پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کارشناسان برجسته مطالعات جوی هشدار داده‌اند در حالی که تنها هشت ماه از تعیین محدوده افزایش دما تا ۱.۵ درجه سانتیگراد برای مقابله با گرمای جهانی می‌گذرد، زمین در حال عبور از این محدوده است.

شعارسال: تصمیم به محدود کردن افزایش دما تا ۱.۵ درجه سانتی گراد در پی مذاکرات اقلیمی پاریس در ماه دسامبر سال گذشته (۲۰۱۵) گرفته شد. این مذاکرات توسط محققان و فعالان محیط زیستی موفقیت بزرگی تلقی شده که با تعیین آن با بیابان زایی، موج گرما، وقوع سیلاب و دیگر تاثیرات ناشی از گرمای جهانی مقابله می‌شود.

با این حال آمارها حاکی از آن است که میانگین دمای جهانی بیش از یک درجه سانتیگراد بالاتر از دوره قبل از صنعتی شدن در هر ماه بوده و این رقم تنها در ماه مارس و فوریه سال گذشته به بیش از ۱.۳۸ درجه سانتیگراد رسید. این رقم‌های هشداردهنده پیشینه برنامه‌های بین‌دولتی در مذاکرات تغییرات اقلیمی ژنو در ماه جاری را شکل خواهد داد که بر اساس آن محققان به ارائه شیوه‌هایی برای اجرایی شدن اهداف اقلیمی تعیین شده در مذاکرات پاریس خواهند پرداخت.

وقوع پدیده ال نینو تا حدودی علت گرمای جو در منطقه پاسفیک بوده و پیش بینی می‌شود سال ۲۰۱۶ گرم ترین سال ثبت شده در جهان باشد. همچنین دمای بالای ۵۰ درجه سانتی گراد زندگی مردم عراق را با چالش روبرو کرده، هند شاهد شدیدترین بارش باران‌های موسمی است و خشکسالی شدید کالیفرنیا با وقوع آتش‌سوزی، تشدید شده است.

به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان معتقدند: بررسی‌ها نشان می‌دهد محدود کردن افزایش دما تا ۱.۵ درجه سانتی گراد در حال حاضر به نظر غیرممکن یا بسیار ضعیف است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 17 مرداد 1395، کدمطلب: 95050110363 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین