پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
افتتاح 9 پروژه سازمان تأمین اجتماعی با حضور وزیر کار 9 طرح خدمات نوین و فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی از جمله حذف دفترچه درمان، دیروز دوشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افتتاح شد.
شعارسال:این طرح‌ها شامل حذف دفترچه درمان با استفاده از کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز ارتباط مردمی سازمان تأمین اجتماعی، ارائه خدمات درمانی از طریق نسخ الکترونیکی در مراکز درمانی و محاسبه و پرداخت متمرکز مقرری مستمری‌ها است. بنابراین گزارش پرداخت متمرکز و همپوشانی اطلاعات مقرری بگیران بیمه بیکاری و طراحی و پیاده‌سازی سرویس‌های بیمه‌ای با هسته مالی و ارتباط سیستم‌های اطلاعات اقدام تعهدی از دیگر طرح‌های افتتاح شده این سازمان است. همچنین دیروز طرح بهبود و روانسازی فرایندها در ارائه خدمات شعبهها، طرح ساختار نوین ارائه خدمات و سیستم آرشیو و انتقال تصاویر پزشکی نیز افتتاح شد. گفتنی است طرح حذف دفترچه درمانی تأمین اجتماعی در درمانگاه آزادی تهران آغاز شده است. در راستای اجرای این طرح دیگر نیازی به دفترچه نیست و فقط با ارائه کارت ملی خدمات درمانی در این درمانگاه به بیمار ارائه می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح 7 مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان با همکاری شهرداری تهران در هفته دولت خبر داد. علی ربیعی در حاشیه مراسم واگذاری 516 واحد مسکن به خانواده‌های دارای بیش از دو معلول که در صفادشت ملارد برگزار شد گفت: 17 مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان را با همکاری شهرداری تهران افتتاح خواهیم کرد که 7 مرکز آن در هفته دولت آغاز به کار خواهند کرد.وی ادامه داد: در این مراکز آموزش‌های تحصیلی، مهارتی و مهم‌تر از همه مهارت زندگی اجتماعی به این کودکان ارائه خواهد شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه عنوان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این 17 مرکز بتوانیم بخشی از مسائل کودکان کار و خیابان را ساماندهی کنیم.

ربیعی در ادامه تأکید کرد: سعی داریم در استان‌هایی که تعداد کودکان کار و خیابان آنها زیاد است، این مراکز را راه‌اندازی کرده و با سوءاستفاده از این کودکان مقابله کنیم. وی در ادامه ضمن بیان آنکه مسأله مقابله با سوءاستفاده از کودکان موضوع بسیار مهمی است، ادامه داد: این مسأله در جلسه شورای اجتماعی عنوان و بر آن تأکید شده و به این ترتیب به آن ورود کرده و آن را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به جمع‌آوری معتادان متجاهر اشاره و اظهار کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر با دستور رئیس جمهوری مورد تأکید قرار گرفته است. ربیعی در ادامه ضمن بیان آنکه در حال حاضر مسئولیت مراکز ماده 16 به بهزیستی واگذار شده است، افزود: معتادانی که چهره شهر را به هم می‌ریزند باید جمع‌آوری شوند. او گفت: امیدواریم منشأ به کارگیری کودکان به کار اجباری و همچنین کودک‌آزاری که بعضاً دارای ریشه‌های اقتصادی است، جدی گرفته شود.

* آغاز غربالگری آلزایمر در هفته دولت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اختلال آلزایمر اظهار کرد: در برخی از استان‌ها گزارش آلزایمر بسیار بالا بود، به همین دلیل از هفته دولت غربالگری آلزایمر را آغاز خواهیم کرد.

ربیعی همچنین عنوان کرد: مشاوره و آزمایشهای ژنتیک نیز در استان‌های یزد، کرمان و مازندران اجباری خواهد شد. وی درخصوص غربالگری شنوایی و بینایی نیز گفت: درصدد آن هستیم تا غربالگری بینایی و شنوایی را در سال 95 به پوشش بیش از 90 درصد برسانیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:

نمی‌توانیم پوشش این طرح‌ها را صد درصد کنیم زیرا برخی داوطلب انجام این غربالگری‌ها نمی‌شوند. ربیعی ادامه داد: ارائه رایگان مشاوره‌های ژنتیک به خانواده‌های بی‌بضاعت به طور جدی پیگیری می‌شود تا از تولد کودک معلول جلوگیری کنیم. وی همچنین از تمامی ملت ایران خواست تا اگر یک کودک معلول در خانواده خود داشته یا علائم معلولیت را مشاهده می‌کنند، با دیدن این علائم و به امید به دنیا آوردن کودک سالم، از به دنیا آوردن کودک معلول دیگر پرهیز کنند و در همین راستا آزمایشها و مشاوره‌های ژنتیک را جدی بگیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران صفحه 7، تاریخ انتشار: سه شنبه 12 مرداد 1395، شماره:6275.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین