پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
فولاد مردان ذوب آهن اصفهان، نخستین بار ضایعات و پسماند‌های ناشی از تولید کک را در تنگه جوزدان فرآوری و بازیابی کردند.

شعار سال: مدیر بخش کک سازی کارخانه ذوب آهن با بیان اینکه با دستیابی به این فناوری، ضایعات کک در پالایشگاه قطران زغال سنگ به محصولی با ارزش و صادراتی تبدیل می‌شود افزود: کارشناسان بخش کک سازی این شرکت نخستین بار موفق به کاهش میزان آب موجود در محصولات میانی تولید کک و فوسی قطران از ۴۰ به کمتر از یک درصد شدند.
علیرضا رضوانیان با اشاره به اینکه در این طرح هنگام جذب بنزول و نفتالین از گاز کک، هیدروکربن‌های قابل جذب تحت عنوان محصول میانی ناشی از کک جداسازی می‌شود گفت: میزان تولید این محصول بیش از ۳۰۰ تن در سال بود و مدت‌های زیادی در شمال کارخانه ذوب آهن و در حوضچه‌های تنگه جوزدان انبار و نگهداری می‌شد.

وی افزود: گازکک، قطران و فوسی یکی دیگر از میعاناتی است که میزان تولید سالیانه فوسی بیش از ۴۰۰ تن بود و در حوضچه‌های تنگه جوزدان دفن و ذخیره می‌شود.

تعداد بازدید : 44


مدیر تولید شرکت پالایشگاه قطران زغال سنگ نیز با اشاره به وجود بیش از ۲۰ حوضچه عمیق در تنگه جوزدان گفت: در هر حوضچه بیش از ۲۰ هزار تن قطران و ضایعات ناشی از تولید کک ذخیره شده بود که با حمل این مواد به پالایشگاه قطران زغال سنگ، توانستیم به محصولات با ارزشی شامل نفتالین با خلوص ۹۹ و نیم درصد که در دنیا بی نظیر است دست یافته و در بازار‌های داخل و جهانی به فروش برسانیم.
امیر پیروز سلیمانی افزود: این ضایعات پس از پالایش و فرآوری در این پالایشگاه به منظور استفاده در صنایع آلومینیوم سازی، دوده سازی، نفتالین و سیمان استفاده می‌شود که با فرآوری این ضایعات شیمیایی، دیگر این پسماند‌ها که باعث آلایندگی در محیط زیست میشد، دفن نمی‌شود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 26 اردیبهشت    99، کد خبر:    2716876، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین