پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
این دانشگاه با توجه به حس مسئولیتی که در امر خطیر ورزش دارد، توانسته حدود 13 تیم در بخش آقایان و 13 تیم نیز در بخش بانوان دایر کند تا جوانان این دانشگاه و درمجموع کل کشور بتوانند با حضور در این تیم‌ها به رقابت و ورزش‌های حرفه‌ای بپردازند.

شعار سال: برای اولین بار داده‌هایی از امکانات، تجهیزات و تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی تا نیمسال اول سال 98 را منتشر شد.

نویسنده: یزدان محمدی، روزنامه نگار

همیشه وقتی سراغ انتخاب دانشگاه می‌روید، اینکه دانشگاه مقصد یا محل تحصیل چه نوع امکانات ورزشی دارد، شاید در اولویت‌های انتخاب نباشد. در اکثر موارد دانشجویان معیار‌های دیگری را برای انتخاب دانشگاه در نظر می‌گیرند. البته این معیار درمورد دانشجویان تربیت‌بدنی صدق نمی‌کند. در گزارش امروز قصد داریم نگاهی به شرایط ورزشی و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بیندازیم و آن را از لحاظ تعداد دانشجوی تربیت‌بدنی، فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده، امکانات مناسب ورزشی، تیم‌های ورزشی در لیگ‌های برتر داخلی و بین‌المللی و برخی تجهیزات تخصصی این دانشگاه که در دسترس دانشجویان و مردم مناطق مختلف کشور قرار گرفته است، تا پایان آبان‌ماه 1398 را بررسی کنیم.

دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن حدود 21110 دانشجوی دختر و 30796 دانشجوی پسر در سال 98 در رشته تربیت‌بدنی توانسته شمار قابل‌توجهی از دانشجویان این رشته را به خود اختصاص دهد. این حجم از دانشجو نشان‌دهنده این است که دانشگاه به‌خوبی توانسته در بین دیگر دانشگاه‌ها با توجه به امکانات و تجهیزات خاص و تخصصی جایگاه خود را به‌خوبی در رده‌های بالا نگه دارد. از طرف دیگر دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مقتدرانه خود در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای کشور توانسته در ابعاد مختلف جامعه به‌ویژه تامین نیروی انسانی در ورزش حرفه‌ای خدمات بسیار زیادی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

آنطور که آمارها نشان می‌دهد، ساختار گروه‌های ملی اساسا متشکل از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یا اعضای باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی است. برای مثال می‌توان به هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا اشاره کرد که حدود ۶۰ درصد از ورزشکاران، سرپرستان و مربیان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی در این رقابت‌ها که ۵۶ نفرشان مدال‌های مرتبط را کسب کردند، از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی بودند.

این دانشگاه در سال 97 و نیمسال اول 98 توانست هفت اعزام به مسابقات مختلف جهانی و آسیایی به کشورهای اسلواکی، مالزی، چین، روسیه و چین تایپه داشته باشد که از میان دانشجویان باشگاه‌های خود یا بازی‌های ملی بوده‌اند. تیم‌های باشگاهی دانشگاه همچنین در سال 97 موفق شدند در بخش آقایان افتخاراتی از جمله نایب‌قهرمانی دوچرخه‌سواری، قهرمانی نجات‌غریق مقام دوم کاراته، قهرمانی صخره‌نوردی، نایب‌قهرمانی واترپلو، نایب‌قهرمانی تنیس روی میز و... و در بخش بانوان نیز افتخاراتی همچون قهرمانی دوومیدانی، نایب‌قهرمانی ووشو، قهرمانی بسکتبال، قهرمانی بدمینتون و قهرمانی صخره‌نوردی را به دست آورند.

این دانشگاه با توجه به حس مسئولیتی که در امر خطیر ورزش دارد، توانسته حدود 13 تیم در بخش آقایان و 13 تیم نیز در بخش بانوان دایر کند تا جوانان این دانشگاه و درمجموع کل کشور بتوانند با حضور در این تیم‌ها به رقابت و ورزش‌های حرفه‌ای بپردازند.از سوی دیگر، این دانشگاه توانسته در مجموع 180 مجموعه سرپوشیده، 127 مجموعه روباز و 23 استخر را به تمامی تجهیزات ورزشی کشور اضافه کند که در مجموع شامل حدود ۵۸۸۷۷۷ مترمربع فضای ورزشی می‌شود و آن‌طور که آمارها نشان می‌دهد، درآمدزایی این دانشگاه در سال 97 حدود پنج میلیارد از اماکن و تجهیزات ورزشی بوده است. این دانشگاه بیشتر تمرکز خود را برای بالابردن جایگاه ورزشی کشور در رقابت‌های بین‌المللی و حمایت از ورزشکاران قرار داده است.

توضیحاتی که در بالا ارائه شد، تنها بخشی از فعالیت‌های ورزشی بوده که تا پایان نیم‌سال اول 98 به‌وقوع پیوسته است. در جداول زیر می‌توانید آمار بیشتری از تمامی فعالیت‌های ورزشی این دانشگاه را مشاهده کنید.

سهم دانشگاه آزاد از ورزش ملی؛ ۵۰ درصد

سهم دانشگاه آزاد از ورزش ملی؛ ۵۰ درصد

سهم دانشگاه آزاد از ورزش ملی؛ ۵۰ درصد

سهم دانشگاه آزاد از ورزش ملی؛ ۵۰ درصد

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان،تاریخ انتشار:7آذر1398،کد خبر:166849،farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین