پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۳۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
هنوز ۱۷ واحد مانده بود تا فارغ التحصیل شود که حکم اخراجش از دانشگاه شیراز زده شد. او علت اخراج خود را اعتراض به رویه‌های ناعادلانه موجود در دانشگاه به ویژه ماجرای محرومیت از تدریس می‌داند.

شعارسال: هنوز ۱۷ واحد مانده بود تا فارغ التحصیل شود که حکم اخراجش از دانشگاه شیراز  زده شد. سید وحید موسوی، دانشجوی اخراجی دانشگاه شیراز علت اخراج خود را اعتراض به رویه‌های ناعادلانه موجود در دانشگاه به ویژه ماجرای محرومیت از تدریس، اخراج سه استاد نخبه دانشگاه شیراز و همچنین فوت دکتر چنگیزی از اساتید بخش زبان دانشگاه شیراز می‌داند.

این دانشجو با در دست داشتن نوشته‌ای، در مقابل دانشگاه شیراز نسبت به اخراج خود اعتراض کرد.

شنیده ها حاکی از آن است که ماجرای اخراج موسوی، دانشجوی مکانیک دانشگاه شیراز از یک تماس تلفنی شروع شده؛ هنوز چند هفته‌ای از آغاز سال تحصیلی جدید نگذشته بود که با وی تماس گرفنتد و خواستند تا به حراست دانشگاه مراجعه کند. گویا مطالبی که وی در یکی از کانال‌های فضای مجازی منتشر می‌کند، محرک و ناامید کننده است؛ هر چند که موسوی در پاسخ به مسئولان حراست دانشگاه خواستار گوشزد کردن نکات اشتباهش شد تا آن را اصلاح کند. او می گوید: به مسئولان حراست گفتم من بر اساس دانسته‌هایم از وضعیت دانشگاه عمل می‌کنم و وظیفه انسانی من این است که نسبت به مسائل بی‌تفاوت نباشم. اما مسئول حراست دانشگاه در جواب می‌گوید که پرونده‌ات را به معاونت آموزشی ارسال می‌کنم.

البته او می گوید که ماجرای اخراج زمانی جدی‌تر شد که بیانیه تشکل‌های آرمان، فرهنگ و سیاست و بسیج دانشجویی در خصوص ماجرای فوت دکتر چنگیزی را در فضای مجازی منعکس کرده است.

موسوی به مشروط شدنش اشاره کرده و آنرا یک بهانه آموزشی می‌داند تا دلیلی برای اخراجش شود. او می‌افزاید که موضوع من در کمیسیون موارد خاص استانی مطرح شد و و در وضعیت آموزشی‌ای که بودم با ادامه تحصیل من طبق روال طبیعی موافقت شد.طبق قانون، اجرای نظر و حکم کمیسیون استانی برای تمامی دانشگاه‌ها اجباری است، اما معاونت آموزشی آن را لغو کرد و طبق آیین نامه دانشگاه با من برخورد شده و من را اخراج کردند.

 

اگر موسوی در دانشگاه بماند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

موسوی گفته شنیده ام که حتی برای اینکه در اذهان شائبه اخراج به دلیل انتقاد و اعتراض به رویه دانشگاه ایجاد نشود، یکی از مسئولان دانشگاه گفته بود که هر دانشجویی که شرایط آموزشی مشابه موسوی را دارد، اخراج کنید. اگر موسوی در دانشگاه بماند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

این فعال دانشجویی می‌افزاید: کار تا آنجا بالا گرفته که اداره آموزش دانشگاه شیراز نامه‌ای به نظام وظیفه زده که من تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری معافیت تحصیلی داشتم و حالا طبق آن نامه، مدت تحصیلم تمام شده و آنها می توانند معافیت تحصیلی ام را ابطال کنند.

او از ممنوع الورودی اش در دانشگاه گلایه می کند و می گوید حالا برای انجام کار‌های اداری هم باید با حراست هماهنگ کند و بعد هم باید حفاظت فیزیکی من را همراهی کنند!

موسوی در مورد درخواست خود می‌گوید: درخواست من ادامه تحصیل خودم و دانشجویان با شرایط آموزشی مشابه همچنین ورود دادستانی شیراز به ماجرای فوت چنگیزی از اساتید نخبه و جوان دانشگاه شیراز است.

این فعال دانشجویی دانشگاه شیراز پیش از این در قالب چند مصاحبه و گزارش به موضوع سه استاد نخبه دانشگاه شیراز، علیرضا مسندی، حامد مسندی و علی حقدل همچنین واکنش دانشجویان نسبت به حواشی فوت دکتر چنگیری اشاره کرده بود که به گفته وی تا کنون هیچ توضیح و جوابیه‌ای از سوی دانشگاه شیراز برای این رسانه ارسال نشده است.

براساس این گزارش، همانطور که گفته شد در گذشته برای سه استاد نخبه و انقلابی در دانشگاه شیراز اتفاقی مشابه رخ داده است که بر همین اساس برخی از دانشجویان معتقدند دادستانی باید به موضوع حذف دانشجویان و اساتید انقلابی ورود کند و اگر تخلفی صورت گرفته، باید با آن برخورد شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 13آبان1398، کدخبر: 802096، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین