پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
محمد تقی‌زاده دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه به نزدیک بودن انتخابات، بهتر است اعضای انجمن‌های علمی به فعالیت‌های علمی خود پرداخته و از تبدیل شدن به ابزار سیاسی کاندیداها بپرهیزند.

شعار سال:دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه به نزدیک بودن انتخابات، بهتر است اعضای انجمن‌های علمی به فعالیت‌های علمی خود پرداخته و از تبدیل شدن به ابزار سیاسی کاندیداها بپرهیزند.

محمد تقی‌زاده با اشاره به لزوم حضور دانشجویان در انجمن‌های علمی اظهار کرد: انجمن‌های علمی باید حل مسائل جامعه را اولویت اصلی خود قرار دهد و اقدامات آنان در راستای مسئله‌محوری و رفع مشکلات کشور باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی مهارت‌های لازم را برای حضور در بازار کار ندارند، افزود: افراد مدام از نبود شغل و فضای نامناسب کاری سخن می‌گویند، در صورتی که مهم‌ترین دلیل بیکاری آنان، یاد نگرفتن مهارت‌های مورد نیاز رشته تحصیلی خود است و متاسفانه دانشگاه‌ها در این زمینه اقدامات موثری انجام نداده‌اند.

دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه انجمن‌های علمی دانشجویی نقش موثری در ارتقای علمی دانشگاه‌ها دارند، گفت: فلسفه تشکیل این انجمن‌ها، تقویت اخلاق علمی، فراهم کردن زمینه مناسب برای فعالیت‌های گروهیِ علمی، بهره‌گیری از خلاقیت دانشجویان در تحقق پیشرفت علمی و ایجاد کارآفرینی است.

تقی‌زاده عنوان کرد: انجمن‌های علمی با فعالیت‌های خود در جهت افزایش مهارت دانشجویان و ارتباط با مراکز و نهادهای مرتبط می‌تواند خلا ارتباطی میان بازار کار و دانشگاه را پر کند.

وی تصریح کرد: انجمن علمی دانشجویی همیشه باید جنبه علمی بودن خود را حفظ کند و اسیر جناح‌های سیاسی نباشد، چراکه در برخی از انتخابات انجمن‌های علمی بازی‌های جناحی و کلیشه‌ای قابل مشاهده است. متاسفانه برخی از مسئولان دانشگاه‌ها، نگاه حزبی خود را در برنامه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی دخیل می‌کنند. با توجه به نزدیک بودن انتخابات، بهتر است اعضای انجمن‌های علمی به فعالیت‌های علمی خود پرداخته و از تبدیل شدن به ابزار سیاسی کاندیداها بپرهیزند.

دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشجویی بستری مناسب برای تجربه‌اندوزی است، خاطرنشان کرد: اعضای انجمن علمی پس از فارغ‌التحصیلی آمادگی مناسبی برای کارهای اجرایی دارند. البته نهادها و ارگان‌های دولتی توجه زیادی به این انجمن‌ها ندارند، درحالی که انجمن‌های علمی دانشجویی محل هم‌اندیشی نخبگان علمی دانشگاه است و در زمینه‌های مختلف می‌توانند ایده و راهکارهای مناسب ارائه دهند.

تقی‌زاده عنوان کرد: انجمن علمی دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی در سال تحصیلی جدید، رویکرد مناسبی برای افزایش مهارت‌ها و توانایی دانشجویان در حوزه‌های مختلف از جمله مقاله نویسی، روزنامه نگاری در روابط بین‌الملل، اصول و فنون مذاکره و دیپلماسی و... را در دستور کار خود دارد.

وی ادامه داد: این انجمن با نظارت علیرضا کوهکن عضو هیئت علمی گروه روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی و علی آدمی مدیر گروه روابط بین‌الملل این دانشگاه قصد دارد با انتشار شماره هفتم نشریه دوفصلنامه علمی تخصصی مطالعات منطقه‌ای در زمستان ۱۳۹۸ به انتشار آثار دانشجویان پرداخته و زمینه مناسبی برای افزایش توانایی پژوهشی آنان باشد. این دوفصلنامه در نهمین جشنواره ملی حرکت در سال ۹۵ به عنوان نشریه برگزیده انتخاب شد.

دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این انجمن با توجه به بروز حوادث و اتفاقات مختلف در منطقه خاورمیانه و جهان، نشست‌های علمی تخصصی بسیاری برگزار می‌کند که یکی از این نشست‌ها اخیرا با عنوان بررسی کاهش قدرت نرم ایالات متحده آمریکا در دوره ترامپ برگزار و با استقبال خوب دانشجویان روبه‌رو شد.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی نظام بین‌الملل، تحولات منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در اواخر بهمن‌ماه ۹۸، مهم‌ترین برنامه انجمن علمی روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی است که با همکاری گروه روابط بین‌الملل و نهادهای سیاسی کشور برگزار می‌شود و حضور اساتید برتر حوزه روابط بین‌الملل در این همایش و وجود یک پنل تخصصی برای دانشجویان، فضای مناسبی برای هم‌اندیشی و رشد دانشجویان روابط بین‌الملل به وجود می‌آورد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:8آذر1398،کد خبر: 447343،ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین