پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) موافقت کردند.

شعار سال: در جلسه علنی امروز (دوشنبه) تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با ۱۱۴ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

این تقاضا در راستای اجرای ماده ۲۱۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مطرح شد که محورهای تحقیق و تفحص شامل بررسی نحوه، رعایت صرفه و صلاح عمومی در قراردادهایی چون (CIP) پارکینگ‌ها، هتل، غرف، صرافی، تابلوهای تبلیغاتی، محوطه‌سازی ترمینال سلام، برف‌روبی و واگذاری اراضی و نحوه‌ی وصول و هزینه‌کرد درآمدها و منابع شرکت می‌شود.

محمد علی پور مختار به عنوان یکی از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در توضیح دلایل تفحص گفت: با وجود تحولاتی در مدیریت این شرکت و انجام اصلاحاتی باید عملکرد مدیران قبل مورد بررسی قرار بگیرد. قراردادی به مدت ۲۳ سال برای واگذاری خدمات و تبلیغات و خدمات فروشگاهی و بخش سی‌آی‌پی فرودگاه امام منعقد شده که طرف این قرارداد یکی از کارکنان بازنشسته آنجاست. مبلغ قرارداد ۱۱ میلیارد تومان است که فقط از چند بخش در یک سال ۹۰ میلیارد تومان کسب درآمد کرده و صرفا از محل درآمد پارکینگ در یک سال ۱۰ میلیارد تومان درآمد به دست آورده است.

وی با بیان اینکه نحوه واگذاری بخش سی‌آی‌پی فرودگاه امام سوال برانگیز است، افزود: با وجود انجام اصلاحاتی باز هم وضعیت بخش‌هایی همچون واحدهای خدماتی و نظافتی و تعمیر و فنی و تبلیغاتی ابهام دارد. همچنین عملکرد هزینه‌ای و درآمدی فرودگاه امام مشخص نیست و اطلاعاتی در این باره نداریم. وضعیت ساختمان‌ها و سالن‌های فرودگاه بسیار حقیر و نامناسب است. بیش از دو دهه از فعالیت این شرکت می‌گذرد اما عملکرد بسیار ضعیف است.

پورمختار در پایان قرارداد این شرکت را به ضرر دولت و ملت دانست و ابراز امیدواری کرد به جهت شفافیت بیشتر این تحقیق و تفحص در مجلس رای آورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 20 آبان 98، کد مطلب: 98082012148: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین