پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: هیچ کالای رسوب شده در انبارهای چابهار وجود ندارد و برخی آمارها مبنی بر رسوب کالاهای اساسی و برنج در منطقه آزاد چابهار صحت ندارد. در واقع این اعداد و ارقام که از رسوب کالا در این بندر اعلام شد، مبنای منطقی در منطقه آزاد چابهار ندارند.
شعارسال: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: هیچ کالای رسوب شده در انبارهای چابهار وجود ندارد و برخی آمارها مبنی بر رسوب کالاهای اساسی و برنج در منطقه آزاد چابهار صحت ندارد. در واقع این اعداد و ارقام که از رسوب کالا در این بندر اعلام شد، مبنای منطقی در منطقه آزاد چابهار ندارند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عبدالرحیم‌ کردی گفت: چابهار تقریبا بیش از یک دهه است به سر زبان‌ها افتاده است و شروع این مباحث نیز عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب بود که سواحل مکران را به‌عنوان گنج پنهان مورد توجه قرار دادند.
 
وی با تاکید بر این‌که این نگاه، عنایت هوشمندانه و تیزبین رهبر معظم انقلاب از اصول علم اقتصاد بر می‌آید، ادامه داد: مواد اولیه روزی عامل مهم تعیین کننده بود، در مقطعی نیروی کار در قیمت تمام شده کالای تولیدی تاثیر به سزایی داشت، اما از دو دهه قبل این فضا تغییر کرد و به این معنا که دسترسی به نیروی کار به راحتی امکان پذیر بود و شکاف فناوری به شدت کم شد و فضا برای رقابت آنچنانی وجود نداشت.
 
او در بخش دیگری از صحبت هایش به ایجاد زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: مبنی بر دستور جدید مقام معظم رهبری برای تامین مالی سواحل مکران، ۳۰۰میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به دستور ایشان برای تکمیل راه آهن زاهدان – چابهار اختصاص داده شده و دستگاه‌های ذیربط نیز متعهد شده‌اند، سرعت لازم را در تکمیل مسیر ریلی این منطقه بوجود آورند.
 
کردی در ادامه گفت: این راه آهن نزدیک ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیمه اول سال ۱۴۰۰ اتصال راه آهن چابهار به شبکه سراسری ریلی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
کردی درباره احداث فرودگاه جدید بین المللی چابهار ادامه داد: توافقنامه اجرایی با پیمانکار به امضا رسیده است و عملیات اجرایی این پروژه سه ساله به زودی شروع خواهد شد.
 
او از اخذ تاییدیه دولت چین برای فاینانس ۴۵۰ میلیون دلاری فرودگاه بین المللی چابهار خبر داد و گفت: فاز اول بخش «کارگو» به ظرفیت ۵ میلیون تن نیز طراحی شده است.
 
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه صحبت های خود گفت: طرح توسعه چابهار تهیه شده است و دو بندر شهید بهشتی و کلانتری نیز در طرح توسعه جانمایی شده و به منطقه آزاد چابهار اضافه خواهد شد.
 
کردی در ادامه به نقش آفرینی چابهار در اقتصاد ملی اشاره و خاطرنشان کرد: از دو مسیر فولاد و پتروشیمی نقش آفرینی این منطقه آزاد در اقتصاد ملی را دنبال خواهیم کرد؛ طرح جامع فولاد کشور ۱۰ میلیون تن تولید فولاد را برنامه ریزی کرده که سهم سواحل مکران نیز در آن در نظر گرفته شده است که هم اکنون ۱.۶ میلیون تن را روی خاک داشته و ساخت کوره نیز تمام شده است.
 
وی گفت: فاینانس از صندوق توسعه ملی به میزان ۱۱۲ میلیون یورو عملیاتی شده که در سال ۱۴۰۰ این طرح فولادی به بهره برداری خواهد رسید؛ ضمن اینکه در فاز دوم نیز برای تولید ۳.۲ میلیون تن فولاد برنامه ریزی شده است.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری   ایسنا  ،تاریخ انتشار:    21 آبان 1398،کدخبر:  98082113262 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
اگر راست میگین مستند کنین ؛ چرا هیچ وقت انبارها نشان داده نمیشه تا باورمون بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین