پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۳۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
دکتر سعیدرضا عاملی در یکصد و بیست‌وسومین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور که در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، تصریح کرد: مهمترین سهم تحقیق و توسعه در کشورهای پیشرفته دنیا متعلق به بخش خصوصی است و سهم اساسی ثبت نوآوری نیز متعلق به همین بخش است.
شعارسال: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علاوه‌ بر توجه دولت به گسترش و توسعه توانمندی علمی جمهوری اسلامی ایران، شایسته است تا سیاست‌های لازم برای ورود بخش خصوصی به این عرصه نیز فراهم شود.
 
به گزارش ایسنا دکتر سعیدرضا عاملی در یکصد و بیست‌وسومین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور که در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، تصریح کرد: مهمترین سهم تحقیق و توسعه در کشورهای پیشرفته دنیا متعلق به بخش خصوصی است و سهم اساسی ثبت نوآوری نیز متعلق به همین بخش است.
 
بر اساس اعلام مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیش از دستور این جلسه، گزارش اخبار علم و فناوری توسط دکتر قدسی‌پور معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و آخرین آمار تولیدات علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت.
 
در این رابطه با اشاره به گزارش استنفورد پیرامون فعالیت­‌های کمّی علمی در جمهوری اسلامی ایران و ارائه مستندات علمی ایران در مقایسه با برخی کشورهای منطقه در سال­‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ خاطرنشان شد که خوشبختانه کیفیت مقالات علمی کشور نیز در جایگاه مناسبی در منطقه قرار دارد.
 
دکتر محمدرضا مخبر دزفولی نیز در ادامه با اشاره به گزارش استنفورد پیرامون تولیدات علمی ایران، خاطرنشان کرد: در گزارش استنفورد ۴۸۰ هزار مقاله بررسی شده و اعتراف می‌کند که حدود ۹۱ درصد مقالات کشور در مجلات دارای کیفیت منتشر شده است که این خود نشان­‌دهنده کیفیت تولید علم جمهوری اسلامی ایران است.
 
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:‌ در زمینه هوافضا پروژه­‌های عظیمی در حال حاضر توسط امارات متحده عربی و عربستان سعودی در حال پیگیری است و با توجه به این‌که جمهوری اسلامی ایران پیشتاز جریان علمی در منطقه بوده است، برخی دیگر از کشورهای منطقه نیز در تلاش هستند تا این پیشتازی را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند، لذا برنامه­‌ریزی مناسب در جهت حمایت از پیشتازی علم در جهان لازم است که توسعه یابد.
 
به گزارش ایسنا، دستور اول جلسه به ادامه بررسی سیاست­‌های اشتغال دانش­‌آموختگان اختصاص داشت. دستور دوم یکصد و بیست‌وسومین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، به موضوع آمایش آموزش عالی اختصاص داشت.
 
راه‌اندازی ۱۸ مرکز نوآوری در استان‌ها، استقرار ۷۱ هسته نوآور، ۲۵ مرکز رشد و استقرار ۱۴۵ هسته فناور با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از جمله مواردی بود که در رابطه با سیاست­‌های اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور به آن اشاره شد. همچنین در پایان مقرر شد، درخواست آمایش منطقه‌ای دانشگاه پیام نور جهت بررسی دقیق‌تر به دبیرخانه ستاد نقشه جامعه علمی کشور ارجاع شود و اشکالات مطرح شده در جلسه مورد ملاحظه قرار گیرد.
 
ارائه گزارش اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان توسط دکتر ستاری
 
در پایان این جلسه، پس از ارائه گزارشی از فعالیت­‌های اخیر بنیاد ملی نخبگان و اهتمام مقام معظم رهبری(مدظله‌­العالی) به اجرایی‌سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان توسط دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار شد گزارش پیشرفت سند راهبردی کشور در امور نخبگان در جلسات آتی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ارائه شود.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا    ،تاریخ انتشار:  15 آبان 1398،کدخبر:  98081509249  ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
یعنی این کار هم نامه و بخش نامه و استخاره میخاد ؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین