پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی واحدهای کوره‌پزی و تولید قیر در شاهین‌شهر و برخوار و کاهش فعالیت‌ صنایع آلاینده تا پایان هفته در راستای کاهش آلودگی هوای استان اصفهان خبر داد.منصور شیشه‌فروش با اشاره به وضعیت هوای استان اصفهان، اظهار داشت: طبق گزارش سازمان هواشناسی جبهه هوای سرد در استان وجود دارد که با کاهش جدی دما همراه است.وی تصریح کرد: با استقرار جبهه هوای سرد شرایط آلایندگی در استان اصفهان تشدید شده و همچنین شرایط مه‌آلودگی، افزایش رطوبت، کاهش دید افقی و ابرناکی وجود دارد.

شعار سال: منصور شیشه‌فروش با اشاره به وضعیت هوای استان اصفهان، اظهار داشت: طبق گزارش سازمان هواشناسی جبهه هوای سرد در استان وجود دارد  که با کاهش جدی دما همراه است.

وی افزود: به علت استقرار جبهه هوای سرد شاهد  وزش باد در استان نیستیم و هوا راکد مانده، در نتیجه باعث تشدید آلودگی هوا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در فصول سرد سال و شهرهای بزرگ و صنعتی پدیده وارونگی دما رخ می‌دهد، گفت: در این ایام آلودگی‌های ناشی از منابع ثابت و سیار از جمله صنایع و خودروها روی شهرها می‌مانند.

وی تصریح کرد: با استقرار جبهه هوای سرد شرایط آلایندگی در استان اصفهان تشدید شده و همچنین شرایط مه‌آلودگی، افزایش رطوبت، کاهش دید افقی و ابرناکی وجود دارد.

شیشه فروش ادامه داد: در همین راستا شب گذشته جلسه اضطرار آلودگی هوا در ستاد مدیریت بحران استانداری تشکیل و تدابیری اندیشیده شد.

وی با بیان اینکه هر کدام از سازمان‌ها برای کنترل و کاهش آلودگی موظف به انجام اقداماتی شدند، گفت: قرار بر این شد سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت صنایع آلوده‌ای که در لیست سازمان محیط زیست است  را کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت کوره‌های آجر و گچ و واحدهای تولید قیر در محدوده شاهین‌شهر و برخوار تا آخر هفته تعطیل است.

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در راستای کاهش آلودگی اقدام به تقویت نیروهای کنترل نظارت و برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی می‌کند.

شیشه‌فروش ادامه داد: اداره بهداشت باید بسته‌های آموزشی متناسب با شرایط آلودگی را در اختیار مردم بگذارد و همچنین ورزش‌های همگانی صبحگاهی تا پایان هفته در اوایل صبح به علت غلظت آلاینده‌ها برگزار نشود.

وی با اشاره به نقش خودروهای تک سرنشین در افزایش آلودگی هوا، اظهار داشت: به مردم توصیه می‌کنیم تا برای تردد در سطح شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: برای جلوگیری از انتشار آلاینده‌های مصارف گاز باید در مصرف گاز در ادارات، منازل و صنوف صرفه‌جویی شود.

وی ادامه داد: در سطح شهر اصفهان 15 ایستگاه سنجش آلایندگی و 5 ایستگاه سنجش آلایندگی در شهرستان‌های دیگر استان فعال است و اداره کل محیط زیست موظف است به طور آنلاین این ایستگاه‌ها را چک کند و اطلاعات را در اختیار همشهریان بگذارد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ورزش دانش‌آموزان در مدارس باید در فضای بسته برگزار شود، گفت: به علت آلودگی هوا نباید دانش‌آموزان در فضای باز ورزش کنند.

وی افزود: باید سوخت یورو 4 (سوخت پاک) به طور مستمر در جایگاه‌ها توزیع شود که خوشبختانه در حال حاضر این کار در حال انجام است.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در استان فعال هستند و شهروندان می‌توانند برای اخذ گواهی معاینه فنی خودروهایشان به آن مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای تداوم آلودگی، اظهار داشت: تا پنج‌شنبه شرایط آلودگی بر روی استان وجود دارد و از همشهریان می‌خواهیم با رعایت نکات گفته شده در کاهش آلودگی سهیم باشند.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 3    آذر    98، کد خبر:   2145768، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین