پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
مدیرعامل سابق استقلال گفت: بیش از ۵۰ درصد علت ورشکستگی باشگاه‌ها، عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات مختلف است. این مسئله بخش بسیار مهم و بزرگی از مشکلات مالی به این موضوع برمی‌گردد.

شعار سال: کاظم اولیایی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درخصوص عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی از سوی صداوسیما بیان کرد: اگر بحث فوتبال حرفه‌ای را در کشور داریم، باید ضوابط حرفه‌ای هم داشته باشیم. در تمام دنیا اگر بررسی کنید، بالای ۵۰ درصد از درآمد باشگاه‌های حرفه‌ای از فروش تصویر مسابقاتشان است. باشگاه وقتی ۵۰درصد درآمد فوتبال حرفه‌ای را نداریم، از طرفی هم اصرار داریم که فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم، معلوم است که به مشکل اقتصادی مواجه می‌شویم و این ورشکستگی عمومی باشگاه‌ها آثار همین عدم توجه به درآمد حق پخش باشگاه‌ها است.

وی افزود: بیش از ۵۰درصد علت ورشکستگی باشگاه‌ها، عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات مختلف است. این مسئله بخش بسیار مهم و بزرگی از مشکلات مالی به این موضوع برمی‌گردد.

اولیایی اظهار داشت: یک سری از رشته‌ها آماتور و بعضی دیگر به صورت حرفه‌ای تعریف شدند. یکی از مشکلات ما این است که اصلا فهم کاملی از تعریف ورزش و باشگاه‌ها نداریم. این موضوع کار را برای فدراسیون‌ها راحت کرده اما برای باشگاه‌هایی که هزینه می‌کنند، شرایط سخت شده است. رشته‌های آماتور نیازی به حق پخش ندارند، ما ۵۲ تا فدراسیون داریم، صدا و سیما نمی‌تواند بابت پخش همه آن‌ها پول بدهد. اما رشته‌هایی داریم مثل فوتبال که میلیاردها هزینه می‌کنند و به وسیله آن صداوسیما تماشاچی جذب می‌کند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در پایان گفت: باید ورزش آماتور و حرفه‌ای تفکیک شود، این مبحث باعث شده بسیاری از ورزشکاران آسیب ببینند. اگر مشکل حق پخش تلویزیونی حل شود، حداقل می‌‌تواند باشگاه‌ها را از این ورشکستگی نجات دهد. به هر حال ما الان فوتبال ورشکسته‌ای داریم، این موضوع فقط مربوط به باشگا‌ها نیست و خود فدراسیون را نیز در برمی‌گیرد. وقتی شرکتی را ثبت می‌کنی و برای او سرمایه‌ای تعیین می‌کنید و شرکت دو برابر و نیم سرمایه بدهکار است، یعنی این شرکت یا باشگاه ورشکسته شده. سرمایه استقلال و پرسپولیس بیشتر از دیگر باشگاه‌ها است، باید ببینیم چقدر سرمایه برای آن‌ها تعریف شده و سرمایه فعلی آن‌ها چقدر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 15 آبان 98، کد مطلب: 920724: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین