پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۱۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷
مهدی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: هدفگذاری 1200 مسجد در سال 98 و بیش از 1000 کارگاه آموزشی در طرح هر مسجد یک حقوقدان در کاهش ورودی پرونده‌ها اثرگذار بوده است.

شعار سال:رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: هدفگذاری 1200 مسجد در سال 98 و بیش از 1000 کارگاه آموزشی در طرح هر مسجد یک حقوقدان در کاهش ورودی پرونده‌ها اثرگذار بوده است.

مهدی بهرامیان در سخنانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز هفته بسیج حقوقدانان و در بیان گزارشی کوتاه از سازمان بسیج حقوقدانان برای نمازگزاران اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید؛ اگر در میان مردم عدالت برقرار شود همه بی‌نیاز می‌شوند و به اذن خداوند آسمان روزی خود را فرو می‌فرستد و زمین برکت خویش را بیرون می‌ریزد.

وی ادامه داد: سازمان بسیج حقوقدانان مجموعه‌ای پویا، فراگیر و متشکل از حقوقدانان ارزشی و معتقد به آرمان‌های انقلابی و داوطلب در عرصه‌های مختلف است و به منظور تحقق اهداف، اندیشه‌ها و سیاست‌های قانونی امامین انقلابی و اولویت‌های حقوقی و قضایی امام خامنه‌ای فعالیت می‌کند.

بهرامیان اظهار کرد: این سازمان بالغ بر 45 هزار عضو از قوه قضائیه، قوه مقننه، کانون‌ها، دانشکده‌های حقوق و وزارت دادگستری در سطح ملی و 31 رده استانی و 220 کانون دفتر در سطح شهرستان‌ها با تشکیل شبکه تخصصی نخبگان حقوقی و قضایی در قالب انجمن‌های تخصصی به عنوان نیروهای جهادی دارد که با ماموریت‌هایی چون عمق بخشی معنوی، شبکه تحلیلگران حقوقی، فعالیت‌های هدفمند و پژوهشگران نخبه حقوقی در عرصه قوانین و لوایح، خدمت به آموزش و مشاوره رایگان حقوقی در طرح هر مسجد یک حقوقدان گروه‌های جهادی خیر و اجتماعی حقوقدانان مطالبه گران حقوق عامه و مبارزه با فساد را مد نظر قرار می‌دهد.

وی افزود: این شبکه با برگزاری صدها کارگاه آموزشی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، احصاء نظام مسائل حقوقی و ارائه راهکارهای حقوقی را مد نظر قرار داده است.

بهرامیان با بیان این‌که باور «ما می‌توانیم» در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسیر پر از امید را گواهی می‌دهد، گفت:‌ باور «ما می‌توانیم» در مسیر تمدن نوین اسلامی با اقتضائات حال و آینده ایران اسلامی در تفکر نخبگان حقوقدان به عنوان نقشه راه ترسیم شده و آغاز با شکوهی دارد.

وی با اشاره به این‌که «مبارزه با فساد و عدالت محوری خط ثابت فعالیت دهه پنجم این قشر مغفول مانده از نگاه عمومی در بسیج است»، گفت: در شهریور ماه امسال سه شعار جهاد حقوقی، عدالت خواهی و مبارزه با فساد در انجمن‌های نخبگان حقوقی و قضایی که با ابزار علم و دانش به منظور اجرای فرامین در عرصه ترویج فرهنگ قانونمداری و احقاق حقوق عامه و آسیب شناسی قوانین و مبارزه با فساد و کارآمدسازی نظام جمهوری اسلامی و افزایش اعتماد عمومی به نظام را در بر داشته است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور اظهار کرد: یکی از چالش‌های قوه قضائیه تعداد فزاینده پرونده‌هاست که بر اطاله دادرسی تاثیرگذار بوده که البته رویکرد جهادی رئیس محترم قوه قضائیه بارقه‌های امید را تزریق کرده و با تاکید ایشان طرح هر مسجد یک حقوقدان به مدت 20 سال است در سراسر کشور با اولویت مساجد منتخب در مناطق محروم در حال انجام است و بیش از یک میلیون نفر از مشاوره‌های این سازمان بهرمند شده‌ است.

وی با بیان این‌که «هدف گذاری 1200 مسجد در سال 98 و بیش از 1000 کارگاه آموزشی در طرح هر مسجد یک حقوقدان در کاهش ورودی پرونده‌ها اثرگذار بوده است»،‌ گفت:‌300 شبکه و گروه نخبگانی، 3000 نفر حقوقدان را در گام اول سازماندهی نموده که تا سال 1399، 15 هزار نفر برای خدمت جهادی حقوقدانان این شبکه در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار داده است.

وی افزود: این شبکه ماموریت‌هایی چون مبارزه با فساد، پیشگیری از وقوع جرم، ارائه خدمات وکالت به محرومین و تبیین حقوق بشر اسلامی در عرصه داخلی و بین‌المللی را با برنامه‌هایی چون مقابله با استعمار نوین حقوقی، آسیب شناسی سندهای 2030، FATF، CFT برای خدمت و برنامه ریزی اجرا نموده است و برنامه‌هایی چون تشکیل کارگاه معاضدت، قرارگاه مطالبه گیر و احقاق حقوق عامه و مبارزه با فساد و تشکیل مجمع خیرین در 10 سالگی تولد سازمان بسیج حقوقدانان نشان از عزم این سازمان برای خدمت به جمهوری اسلامی است.

وی در پایان از تلاش‌های قشر سازمان بسیج حقوقدانان کشور تشکر کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:8آذر1398،کد خبر: 98090805177،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین