پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۶۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
مدیرکل دامپزشکی استان لرستان ضمن تشریح بیماری نیوکاسل، از مرغداران خواست تا نسبت به واکسیناسیون به موقع طیور خود اقدام نمایند .

شعار سال: به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، «دکتر زینب محمدخانی» در تشریح بیماری نیوکاسل گفت: بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی با قدرت آلودگی بالاست که می تواند طیور پرورشی بومی و صنعتی را درگیر نموده و آسیب های اقتصادی فراوانی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: مهمترین اصل در پیشگیری از این بیماری، واکسیناسیون گله های صنعتی و بومی می باشد ولی متاسفانه پاره ای از تولیدکنندگان و مرغداران از این موضوع چشم پوشی کرده و گله خود را واکسینه نمی کنند، به طوری که بعد از آلودگی با ویروس، مکان مرغداری به منبع بزرگ آلودگی ویروس تبدیل شده و می تواند تا کیلومترها سایر طیور اطراف را آلوده و درگیر بیماری سازد؛ بنابراین واکسیناسیون طیور بر علیه بیماری نیوکاسل یک مهم در جلوگیری از بیماری گله و انتشار آلودگی می باشد.

محمدخانی یادآور شد: توجه به ویروس بیماری نیوکاسل می تواند از طریق مدفوع طیور در بستر مرغداری و کود حاصله منتشر و ماندگار گردد، لذا این کود درصورتی که پس از دوره به روش های بهداشتی جمع آوری و فرآوری نشود، می تواند منبع بزرگی برای آلودگی ها در آینده باشد؛ امروزه استفاده از کود مرغی در صنعت کشاورزی رواج یافته و یکی از منابع تامین مواد آلی در این صنعت است.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: در کنار این موضوع، خطرات ناشی از انتقال عوامل بیماری زا از طریق کودهایی که فرآوری بهداشتی نشده اند، همیشه نقطه بحران و زنگ خطر برای سلامت طیور می باشد، بنابراین مرغداران عزیز در سطح استان با اهتمام بیشتر و هماهنگی با کارشناسان ادارات دامپزشکی شهرستان ها نسبت به رعایت و انجام اقدامات لازم در این خصوص اقدام نمایند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 20 آبان 98، کد مطلب: 53384: www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
هر چی مرگ و میر و مریضی که اتفاق می افته سر این آشغال هایی هست که میدن مردم بخورن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین