پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
سردبیر نشریه روسی «آرسنال آتچستوا» (زرادخانه میهنی)، گسترش همکاری های دفاعی و برگزاری رزمایش های مشترک بین ایران و روسیه را که از سوی کاخ کرملین محور مذاکرات پیش روی رییسان جمهوری دو کشور در باکو اعلام شده است، بسیار مهم خواند.

شعار سال: ویکتور موراخوفسکی با اشاره رایزنی های گسترده مسکو و تهران برای همگرایی های دو جانبه و منطقه ای گفت: چالش ها و تهدیدهای مشترک پیش رو در خاورمیانه و آسیای مرکزی، زمینه همکاری های نزدیک تر را فراهم می کند و ارتقای روابط دفاعی و برگزاری رزمایش های مشترک نیز یک ضرورت مشترک برای رفع تهدیدها است.

کارشناس ارشد روس در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا، افزود: تمرین های نظامی دو کشوری امکان می دهد، تفاهم بیشتری در عرصه های دفاعی و استفاده از وجوه مشترک توانمندی های نظامی فراهم شود.

وی در این مصاحبه همچنین اظهار کرد: لغو تدریجی تحریم های ضد ایرانی در چارچوب برجام، این فرصت را به نیروهای مسلح ایران می دهد، در باره سامانه های نظامی روسیه از جمله خودروهای زرهی، هواپیماها، بالگردها و سامانه های پدافند هوایی تصمیم گیری کند.

موراخوفسکی ادامه داد: با توجه به افق روشن همکاری های دفاعی و نظامی بین دو کشور، بررسی موضوع رزمایش مشترک یگان های ایرانی و روسی نیز ضرورت دارد.

کارشناس نظامی روس پیشتر نیز گفته بود: ایران و روسیه دو متحد در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی هستند و سهم قابل توجهی در مبارزه با داعش دارند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی کاخ کرملین پنجشنبه اعلام کرد: گسترش همکاری های فنی و دفاعی تهران و مسکو از جمله برگزاری رزمایش مشترک یکی از محورهای اصلی مذاکرات هشتم اوت (18 مرداد) حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رییسان جمهوری ایران و روسیه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است.

ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز گفته است: مسکو و تهران برای افزایش همکاری های دفاعی برنامه ریزی می کنند که یکی از زمینه های مورد توافق برگزاری رزمایش های مشترک است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1395، کد مطلب: 82176080 (5482697):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین