پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۵۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کشور با اشاره به زیان مالی بسیار زیاد، ناشی از تعطیلی پی درپی این نمایشگاه به علت بیماری کرونا گفت: مسئولان با اتخاذ تصمیم کارشناسی مانع ورشکستگی اینگونه نمایشگاه‌ها شوند.
شعار سال: امیرحسین سعید گفت: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق بیش از ۶ ماه مجوزی برای فعالیت دریافت نکرده و این در حالی است که شرکت‌های دیگر حتی در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا فعالیت‌هایی داشتند.

وی اظهارکرد: تمامی نمایشگاه‌های استان کرمان را از اسفندماه سال گذشته به دستور ستاد ملی و استانی کرونا به حالت تعلیق درآوردیم و گلایه‌ای نداشتیم، زیرا حفظ سلامت جامعه برای ما با اهمیت‌تر بود و این تعطیلی به علت بحران ناشناخته ویروس کرونا و نداشتن تجربه شناسایی راه‌های مقابله با آن بود و به این جهت بسیاری از اصناف، شرکت‌ها و کارخانه‌ها تعطیل شدند و با وجود آسیب‌های مالی از این وضع گلایه‌ای نداشتیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کشور گفت: اصناف و شرکت‌ها به‌تدریج، با کسب تجربه در مقابله با کرونا کم و بیش آغاز به کار کردند و ما در روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۹۹ مصوبه برگزاری نمایشگاه تخصصی را از ستاد استانی کرونا دریافت کردیم و پس از آن در تیرماه امسال سه نمایشگاه برگزار کردیم و سپس با شیوع ویروس کرونا در استان مجوز ما لغو شد و ۲۰ روز ابتدای مردادماه امسال به علت شیوع گسترده ویروس کرونا ۲ نمایشگاه را لغو کردیم.

وی ادامه داد: پس از آن مراجعاتی به استانداری کرمان و دانشگاه علوم پزشکی داشتیم، زیرا همانگونه که در سراسر کشور پروتکل‌هایی را برای برگزاری نمایشگاه تدوین و ابلاغ کردند، نمایشگاه‌های استان کرمان نیز برگزار شود که از مردادماه امسال تاکنون مجوز برگزاری نمایشگاه در این استان صادر نشده و موجب ضرر مالی بسیاری به این حوزه شده است.

سعید افزود: طی هفت ماه گذشته، تنها یک ماه نمایشگاه برگزار کردیم و تاکنون ۲ میلیارد تومان ضرر مستقیم مالی به سایت نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق کشور وارد شده و این میزان با زیان مجریان و زیرمجموعه‌ها بسیار بالاتر می‌رود.

وی خطاب به مسئولان گفت: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق در زمان نیاز همکاری لازم را با ستاد کرونا داشته و توقع داریم که ستاد کرونا و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی حرف ما را بشنوند و بازدیدی از سازمان و محل استقرار نمایشگاه‌ها داشته باشند که آیا پروتکل‌های بهداشتی در این منطقه را می‌توان رعایت کرد یا خیر؟ و پس از آن رای به تعطیلی یا بازگشایی نمایشگاه‌ها بدهند.

وی با اشاره به ندادن مجوز برگزاری نمایشگاه آرایشی بهداشتی به کرمان در حالی که این نمایشگاه در دیگر استان‌ها برگزار شد گفت: نمایشگاه ساختمان و ایران بیوتی امسال در سایت بین‌المللی جمهوری اسلامی برگزار شد و اجازه برگزاری نمایشگاه در موارد مشابه طی شهریورماه امسال در کرمان داده نشد و این در حالی است که جمعیت و متراژ این سایت قابل قیاس با نمایشگاه کرمان نمی‌باشد و شرایط بیماری کرونای ما دشوارتر از استان تهران نیست.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کشور با تاکید بر اینکه نمایشگاه به مراتب در استان‌های شمالی کشور و تهران برگزار می‌شود گفت: دانشگاه علوم پزشکی تصدیق می‌کند که برگزاری نمایشگاه آثار منفی نداشته و می‌تواند بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در کرمان برگزار شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه مبلمان کرمان اخیرا لغو شد در حالی که نمایشگاه‌های جهیزیه و مبلمان در کشور برگزار شده و اعتقاد داریم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌توانستیم این نمایشگاه را بدون مشکل برگزار کنیم و دانشگاه علوم پزشکی مرجع تشخیص برگزاری نمایشگاه شده و معتقد است که نباید نمایشگاه برگزار شود.

سعید با بیان اینکه مجوز نمایشگاه مبلمان مربوط به نمایشگاه تخصصی بوده است افزود: دانشگاه علوم پزشکی در این راستا معیار را برای نمایشگاه پربازدید مشخص کند و اعلام شود که بر اساس چه آماری نمایشگاه‌های کرمان تعطیل می‌شود و کسی در این معیار‌ها نظر ما را مطالبه نکرده است.

وی با بیان اینکه برای یک فعالیت اجرایی باید رایزنی و بررسی لازم انجام شود گفت: در صورت تصمیم کارشناسی تمامی مصوبات را می‌پذیریم و در این زمینه فعالیت کارشناسی قطعا نتیجه مطلوب تری به دنبال خواهد داشت.

کارشناس و فعال اقتصادی استان کرمان بیان کرد: راه‌هایی برای برگزاری نمایشگاه وجود دارد و با یک اقدام کارشناسی و ارائه راهکار‌ها می‌توان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی نمایشگاه را به صورت مطلوب اجرا کرد و با این روش می‌توانیم در کسب راه‌حل با مسئولان به نتیجه برسیم و مشکلی برای این بنگاه‌های اقتصادی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: از مسئولان درخواست داریم که به بخش خصوصی کمک کنند و شرکت نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق به عنوان یک واحد تجاری هنوز اجازه کار را حتی با دشوارترین شیوه‌نامه‌های بهداشتی دریافت نکرده در حالی که دیگر صنوف و شرکت‌ها با پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را ادامه می‌دهند و ما نمی‌توانیم خدمات ارائه کنیم.

سعید افزود: برگزاری ۲ نمایشگاه طی یک ماه در نهایت ۴۰ ساعت زمان می‌برد که ساعت زیادی را اشغال نمی‌کنیم و به خوبی می‌توانیم شیوه‌نامه‌های دانشگاه علوم پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر موارد را کنترل کنیم و تقاضا داریم مسئولان مربوطه به مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه رسیدگی کنند.

نمایشگاه جنوب شرق می‌تواند محور توسعه کرمان باشد

وی اضافه کرد: اعتقاد داریم نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق می‌تواند محور توسعه پایدار اقتصادی استان کرمان باشند و این نمایشگاه می‌تواند حلقه وصل تولید‌کننده و تولیدات جدید و نو به مصرف‌کننده باشد و به افراد در رشته‌های تخصصی از خدمات جدید و نو آگاهی می‌بخشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کشور با بیان اینکه نمایشگاه به‌عنوان موتور محرکه اقتصادی و پیشران برای خروج از رکود اقتصادی عمل می‌کند گفت: همچنین برگزاری نمایشگاه در شرایطی فعلی، یکی از راه‌های انتقال امید به تولید‌کننده است که در آن جلسات و مدل کسب و کاری بی‌تو بی (B to B) شکل می‌گیرد و افراد و شرکت‌ها می‌توانند مذاکره کنند و نتایج این مذاکرات در اقتصاد موجب استفاده از فناوری‌های جدیدی می‌شود که روزانه در جامعه تغییر می‌یابد و نمایشگاه محل عرضه آن به مصرف‌کننده است.

وی عنوان کرد: نمایشگاه در جامعه‌ای که از نظر سلامت روح و روان درگیر بیماری کرونا شده، می‌تواند به سلامت جامعه کمک کند و بذر امید را در دل تولید‌کننده و مصرف‌کننده بکارد و همچنین نمایشگاه یک بازار مهم است که می‌تواند به حوزه تولید، اقتصاد و صادرات غیر نفتی استان کرمان به عنوان نیاز امروز کشور کمک می‌کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۲۵۲۴۹، gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
كرونا اين همه همه جا رو ورشكسته كرده نمايشگاه بين المللي كرمان هم روش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
با این وضعی که خودتون دارید از خودتون میگید رای به جز ورشکستگی براتون نمونده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
امیدواریم که این اتفاق نیفته ولی با توجه به توضیحاتی که دادن یه جواب بله مستتر بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین