پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۵۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
آمریکا پس از آنکه در بُعد نظامی و ژئوپلیتیک در برابر سپاه زانو زد حالا نظاره‌گر قدرت نمایی سبزپوشان پاسدار ایران اسلامی در محرومیت زدایی و فقر ستیزی است.

شعار سال:آمریکا پس از آنکه در بُعد نظامی و ژئوپلیتیک در برابر سپاه زانو زد حالا نظاره‌گر قدرت نمایی سبزپوشان پاسدار ایران اسلامی در محرومیت زدایی و فقر ستیزی است.

نظام سلطه و در رأس آن آمریکا، ۴۱ سال است که موجودیت انقلاب و نظام اسلامی مردم ایران و استقلال و تمامیت ارضی کشور ما را هدف گرفته است؛ انواع و اقسام توطئه‌ها و خباثت‌های ریز و درشت توسط آمریکا و دنباله‌هایش طی این ۴ دهه به مردم و کشور ما تحمل شده است؛ از تسلیح گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در بدو پیروزی انقلاب تا تجهیز صدام در جنگ ۸ ساله و طراحی فتنه‌ها و آشوب‌های داخلی.

نظام و مردم ایران بواسطه تاسی به ولایت فقیه، تمامی توطئه‌های ریز و درشت آمریکا طی این ۴ دهه اخیر را با سرپنجه تدبیر و اقتدار خنثی کرده‌اند؛ به گونه‌ای که استراتژیست‌های آمریکایی با قطعیت به عدم توفیق و نتیجه بخش نبودن طرح‌های توطئه‌آمیز و شرارت‌های خود علیه ایران پی برده‌اند.

یکی از این شرارت‌ها، موضوع تجاوز نظامی به کشور ماست؛ مردم ایران فراموش نکرده‌اند که همواره یکی از ترجیع‌بند‌های سخنان گستاخانه مقامات آمریکایی علیه مردم ایران این بود که «همه گزینه‌ها روی میز است»؛ به این معنا که احتمال حمله نظامی به ایران وجود دارد؛ اما امروز با قطعیت می‌توان گفت که حتی فکر تجاوز نظامی هم به مخیله سردمداران شیطان صفت آمریکا خطور نمی‌کند.

سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در سخنان یوم‌الله ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا گفت که دشمنان ما تقریبا از مقابله نظامی ناامید شده‌اند. سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه نیز ۲۹ اردیبهشت سال جاری گفت: آمریکایی‌ها در برابر ایران اسلامی در وضعیت انفعال قرار گرفته‌اند و در حال فرسایش و پوکی استخوان هستند.

بالاترین نشانه‌ای که ثابت می‌کند، آمریکا ناتوان از تجاوز نظامی به ایران است به واقعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ و سرنگونی پهپاد متجاوز ۲۰۰ میلیون دلاری «گلوبال هاوک» آمریکا توسط سامانه بومی سوم خرداد ایران در حوالی منطقه «کوه مبارک» استان هرمزگان، مربوط می‌شود. اتفاقی که سردرگمی سردمداران کاخ سفید را در پی داشت و به اذعان سه رسانه غربی همچون «نیویورک تایمز»، «رویترز» و «ان بی سی»، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را ترساند و او را به مهمل‌گویی واداشت.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، تیرماه امسال طی سخنانی در همایش علوم و مهندسی دفاعی گفت: پس از سرنگونی پهپاد متجاوز، دشمن از طریق واسطه‌های دیپلماتیک پیام داد که من برای حفظ آبروی خود می‌خواهم عملیاتی محدود و در منطقه‌ای کم ارزش انجام دهم و شما پاسخی به آن ندهید؛ اما پاسخ نظام جمهوری اسلامی این بود که ما هر عملیاتی را به منزله شروع جنگ تلقی می‌کنیم و به آن پاسخ خواهیم داد و زمین جنگ را ما طراحی می‌کنیم و اگر شما آن را شروع کردید، پایانش را ما اعلام می‌کنیم.

واقعه فوق‌الذکر و ده‌ها واقعه دیگر ثابت می‌کند که دشمنان ملت ایران و در رأس آن‌ها آمریکا، حتی فکر تجاوز نظامی به مرز و بوم ایران اسلامی را هم در اذهان شیطانی خود نمی‌گنجانند چه برسد به آنکه بخواهند در این رابطه طرحی را تدوین کنند؛ از سویی دیگر سایر توطئه‌ها و شرارت‌های دشمنان نیز نظیر عملیات‌های چندلایه روانی – امنیتی و تحریک عناصرِ مزدورِ آشوب‌طلب، بار‌ها علیه مردم ایران امتحان شده و برای دشمنان مثمرثمر نبوده است؛ لذا تنها گزینه پیش‌روی آمریکایی‌ها، توسل و تمرکز به تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران و دستگاه‌های خادم این مردم است. سردمداران واشنگتن این روز‌ها تمامی تحریم‌های یکجانبه ممکن را علیه مردم ایران بکار بسته‌اند به گونه‌ای که به تحریم‌های تکراری روی آورده‌اند و در حال تحریم کردن دستگاه‌ها و نهاد‌هایی از کشور ما هستند که پیش‌تر اقدام به تحریم کردن آن‌ها کرده بودند.

از جمله این تحریم‌های تکراری می‌توان به اطلاعیه روز دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) اشاره کرد که به موجب آن اعلام شد ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و ۹ شخص حقیقی دیگر که از منصوبان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، تحریم می‌شوند؛ جالب آنکه، افراد فوق‌الذکر پیش‌تر توسط آمریکا تحریم شده بودند و تحریم تکراری و بی‌اثر آمریکا علیه آن‌ها فقط اقدامی در جهت خالی نبودن عریضه از سوی سردمداران مستکبر آمریکا در روز ملی مبارزه با استکبار در ایران بود.

اما یکی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه مردم ایران، تحریم بخش عمرانی کشور و ممانعت از فروش مواد راهبردی در حوزه عمرانی به ایران است؛ این تحریم‌ها به این بهانه از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شد که طبق ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه رژیم آمریکا، بخش عمرانی ایران به طور مستقیم یا غیر مستقیم از سوی سپاه پاسداران کنترل می‌شود!

فارغ از ادعای مضحک آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه کنترل بخش عمرانی ایران در دست سپاه پاسداران است؛ علت خشم و عصبانیت آن‌ها از سپاه پاسداران طی ماه‌ها و روز‌های اخیر آشکار است؛ آمریکایی‌ها پس از آنکه در بُعد نظامی و ژئوپلیتیک در برابر سپاه زانو زدند، حالا با چشمان خود نیز نظاره‌گر قدرتنمایی سبزپوشان پاسدار ایران اسلامی در عرصه جهاد خدمت رسانی و محرومیت زدایی و فقر ستیزی در مناطق مختلف ایران زمین هستند.

افتتاح ۶۸۶ طرح محرومیت زدایی و مردم یاری روستایی در استان خراسان شمالی؛ احداث جاده خرم‌آباد- پلدختر که پس از سیل فروردین تخریب شده بود؛ اصلاح و ترمیم خطوط ریلی اهواز-اندیمشک؛ افتتاح چند پروژه محرومیت‌زدایی در منطقه ملاشیه استان خوزستان؛ افتتاح پروژه‎های سازندگی در استان کرمانشاه؛ ساخت ۲۸۶۰ واحد مسکونی در استان سیل‌زده گلستان؛ افتتاح ۲۵۳۳ پروژه محرومیت‎زدایی به استان سیستان و بلوچستان؛ افتتاح ۵۶ طرح عمرانی در استان بوشهر در حوزه‌های بهداشتی و آموزش و روستایی؛ بهره برداری از ۱۰۰۵ پروژه عمرانی در استان ایلام؛ بهره‌برداری از ۱۲۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان البرز و ... این‌ها تنها بخش‌هایی از اقدامات سپاه پاسداران در زمینه فقرزدایی و جهاد خدمت‌رسانی و عمرانی در سراسر میهن اسلامی‌مان است که با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران صورت گرفته است.

سرلشکر سلامی در مردادماه سال جاری در جریان سفر به استان آذربایجان غربی گفت: همانگونه که در بعد امنیت پیش می‌رویم با فقر و محرومیت هم مبارزه می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه، آبان ماه سال جاری نیز در سفر به استان البرز با تاکید بر اینکه ما باید کشور را بسازیم، گفت: ما دشمن فقر و محرومیت هستیم و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هر دشمنی را شکست می‌دهند.

سرلشکر سلامی، نهم آبان در مراسم افتتاح ۱۲۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی استان البرز در جمع مردم روستای جارو شهرستان اشتهارد، از دستور فرماندهی معظم کل قوا به سپاه پاسداران برای «جنگ با فقر» نیز خبر داد.

حالا که آمریکایِ مایوس از مقابله نظامی و نبرد استراتژیک با ایران اسلامی، همه تمرکز خود را بر روی تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران معطوف کرده است، افزایش چشمگیر خدمات جهادی و عمرانی سپاه پاسداران، محکم‌ترین و قاطع‌ترین پاسخ به تحریم‌های ریز و درشت و تکراری سردمداران کاخ سفید است. تحریم‌هایی که به زعم باطل آمریکایی‌ها سد راه پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است، اما برخلاف تصور و طراحی آنها، این تحریم‌ها به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری و استقامت مردم و جهاد نیرو‌های خدمتگذاری نظیر سپاه پاسداران به سکوی جهش و پیشرفت ایران اسلامی تبدیل شده است.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه روز پنجشنبه ۱۶ آبان در آیین افتتاح ۷۰۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی سپاه تهران، گفت: به دشمنان می‌گوییم از هر تهدیدی که بسازید فرصت می‌سازیم؛ هر هدفی را دنبال کنید ما ناکامتان می‌کنیم؛ شما یادگرفته‌اید که از ما شکست بخورید و ما هم آموخته‌ایم که پیروز شویم.

در اصل ۱۵۰ قانون اساسی بر نقش سپاه پاسداران در نگهبانی از انقلاب و دستاورد‌های آن تاکید شده است. امروز سپاه وفق قانون اساسی با جهاد در عرصه خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی مشغول نگهبانی و حراست از انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که دشمنانش، دیگر جز اعمال تروریسم اقتصادی تیری در ترکش ندارند لذا سپاه به عنوان مسئول نگهبانی از انقلاب به میدان آمده و همانطور که در عرصه نظامی، تهدید‌های دشمن را توخالی کرده، اکنون مشغول بی‌اثر کردن آخرین تیر ترکش دشمن یعنی حربه اقتصادی است. سپاهیان سرافراز در این عرصه، جور برخی دستگاه‌ها و مسئولان اجرایی و دولتی را نیز می‌کشند؛ افراد و دستگاه‌هایی که ظاهرا حواشی را به متن ترجیح می‌دهند!

منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس با اشاره به اقدامات جهادگرانه سپاه پاسداران در زمینه مقابله با فقر و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور، گفت: اقدامات جهادگرانه و ارزشمند سپاه پاسداران در مسیر محرومیت زدایی و مقابله با فقر، منطبق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که رفع محرومیت و استضعاف از آحاد مردم را سرلوحه اهداف خود ترسیم کرده و چهار دهه است با جهاد و همت نهاد‌هایی نظیر سپاه پاسداران، این آرمان متعالی در کشور ما، بدون توقف دنبال می‌شود و این در حالی است که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی و ملت ایران در این چهار دهه از هیچگونه سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور ما دریغ نورزیده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به مایوس شدن دشمنان مردم ایران بویژه آمریکا از تجاوز نظامی به ایران، به سبب قدرت بازدارندگی بالای نیرو‌های مسلح کشور و اقتدار رزمی و دفاعی سپاه پاسداران، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به یقین رسیده‌اند که فرمایش رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «یکی بزنند، ده تا می‌خورند» گزاره‌ای واقعی و حتمی است؛ لذا مدت‌هاست که فکر حمله نظامی به ایران اسلامی را هم از ذهن خود دور کرده اند و به سایر توطئه‌ها و حربه‌ها نظیر جنگ اقتصادی متوسل شده اند.

حقیقت‌پور بیان داشت: در عرصه جنگ اقتصادی نیز سپاه پاسداران وفق آرمان‌های انقلاب اسلامی به میدان جهاد و نبرد آمده و با اقدامات خود در این عرصه در حال افزایش قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی است؛ و این در حالی است که سپاه، در عرصه قدرت سخت، به مرحله‌ای مطلوب و تکمیلی نائل آمده است؛ بگونه‌ای که دشمنان مردم ایران، بواسطه اقتدار سپاه و اقتدار نیرو‌های مسلح، حتی تصور تجاوز نظامی به ایران را هم نمی‌کنند.

مشاور رئیس مجلس، گفت: آمریکایی‌ها بعد از مایوس شدن از آسیب رساندن به ایران اسلامی به لحاظ نظامی، تمام تلاش خود را معطوف کردند تا با تحریم‌های بی‌سابقه و تروریسم اقتصادی، مردم را از نظام ناراضی کنند؛ لذا سپاه طبق قانون اساسی و وفق آرمان‌های انقلاب، به میدان آمده و در حال حراست از انقلاب بواسطه خدمت‌رسانی در عرصه اقتصادی و محرومیت‌زدایی در نقاط محروم و کم‌برخوردار است تا بدین ترتیب، آخرین توطئه آمریکا را نیز بی‌اثر گرداند.

مقام معظم رهبری، دهم مهرماه سال جاری در دیدار مجمع عالی فرماندهان سپاه، در بخشی از بیاناتشان اظهار داشتند: شما نگاه کنید مجموعه‌ی کار‌های خدماتی‌ای که سپاه در این سال‌ها انجام داده و همچنان دارد انجام می‌دهد و روزبه‌روز بیشتر می‌شود با کدام سازمان و مؤسّسه‌ی دیگری قابل مقایسه است؟ با کدام سازمان مسلّح در دنیا قابل مقایسه است؟ یک قلم آن قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است که یک بازوی اجرائی قوی برای دولت‌های مختلف در طول این سال‌ها بوده؛ یک قلم دیگر محرومیّت‌زدایی است، این محرومیّت‌زدایی‌هایی که سپاه، نیروی زمینی و بخش‌های مختلف سپاه، دارند انجام می‌دهند -که به نظرم می‌رسد صدی نود این‌ها را هم انسان در تبلیغات مشاهده نمی‌کند؛ یعنی تبلیغاتی هم نمی‌شود، غالباً نمیدانند؛ حالا ما به خاطر گزارش‌ها و مانند این‌ها مطّلع می‌شویم- در سرتاسر کشور، در مناطق محروم خیلی گسترده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:21آبان1398،کد خبر:7136692،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
امروز با قطعیت می‌توان گفت که حتی فکر تجاوز نظامی هم به مخیله سردمداران شیطان صفت آمریکا خطور نمی‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین