پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی به بررسی توانمندی‌های نظامی ایران پرداخت و این کشور را یکی از چالش‌های پیش روی واشنگتن دانست.
شعار سال: آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی به بررسی توانمندی‌های نظامی ایران پرداخت و این کشور را یکی از چالش‌های پیش روی واشنگتن دانست.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی توانمندی‌های نظامی ایران را بررسی کرد.

در گزارشی که از طرف دفتر امور رسانه‌ای آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا منتشر شده، آمده است: این بخش از سری گزارش‌های آژانس اطلاعات دفاعی درباره قدرت نظامی، جزئیاتی درباره اهداف، راهبرد، طرح‌ها و نیات دفاعی و نظامی ایران فراهم می‌کند. این گزارش سازمان، ساختار و توانایی نظامی کمک‌کننده به این اهداف و همچنین زیرساخت و اساس صنعتی توانمندی را بررسی می‌کند. آژانس اطلاعات دفاعی امروز گزارش «قدرت نظامی ایران» را منتشر کرد که گزارشی اطلاعاتی است و توانمندی‌های اصلی نظامی ایران را بررسی می‌کند.

ژنرال رابرت اشلی، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، در مقدمه خود با تکرار ادعا‌های ضدایرانی واشنگتن اعلام کرد: همانطور که تهران توانمندی‌ها و نقش خود را هم در زمینه تهدید غیرمتعارف و هم متعارف در خاورمیانه افزایش می‌دهد، بیش از همه مهم است که ما قدرت نظامی ایران و تهدیدی را که برای منافع ما، متحدان و امنیت ما دارد، درک کنیم.

او در ادامه ادعا‌های خود افزود: ایران خود را بیش از گذشته به دستیابی به اهدافش نزدیک‌تر می‌بیند. ایران با کارت‌هایی در این زمینه از جمله سقوط صدام، قیام در سوریه، ظهور و فرونشستن داعش و مناقشه در یمن بازی کرده است. با بکارگیری از درس‌های بسیار دقیق در جریان دهه‌ها مناقشه در خاورمیانه، ایران توانمندی‌ها و دکترین نظامی خود را برای مقابله با پیشرفت‌های آمریکا و متحدانش تنظیم کرده است.

این ژنرال آمریکایی اضافه کرد: اگرچه ایران به لحاظ فناوری از رقبای خود عقب است، به لحاظ نظامی پیشرفت قابل توجهی در چند دهه اخیر داشته است. این سری از گزارشِ درباره قدرت نظامی ایران از حالت محرمانه خارج شده تا به مردم کمک کند تا درک عمیق‌تری درباره چالش‌ها و تهدیدات اصلی پیش روی امنیت ملی آمریکا داشته باشند و بر روی رقبا و به چالش‌کشندگان نزدیک مانند روسیه، چین، ایران و کره شمالی تمرکز کنند.

اشلی در ادامه اعلام کرد: این گزارش و گزارش‌های دیگر از این سری بر آن است که برای مردم، سران ما، جامع اطلاعات ملی و کشور‌های شریک درباره چالش‌های پیش رو در قرن ۲۱ اطلاع‌رسانی کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 29 آبان 1398، کدخبر: 7144737 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
2
قدرت نظامی و اطلاعات ایران زری سایه رهبری و سربازان گمنام امام زمان بسیار قوی میباشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین