پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
جذب مربیان و بازیکنان خارجی و عدم پرداخت حق و حقوق آن‌ها دردسرهای زیادی برای باشگاه‌های فوتبال ایران به‌وجود آورده است؛ این در حالی است که دیگر ارکان فدراسیون با جذب مربیان ایرانی افتخارات زیادی کسب می‌کنند.

شعار سال : قاعده اصلی زندگی این است؛ تا زمانی که فرد پول نداشته باشد به سمت خرید نمی‌رود! البته در فوتبال ایران و به خصوص تیم‌های باشگاهی این اصل کمتر مورد توجه مدیران قرار می‌گیرد و همین موضوع هم باعث بروز مشکلات زیادی شده است. در سال‌های اخیر اکثر باشگاه‌های فوتبال ایران به دلیل عدم پرداخت حق و حقوق مربیان و بازیکنان خارجی در فیفا پرونده دارند و حتی مجبور شدند پولی بیشتر از قرارداد اولیه پرداخت کنند.

سیاست مدیران باشگاه‌‌های فوتبال ایران به معنای واقعی مصداق ضرب‌المثل جیب خالی پُز عالی است.‌ باشگاه‌هایی که مشکلات مالی زیادی دارند اما به دنبال بازیکنان و مربیان خارجی هستند و در نهایت به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و تنها آوردگاه آن‌ها برای فوتبال ایران شکایت و جریمه است. در مقابل این سیاست غلط، دیگر ارکان فدراسیون فوتبال، مانند فوتسال بانوان، فوتسال آقایان، فوتبال ساحلی به جای جذب مربیان خارجی و دردسرهای ناشی از آن، به سمت مربیان داخلی رفته‌اند.

 پس از جدایی خسوس کاندلاس از تیم فوتسال مردان، هدایت تیم از سال ۹۳ تاکنون به محمد ناظم‌الشریعه رسید و او موفقیت‌های زیادی هم در این تیم به‌دست آورده است. تیم فوتسال بانوان با هدایت یک مربی ایرانی دو بار قهرمانی آسیا را به دست آورد. البته شهرزاد مظفر خردادماه امسال با عقد قرارداد دو ساله راهی کشور کویت شد تا تجربیاتش را در اختیار دختران فوتسال کویت قرار دهد اما باز هم هدایت این تیم به یک مربی ایرانی رسید.

سومین قهرمانی فوتبال ساحلی  در جام قاره‌ای هم با یک مربی ایرانی به‌دست آمد. در کنار این موفقیت‌ها این روزها در فوتبال ایران، جنگ مربیان خارجی بر سر حق و حقوق‌شان است، مدیران باشگاهی به تعهدات خود عمل نکردند و مربیان خارجی هم شروع به تهدید کرده‌اند.

استقلال با استراماچونی همیشه شاکی!

تیم استقلال با حضور استراماچونی این روزها نتایج خوبی در لیگ برتر به‌دست آورده است، اگرچه او در ابتدای حضورش نتایج قابل قبولی کسب نکرد، اما کم‌کم توانست تاکتیک مورد نظر خود را در استقلال پیاده کند و هم‌اکنون یکی از مدعیان قهرمانی به‌شمار می‌روند. آندره‌آ استراماچونی مربی جوان و تازه وارد غربی، از اروپا به ایران آمد. او یکی از جذابیت‌های لیگ ایران به شمار می‌رود. 

مربی از متن فوتبال مدرن و منظم، به سرزمینی آمده که رعایت قوانین  و مقررات در اولویت چندم آنهاست و همین موضوع مشکلاتی به وجود آورده تا جایی که او با وجود کسب نتایج قابل قبول به فکر جدایی افتاده است.البته استراماچونی همان اول نشان داد که خلق و خویش شبیه به کی‌روش است و فلسفه خاص خودش را دارد. در ابتدای حضورش باشگاه استقلال به دنبال یک دستیار ایرانی در کنار او بود که استراماچونی زیر بار این موضوع نرفت و بنای ناسازگاری گذاشت و نشان داد کت بر تن چه کسی است! 

دربی 90 استقلال پرسپولیس آندره‌آ استراماچونی

هم‌اکنون استقلال در روزهای اوج خود به سر می‌برد و نتایج خوبی کسب کرده است، اما سرمربی تهدید به رفتن از ایران کرده است و عنوان کرده در صورتی که مطالباتش پرداخت نشود ادامه همکاری با استقلال دشوار خواهد بود. بازیکنان استقلال هم دست به اعتصاب زدند تا شاید مدیریت باشگاه بخشی از طلب آنها را پرداخت کند. با توجه به تهدیدهای استراماچونی، مدیران باشگاه استقلال دو هفته فرصت دارند تا حق و حقوق این مربی را پرداخت کنند.

کالدرون از قافله عقب نماند!

پس از استراماچونی در استقلال، نوبت به سرمربی آرژانتینی سرخ‌پوشان پایتخت رسید. کالدرون جایگزین برانکو در پرسپولیس شد و در حالی که همه انتظار داشتند این مربی جا پای برانکو بگذارد اما هنوز نتوانسته توقعات را برآورده کند و از نظر پرسپولیسی‌ها او هنر مربیگری خود را هنوز نشان نداده است. البته کالدرون به انتقادها توجه چندانی ندارد و این روزها همچون استراماچونی به دنبال مطالباتش است. سرمربی پرسپولیس عنوان کرده چهار ماه است با پرسپولیس قرارداد بسته است اما هنوز باشگاه پولی به او پرداخت نکرده و در این مدت هم از جیب هزینه کرده است. او در صحبت‌هایش تأکید کرده که تا دسامبر باید مشکلات مالی حل شود و حق و حقوق او پرداخت شود!

دربی 90 استقلال پرسپولیس گابریل کالدرون

البته پرسپولیس در عدم پرداخت حق و حقوق مربیان، ید طولانی دارد و پرونده برانکو هنوز بسته نشده است. دوران موفقیت پرسپولیس در زمان برانکو رقم خورد و این مربی کروات توانست سه قهرمانی در لیگ برتر را برای پرسپولیس به دست بیاورد، اما در نهایت به دلیل عدم پرداخت حق و حقوقش مجبور شد از فوتبال ایران جدا شود. این روزها باشگاه پرسپولیس درگیر پرونده برانکو است و چندین بار هم با وکیل او صحبت کرده‌اند تا او به فیفا شکایت نکند و بتوانند دوستانه مسائل را حل و فصل کنند. 

اسکوچیچ خانواده‌اش را به کار مجانی ترجیح می‌دهد

پس از استقلال و پرسپولیس، موج اعتصاب و اعتراض یکی دیگر از مربیان خارجی لیگ ایران از آبادان بلند شد. تیم صنعت نفت با هدایت دراگان اسکوچیچ  این روزها در شرایط بد مالی قرار دارد و بازیکنان این تیم هم به دلیل عدم پرداخت حق و حقوق خود دست به اعتراض زدند.

دراگان اسکوچیچ

اسکوچیچ با انتقاد از وضعیت مالی باشگاه صنعت نفت، تهدید به جدایی کرده است. وی گفته است: «من در ایران و آبادان هستم ولی خانواده‌ام را بیشتر دوست دارم، من شخصاً بین اینکه کار کنم و پول نگیرم، خانواده، همسرم را ترجیح می‌دهم. شما خودتان از جایی که کار می‌کنید پول دریافت می‌کنید؟ اگر شما مجانی کار کردید من هم مجانی کار می‌کنم!»

البته باشگاه صنعت نفت آبادان بخشی از مطالبات اسکوچیچ را پرداخت کرده اما با توجه به مشکلات مالی این باشگاه، بعید نیست این اتفاقات دوباره تکرار شود.

قصه تکراری و البته عبرت ناپذیر شکایت خارجی‌ها!

نارضایتی مربیان و بازیکنان خارجی در فوتبال ایران موضوع تکراری و البته عبرت ناپذیر است! بارها باشگاه‌های فوتبال ایران به خاطر عدم پرداخت حق و حقوق بازیکنان و مربیان خارجی گرفتار پرونده شکایت آنها به فیفا شد و صدمات جبران‌ناپذیری هم به فوتبال ایران وارد شد. چرا که در نهایت باشگاه‌های فوتبال مجبور شدند به خاطر عدم پرداخت حق و حقوق و جریمه پولی بیشتر از قرارداد اولیه پرداخت کنند. 

شاهکار فوتبال ساحلی با مربی ایرانی!

در کنار جنگ مربیان خارجی فوتبال ایران، تیم فوتبال ساحلی کشورمان بدون سر و صدا با هدایت عباس هاشم‌پور قهرمان جام بین قاره‌ای شد و یک افتخار دیگر به ویترین افتخاراتش اضافه کرد.

این سومین بار است که فوتبال ساحلی کشورمان در رقابت‌های جام بین قاره‌ای قهرمان می‌شود؛ البته دو قهرمانی گذشته این تیم با «مارکو اوکتاویو» به دست آمد. مربی برزیلی مدت زیادی هدایت تیم فوتبال ساحلی را برعهده داشت و می‌توان گفت فوتبال ساحلی در آسیا و جهان با هدایت این مربی پیشرفت زیادی کرد. «اوکتاویو» اردیبهشت‌ماه امسال به دلیل  مشکلات مالی فدراسیون فوتبال از تیم فوتبال ساحلی جدا شد. اما ادامه راه این سرمربی برزیلی، به عباس هاشم‌پور رسید و او توانست سومین قهرمانی را به دست بیاورد. 

در فوتبال ایران، به غیر از تیم ملی، هدایت دیگر تیم‌های ملی در رده‌های مختلف به مربیان ایرانی سپرده شده است و اتفاقاً همه آنها موفقیت‌های زیادی کسب کردند اما در مقابل باشگاه‌ها با وجود مشکلات مالی، به سراغ مربیان خارجی می‌روند و در نهایت پس از تأمین منابع مالی آن برنمی‌آیند و در نهایت روز به روز پرونده‌های شکایت از ایران در فیفا افزایش پیدا می‌کند.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار 20 آبان 98 ، کد خبر : 444233 ، ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
البته استراماچونی همان اول نشان داد که خلق و خویش شبیه به کی‌روش است و فلسفه خاص خودش را دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین