پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۵۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس تاکید کرد که این گردان‌ها یک گنج اطلاعاتی بسیار مهم و باارزش از عملیات "لبه شمشیر" در اختیار دارد که نقطه عطفی در تاریخ نبرد با دشمن صهیونیستی است.
شعارسال: سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس تاکید کرد که این گردان‌ها یک گنج اطلاعاتی بسیار مهم و باارزش از عملیات "لبه شمشیر" در اختیار دارد که نقطه عطفی در تاریخ نبرد با دشمن صهیونیستی است.
 
 «ابو عبیده»، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام عصر دوشنبه در سخنانی در جریان رژه نظامی گردان‌های قسام به مناسبت اولین سالروز عملیات "لبه شمشیر" در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه تاکید کرد: قسام اطلاعات مهم و باارزشی در اختیار دارد که دشمن هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که روزی چنین اطلاعاتی به دست ما برسد و مقاومت از این اطلاعات به نفع خود در نبرد مغزها با دشمن بهره می‌گیرد.
 
مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از ابوعبیده گزارش داد: دشمن صهیونیستی بداند که این اطلاعات مهم کاملا بر شیوه عملیات‌های ما در آینده تاثیرگذار خواهد بود و سران دشمن باید چشم انتظار تاثیرات و نتایج آن باشند و طی هفته‌های آینده گوشه‌ای از عملیات "لبه شمشیر" و دستاوردهای مقاومت در این عملیات و تلاش‌های گسترده رژیم اشغالگر برای جاسوسی از مقاومت که هر بار به شکست انجامیده، را رو خواهیم کرد.
 
سخنگوی گردان‌های قسام خاطر نشان کرد که بمباران شهر تل‌آویو از زمان شهادت "احمد جعبری" از فرماندهان این گردان‌ها جزو بانک اهداف مقاومت قرار گرفت و مقاومت هرگاه بخواهد این شهر را موشک‌باران خواهد کرد.
 
ابو عبیده تصریح کرد که تاریخ شهادت خواهد داد تل‌آویو از قلب غزه و با عزم و اراده دلاورمردان مقاومت بمباران شد و به لرزه درآمد و غزه با ملت عظیم و مقاومت قهرمان آن، همچون آتشی دامنگیر اشغالگران خواهد بود تا در نهایت آن‌ها را از این سرزمین بیرون براند.
 
وی تاکید کرد، هر روز که می‌گذرد، شاهد دلاوری ها و دستاوردهای جدیدی هستیم که با خون شهدا و عزم پولادین آنان محقق می‌شود و گردان‌های قسام موفق شد سرّی‌ترین و قدرتمندترین یگان ارتش رژیم صهیونیستی را شکست داده و اسرار محرمانه و عملیاتی بزرگ و ارزشمندی از آنان به دست بیاورد.
 
ابو عبیده همچنین تلاش‌های اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه و اداره موفقیت آمیز نبرد با دشمن صهیونیستی را ستود و تاکید کرد که دستاوردهای مقاومت از طریق اتاق عملیات مشترک مایه فخر و مباهات برای ملت فلسطین است و ما تلاش می‌کنیم تا آن را حفظ کنیم و اینگونه وحدت مقاومت در میدان نبرد را به تصویر بکشیم.
 
سخنگوی قسام در ادامه به شهدای عملیات "لبه شمشیر" و دلاوری‌های آنان اشاره و تاکید کرد که مقاومت هرگز ظلم و جنایات دشمن صهیونیستی در حق ملت فلسطین را از یاد نمی‌برد و همزمان که دستاوردهای خود را به نمایش می گذارد، اعلام می دارد که به دقت و از نزدیک پیگیر ظلم و جنایت در حق ملت فلسطین و ادامه محاصره جائرانه آن است و نبرد آماده سازی مجاهدان همچنان ادامه دارد و ما همیشه این را در ذهن داریم که دشمن هرگاه در برابر مقاومت شکست می‌خورد و راه به جایی نمی‌برد، تمام فلسطینیان را مورد مجازات و تجاوز قرار می‌دهد.
 
ابو عبیده در پایان خاطر نشان کرد که مقاومت اکنون قادر است اهداف خود را به دقت تعیین کرده و تصمیماتی اتخاذ کند که دشمن هرگز پیش بینی آن را نمی‌کند و محاصره ملت فلسطین و اعمال فشار بر آن، قطعا حساب دشمن را سنگین‌تر خواهد کرد.
 
کماندوهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی ۱۱ نوامبر سال گذشته مخفیانه وارد شرق خان یونس در جنوب نوار غزه شده و قصد انجام عملیاتی سری را داشتند که با هوشیاری مبارزان گردان‌های قسام این عملیات که به عملیات "لبه شمشیر" معروف شد، شکست خورد و فرمانده گروه صهیونیستی هم به هلاکت رسید. در این عملیات ۷ مبارز قسام هم شهید شدند.
 
این شکست و حوادث پس از آن ضربه بسیار سختی به سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی وارد کرد. قسام با افشای اسامی نیروهای این یگان سری ارتش صهیونیستی و عملیات های آن و انتشار تصاویر آنان ضربه بزرگی به دشمن زد و آن ها هرگز فکرش را هم نمی‌کردند که چنین شکست بزرگی را متحمل شوند.
 
شکست عملیات نیروهای کماندوی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس در نوامبر سال گذشته ضربه سنگینی به این رژیم وارد کرد و در پی این شکست که طی آن فرمانده عملیات نیز کشته شد، شماری از مقامات ارتش از جمله آویگدور لیبرمن وزیر جنگ و فرمانده بخش عملیات ویژه شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده سابق یگان "سیرت متکال" مجبور به استعفا شدند.
 
در همین راستا، "الون بن دیوید" تحلیلگر نظامی اسرائیلی تاکید کرد که نتایح عملیات مخفیانه نوامبر سال گذشته نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس همچون زمین لرزه‌ای بود که همچنان پس لرزه‌های آن نهادهای امنیتی اسرائیلی را به لرزه در می آورد، زیرا جدای از کشته شدن یگان سری ارتش، برملا شدن هویت نیروهای این یگان خسارت های زیادی به امنیت رژیم صهیونیستی وارد کرد و پس لرزه‌های آن همچنان دامنگیر سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل "امان" است، زیرا ضربه‌های امنیتی وارد شده به این رژیم پس از کشف هویت نیروهای این یگان سری توسط حماس را نمی توان در چند جمله خلاصه کرد.
 
بن دیوید در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان معاریو آورده است که یگان ویژه اسرائیلی که مسئول تحقیق در مورد شکست نیروهای نخبه در شرق خان یونس است، به اشتباهات زیادی که منجر به این شکست ویرانگر شد، پی برده است که این نیروها طی سال‌های اخیر نیز برخی از این اشتباهات را بارها قبل از اینکه شناسایی شود، تکرار کرده است.
 
آلون بن دیوید فاش کرد که اخیرا افسران ارشد زیادی در سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به خاطر شکست در عملیات خان یونس از سمت خود استعفا کردند، زیرا می دانستند که به زودی برکنار خواهند شد و کوخاوی به منظور کاهش خسارت های ناشی از این شکست، قصد اعطای مدال استقلال به نیروهای خود را داشت، اما به سبب مشکلات موجود و شکست در خان یونس، این مدال به نیروهای باسابقه و قدیمی اعطا شد تا در راس ماموریت های خود باقی بمانند.
 
بن دیوید در پایان اظهار داشت که مشخص نیست که این پس لرزه‌ها بالاخره دامن رئیس سازمان اطلاعات نظامی "امان" را هم بگیرد یا خیر، زیرا نتایج تحقیقات انجام شده در روزهای آینده معلوم خواهد کرد که کوخاوی ژنرال تامیر هایمن را در سمت خود ابقا خواهد کرد تا او را برکنار می‌کند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی    انتخاب ،تاریخ انتشار:    21 آبان 1398،کدخبر: 512139   ،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
این چی چی می گه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین