پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۹۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶
ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در حال حاضر درصد کمی از سفرهای قزوین - تهران به وسیله ریل انجام می‌شود که با تکمیل دوخطه شدن این مسیر در آینده، این میزان به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

شعار سال : مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در حال حاضر درصد کمی از سفرهای قزوین - تهران به وسیله ریل انجام می‌شود که با تکمیل دوخطه شدن این مسیر در آینده، این میزان به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

ابراهیم مبارک قدم افزود: سالانه ۳۸۰ هزار سفر در مسیر رفت و برگشت تهران- قزوین از طریق خطوط شبکه ریلی انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: تلاش می‌شود با تکمیل عملیات دوخطه کردن این مسیر میزان تردد در آن به روزانه ۴۰ هزار نفر برسد.
مبارک قدم ادامه داد: با انجام مکاتبات با راه‌آهن جمهوری اسلامی در صدد هستیم با تسریع در عملیات دوخطه کردن خط آهن قزوین- کرج تا پایان امسال، این هدف را محقق کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود:در حال حاضر روزانه سه رام قطار، صبح از قزوین به تهران و عصر همان روز از تهران به قزوین برای جابه جایی مسافران اقدام می‌کنند که با پایان عملیات دوخطه شدن شبکه ریلی این مسیر، هر ۳۰ دقیقه یک رام قطار از قزوین به تهران حرکت خواهد کرد و هدف افزایش مسافران به روزانه ۴۰ هزار نفر نیز تحقق خواهد یافت.
وی در خصوص متروی قزوین-هشتگرد نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن است که با کمک بخش خصوصی این طرح بزرگ را عملیاتی کند.
مبارک قدم افزود:اولویت ما در توسعه شبکه ریلی با طرح TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل) شناسایی شده است و بر اساس آن پیش می‌رویم.
عملیات دوخطه شدن راه آهن قزوین کرج از سال ۹۱ شروع شده و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.
طرح TOD رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی است که به عنوان یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین،تاریخ انتشار:1آذر1398،کد خبر:1323484،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
1
امیدواریم این اتفاق به توسعه این شهرها منجر بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
0
به جرات میشه گقت قطار یکی از امن ترین وسایل نقلیه عمومی به شمار می رود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین