پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۷۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: سهم استان کرمان از تولید ناخالص 39.7 درصد در حوزه صنعت، معدن و تجارت است که در برنامه ششم توسعه با رشد 8.5 درصدی پیش‌بینی شده که در این حوزه به 48 درصد برسیم.
شعارسال: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 8 هزار میلیارد تومان طرح در حوزه صنعتی و معدنی در استان کرمان آماده بهره‌برداری است.
 
 مهدی حسینی‌نژاد در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مجتمع مس سرچشمه در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) اظهار داشت: شرکت مس کمک زیادی به حوزه صنعت و معدن استان دارد و  این همایش‌ها و نمایشگاه‌ها ما را در پیشبرد اهداف‌مان حمایت می‌کند.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: سهم استان کرمان از تولید ناخالص 39.7 درصد در حوزه صنعت، معدن و تجارت است که در برنامه ششم توسعه با رشد 8.5 درصدی پیش‌بینی شده که در این حوزه به 48 درصد برسیم.
 
وی تصریح کرد: توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های داخل استان کرده‌ایم، همه ایران استان کرمان را به عنوان بهشت معادن می‌شناسند که شاخص‌ترین معادن ما در سرچشمه، گل‌گهر سیرجان، جلال‌آباد زرند و کرومیت اسفندقه هستند و در چند سال اخیر برنامه‌ریزی خوبی در زمینه ارزش افزوده و فرآوری انجام شده است.
 
حسینی‌نژاد با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان و افتتاح 12 هزار میلیارد تومان طرح که عموما در تکمیل زنجیره‌های ارزش افزوده بود، ادامه داد: تا افق 1404 استان کرمان به قطب صنعتی تبدیل می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: 28 ابرکارخانه در استان برنامه‌ریزی کردیم که یکی از آن‌ها کارخانه اسیدسولفوریک مجتمع مس سرچشمه بود که موتور محرکه برای گام بعدی برنامه‌ریزی شده که صنایع وابسته، قطعه‌سازی و خدمات هستند.
 
حسینی‌نژاد عنوان داشت:  از سال 95، 43 هزار میلیارد تومان طرح پیش‌بینی‌ شده که به مرور افتتاح می‌شوند که امسال تاکنون 12 هزارمیلیارد تومان افتتاح شده و 8 هزار میلیارد تومان طرح آماده افتتاح داریم.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمان عنوان داشت: این ظرفیت به واسطه معادن ایجاد شده و منجر به ایجاد ظرفیت برای قطعه‌سازی و خدمات شده تا چالش اشتغال را به سرعت برطرف کنیم.
 
وی با بیان اینکه مس سرچشمه الگویی برای کمک به رشد و توسعه صنایع و واحدهای کوچک شده که می‌تواند به رشد و توسعه استان کمک کند، افزود: دنبال‌کردن صنایع کوچک و متوسط به رشد و توسعه کمک بیشتری می‌کند.
 
حسینی‌نژاد گردش حساب واحدهای تولیدی را ذکر کرد و گفت: زیرساخت قانونی فراهم شده که گردش مالی داخل بانک‌های استان صورت گیرد، همچنین طبق قانون  40 درصد منابع بانکی باید به تولید برسد که متأسفانه در کشور 32 درصد است که سال گذشته 27 درصد بود و در استان کرمان 30 درصد است.
 
وی اذعان کرد: درآمدی که در حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان برای دولت کسب می‌کنیم هشت هزار میلیارد تومان است اما گردش مالی واحدها که سه، چهار واحد بالای 40 هزار میلیارد تومان درآمد دارند در سیستم بانکی استان قرار نمی‌گیرد.
 
حسینی‌نژاد از حمایت مس برای ارائه تسهیلات به  واحدهای کوچک و متوسط یاد کرد و اضافه کرد: با نگاه درون استانی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در جهت رونق تولید برآمدیم.
 
وی توضیح داد: در صددیم از طریق شورای معادن استان کرمان 20 درصد حقوق دولتی مربوط به معادن استان را بتوانیم در زمینه ارتباط بین دانشگاه و این حوزه‌ها ایجاد کنیم که نیاز ضروری ماست، ماحصل این ارتباطات و اعتماد به ظرفیت داخل می‌تواند ما را به عدد بزرگی برساند همان‌طور که در بدترین شرایط 43 هزار میلیاردتومان پروژه را افتتاح کردیم.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  فارس   ،تاریخ انتشار:     28  آبان 1398،کدخبر:   13980828000953،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
0
0
همه ایران استان کرمان را به عنوان بهشت معادن می‌شناسند چه خوب که از این بهشت نهایت استفاده درست رو ببریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
دنبال‌کردن صنایع کوچک و متوسط به رشد و توسعه کمک بیشتری می‌کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
ایشالا که پیشرفت بسیار خوبی حاصل شود و باعث ایجاد رونق اقتصادی شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین