پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
آمریکا یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین ارتش‌های جهان را دارد اما یک بحران بزرگ نیز دارد و آن "خودکشی" میان نظامیان خود است!

شعار سال:میزان خودکشی نظامیان آمریکایی حکایت از ناتوانی ارتش آمریکا برای کنترل خودکشی نظامیان این کشور دارد؛ در ۵ سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ بیش از ۴۵هزار نیرو‌ی وظیفه فعال و آسیب‌دیده خود را کشته‌اند که این آمار در سال ۲۰۱۸ به عدد روزانه ۲۴ خودکشی رسیده است!

 آمریکا یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین ارتش‌های جهان را دارد اما یک بحران بزرگ نیز دارد و آن "خودکشی" میان نظامیان خود است!

انتشار آمارهای جدید خودکشی میان نظامیان آمریکایی نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌های بسیار برای پیشگیری از خودکشی سربازان، هنوز ارتش آمریکا موفق نشده از این پدیده روانشناختی میان نیروهای فعال و ذخیره خود پیشگیری کند.

بر اساس گزارش جدید "نیویورک تایمز"، میزان خودکشی نظامیان وظیفه فعال و نظامیان آسیب‌دیده آمریکایی رو به افزایش است؛ به‌گفته کارشناسان نظامی، در 5 سال 2013 تا 2017 بیش از 45 هزار نیرو‌ی وظیفه فعال و آسیب‌دیده خود را کشته‌اند که این آمار در سال 2018 به عدد روزانه 24 خودکشی رسیده است!

روزانه ۲۴ نظامی آمریکایی با

روزانه ۲۴ نظامی آمریکایی با

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از تحقیقات کارشناسان، خودکشی‌های انجام‌شده در سال‌های اخیر بیشتر از آمار کشته‌های آمریکا در افغانستان و عراق است! این نتایج نشان می‌دهد از هر 10 خودکشی، هفت مورد مربوط به نظامیان در حال خدمت است.

آخرین آمارهای پنتاگون نشان می‌دهد که میزان خودکشی سربازان وظیفه فعال در تمام شاخه‌های خدماتی طی پنج سال گذشته، بیش از یک‌سوم افزایش یافته است؛ نرخ خودکشی میان نظامیان آمریکایی در اواخر سال 2018، 24.8 نفر از 100 هزار نفر است.

این میزان خودکشی بین افراد آسیب‌دیده در جنگ‌ها بسیار بیشتر است؛ بر اساس گزارش "کمیته نظارت و اصلاحات مجلس" آمریکا در سال 2016، تعداد آسیب‌دیدگان، 1.5 برابر بیشتر از افرادی که در خدمت سربازی به‌سر می‌برند، بوده است؛ بین افراد 18 تا 34 ساله، این میزان خودکشی از سال 2005 تا 2016 به حدود 80 درصد افزایش یافته است.

کارشناسان می‌گویند، این خطر در سال اول از ترک‌خدمت یک آسیب‌دیده دو برابر می‌شود؛ کارشناسان علت این امر را ناامیدی افراد مجروح‌شده از دریافت کمک‌های مورد نیازشان می‌دانند؛ نظامیان مجروح‌شده برای بهبود خود به‌زودی بازنشسته می‌شوند اما این مسئله برای آنها دردسر‌های زیادی را به‌وجود می‌آورد؛ بسیاری از آنها، کمک‌های مناسبی دریافت نمی‌کنند و این مسئله زندگی‌شان را با چالش همراه می‌کند.

روزانه ۲۴ نظامی آمریکایی با

پنتاگون در سال جاری نیز در مورد خانواده‌های نظامی گزارش داد که در سال 2017، تعداد 186 خودکشی بین همسران و وابستگان نظامیان آمریکایی رخ داده است.

خودکشی و رواج ناراحتی‌های روانی میان سربازان آمریکایی موضوع جدیدی نیست و جدی‌ترین اخبار در این مورد به موج بزرگ خودکشی سربازان آمریکایی بازگشته از جنگ ویتنام در دهه 70 میلادی بازمی‌گردد.

روزانه ۲۴ نظامی آمریکایی با

روزانه ۲۴ نظامی آمریکایی با

کارشناسان معتقدند که خودکشی‌ها، پیچیده و ناشی از عوامل بسیاری هستند؛ یکی از این عوامل تصمیمات لحظه‌ای و بدون فکر است؛ مقامات پنتاگون می‌گویند اکثر اعضای خدمتی که با خودکشی می‌میرند، دارای بیماری روانی نیستند، بلکه آنها برای رفع استرس درونی خود دست به خودکشی می‌زنند.

ارتش آمریکا با حدود 3 میلیون نیروی فعال و ذخیره نظامی، پر‌هزینه‌ترین ارتش جهان محسوب می‌شود که نیروهای آن در حال حاضر در حدود 700 نقطه جهان مستقر هستند؛ در همین حال، ژنرال "مارتین دمپسی"، از مقامات عالی‌رتبه ارتش آمریکا به ناتوانی این نهاد نظامی برای کنترل و کاهش میزان خودکشی میان سربازان اذعان می‌کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:18آبان1398،کدخبر:2136563،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین