پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
رئیس دیوان عالی کشور وجود امنیت و سلامت تشکیلات اداری را دو موضوع مهم برای اجرای عدالت دانست و گفت: دستگاه قضایی در سازمان خودش جلودار مبارزه با فساد اداری است.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی‌مقدم شامگاه پنجشنبه در در جمع نمازگزاران مسجد امام حسین(ع) خیابان مهدیه کرمان با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: آذرماه یادآور تشکیل دو رویداد تشکیل بسیج و تصویب قانون اساسی کشور و در راستای احقاق حق در جامعه است.

وی با بیان اینکه دو امر مهم در کشور نیاز داریم تا بتوانیم اجرای عدالت و احقاق حق کنیم گفت: وجود امنیت در کشور و سلامت تشکیلات اداری دو موضوع مهم برای اجرای عدالت است.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه محیط اداری باید محیطی سالم و عاری از فساد باشد عنوان کرد: متولی امنیت نیروهای مسلح و امنیتی کشور هستند که انصافا به وظیفه خود عمل کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح از سپاه، ارتش، نیروهای بسیج و وزارت اطلاعات همه وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دادند و از وجود امنیت در کشور مشخص است گفت: این امنیت به آسانی به دست نیامده و زحمات زیادی برای آن کشیده شده است.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه امنیت داخلی و خارجی است بیان کرد: امنیت درون کشور به یاری خدا وجود دارد اما نباید فراموش کرد که حضور مردم در نقش امنیت بسیار موثر بوده است.

وی با بیان اینکه قدرتی که امروز نیروهای مسلح ما بدست آوردند جلوی تجاوز استکبار را گرفته و امنیت خارجی این‌گونه حفظ شده است گفت: قسمت دوم اجرای عدالت سلامت اداری است که به‌عهده دست‌اندرکاران نظام، مسئولان و مدیران است.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه حاکمان باید فضای سالم اداری را ایجاد کنند تصریح کرد: چنانچه در محیط اداری فضای سالمی نباشد و هر کس پول، قدرت و آشنا دارد کارش پیش برود و مردمی که ندارند کارشان بماند، عدالت انجام نمی‌شود و خلاف مصالح نظام است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی آمده تا بی‌عدالتی و فساد را حذف کند گفت: در ادارات آدم‌های خوب و مخلصی داریم و نباید همه را یک‌جور ببینیم اما انگار عادت شده که همه در دستگاه‌های اداری دنبال آشنا می‌گردند و این زیبنده نظام اسلامی نیست.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه زمان رای گرفتن مخلص مردم هستیم اما در زمان مراجعه مردم کاری انجام نمی‌دهیم گفت: نظام اسلامی این را نمی‌خواهد اما در بدنه نظام افرادی هستند که به دنبال بدنام کردن نظام هستند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت اداری باید ایجاد شود چرا که سلامت اداری سبب امیدوار کردن مردم می‌شود تصریح کرد: برخوردهای ناجور بعضی مدیران و کارکنان مردم را ناامید می‌کند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه امروز دستگاه قضایی در سازمان خودش جلودار مبارزه با فساد اداری شده است و این مهم را عملیاتی کرده است گفت: بعضی از مردمی که مراجعه دارند وقتی حکمی برای آنها صادر می‌شود میگویند این آقا پول گرفته حکمی صادر کرده است در حالی‌که این‌گونه نیست.

وی با بیان اینکه این حرف‌ها از جایی نشات می‌گیرد که مردم اطلاعات حقوقی ندارند و یک دعوا را بدون داشتن اطلاعات حقوقی مطرح می‌کنند و نتیجه نمی‌گیرند افزود: باید اطلاعات حقوقی مردم را افزایش داد تا از مسیر قانونی برای طرح دعاوی وارد شوند.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه طرح هر مسجد یک حقوقدان بر همین اساس اجرایی می‌شود تا اطلاعات حقوقی مردم افزایش داده شده و به مردم مشاوره بدهیم گفت: قضات در هر محله‌ای که زندگی می‌کنند در مسجد محله حاضر شوند و به مردم مشاوره حقوقی بدهند.

وی در پایان با بیان اینکه شش سال از سال 73 تا 1379 خدمتگزار مردم در دادگستری کرمان بودم گفت: مردم کرمان، مردم بسیار نجیبی هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 7 آذر 98، کد مطلب: 2148945: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین