.

از نگاه کارخانه یا خیلی ها، تیمی که برای تورنمنتی غیر از جام جهانی برنامه ریزی کرده، بهتر است با نبود بازیکنان اصلی در جام جهانی حاضر شود و حداقل از این طریق کمکی به کسب تجربه بازیکنان جوان کند. در سمت مقابل هم کسانی که موافق حضور بازیکنان باتجربه و اصلی برای دفاع از اعتبار والیبال ایران بودند، اعتقاد دارند که تیم در این دوره بازی ها عطش کافی برای کسب موفقیت و پیروزی نداشت.

استنباط خیلی ها، صحبت های سعید معروف در جریان بازی های قهرمانی آسیاست که گفته بود از این پس با وضعیتی که فدراسیون والیبال ایران دارد اگر بچه ها در تورنمنتی موفق نشوند باز هم فدای سرشان! این هم دیدگاه دیگری است که باعث شده خیلی ها نگران وضعیت والیبال ایران برای المپیک باشند. جام جهانی نسبتا کم اهمیت ژاپن تمام شده و حالا خیلی ها به این فکر می کنند مبادا نتایج رقم خورده نشان از سرد شدن بازیکنان و حتی مردم داشته باشد. چراکه این روزها و بعد از تجربه شیرین عملکرد والیبال در لیگ ملت ها، کسی دلش نمی آید به عدم موفقیت در راه رسیدن به المپیک و حتی خود بازی های 2020 توکیو فکر کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 25 مهر 98، کد خبر: 1311374، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
0
0
هدف والیبال ایران از ابتدای سال کسب سهمیه المپیک بود که بعد از حاصل نشدن این نتیجه در مرحله اول، حالا بیشتر تمرکز تیم ملی روی انتخابی قاره آسیا است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
0
0
هدف والیبال ایران از ابتدای سال کسب سهمیه المپیک بود که بعد از حاصل نشدن این نتیجه در مرحله اول، حالا بیشتر تمرکز تیم ملی روی انتخابی قاره آسیا است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین