پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۰۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
حجت الاسلام مرتضوی مقدم با اشاره به اینکه اگر پرونده های کلان مفاسد اقتصادی استان به دیوان ارسال شود به صورت ویژه و سریع رسیدگی خواهد شد، گفت: باید قضات برای احیای کارگاه های تولیدی تلاش کنند و دست تولیدکنندگان زمین خورده را بگیرند.
شعارسال: حجت الاسلام مرتضوی مقدم با اشاره به اینکه اگر پرونده های کلان مفاسد اقتصادی استان به دیوان ارسال شود به صورت ویژه و سریع رسیدگی خواهد شد، گفت: باید قضات برای احیای کارگاه های تولیدی تلاش کنند و دست تولیدکنندگان زمین خورده را بگیرند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «سید احمد مرتضوی مقدم» امروز (21 آبان) در شورای قضایی خراسان جنوبی اظهار کرد: دستگاه قضایی با تراکم پرونده مواجه است و از جمله استان هایی مطلوب و نمونه، خراسان جنوبی است که بیانگر تلاش قضات و نجابت مردم است.
 
رئیس دیوان عالی کشور  با اشاره به اینکه استان هایی که با تراکم پرونده قضایی مواجه هستند باید راهکاری برای پیشگیری از ورود پرونده و کاهش آن بیاندیشند، گفت: باید به مردم آگاهی داده شود که بیهوده طرح دعوا و شکایت نکنند.
 
حجت الاسلام مرتضوی مقدم افزود: استان هایی که آمار پرونده قضایی آنان کم است نیز نباید تلاش خود را کم کنند بلکه باید به عنوان مثال به وضعیت زندانیان رسیدگی کنند و بازپرس پرونده مدام به فکر آزادی و تعیین تکلیف زندانی باشد.
 
وی با اشاره به اینکه سرکشی از حوزه های قضایی بسیار مهم و بااهمیت است ادامه داد: باید از اوضاع و احوال رسیدگی پرونده های قضایی باخبر شوند و به این مهم توجه داشته باشند.
 
رئیس دیوان عالی کشور با تاکید وظیفه ما اقامه عدل و خدمت سانی به مردم است، عنوان کرد: حفظ کرامت مردم و خدمت رسانی به آنان برای قضات عزت آفرین است و باید سعی کنند در رسیدگی پرونده های پرخاشگری نداشته و با اخلاق نیکو کار مردم را انجام دهند.
 
حجت الاسلام مرتضوی مقدم بیان کرد: اخلاق اسلامی اقتضا می کند قضات برای احیای کارگاه های تولیدی تلاش کنند و در این وضعیت اقتصادی از هر کمکی که می توانند برای رونق تولید کشور دریغ نکنند.
 
به گفته وی لاابالی گری و بی تفاوتی نسبت به کارها و پرونده ها آفت است و باید به اثر حکم هایی که در دستگاه قضایی صادر می شود توجه داشته باشیم.
 
رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه اگر پرونده های کلان مفاسد اقتصادی استان به دیوان ارسال شود به صورت ویژه و سریع رسیدگی خواهد شد، گفت: تقاضاهای اعاده دادرسی افزایش یافته و این امر وقت قضات را می گیرد لذا این نحوه کار مقبول نیست بنابراین در راستای ساماندهی این امر آیین نامه  اصلاح ماده 477 آیین دادرسی کیفری در حال تدوین است.
 
حجت الاسلام مرتضوی مقدم با اشاره به اینکه دلسوزی بی مورد برخی مدیران نسبت به پروژه ها و  دست کاری در نقشه های آن تخلف است و باید تعقیب قضایی شود، گفت: با زخمی کردن پروژه های عمرانی اتمام آن به تعویق می افتد و به پروژه لطمه می زنند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به پرونده هایی که در آن خودروهای قاچاقچیان حمل موادمخدر مصادر می شود، افزود: بعضی قاچاقچیان این خودرو را به نام اشخاص دیگر می‌زنند یعنی با علم به اینکه قاچاقچی می داند بعد از دستگیری اموالش ضبط می‌شود اموالش رابه صورت صوری به نام اشخاص دیگر می‌کند اما وقتی شواهد و قراین نشان دهد که در واقع خودرو متعلق به خود قاچاقچی است مصادر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: اما در برخی پرونده ها رئیس دیوان عالی کشور اجازه دارد خودرو مصادره شده را با توجه به وضعیت زندگی و فقر خانواده قاچاقچی برای تامین معاش به خانواده زندانی بازگرداند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان    ،تاریخ انتشار:   21  آبان 1398،کدخبر:  853328،www.shabestan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
0
اقای رییسی قوه قضاییه رو متحول کردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
چه انتظاراتی از قاضی ها دارید؟ اونا یاد گرفتن مثل ربات فقط حکم صادر کنند. انعطاف لازم در قضات کشور وجود نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین