پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی دوم اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود که این روزها فضای مجازی به جولانگاه لیست‌ها و افراد مختلف که گاه سرشناس و گاه بی‌نام و نشان هستند تبدیل شده است، در این گزارش سعی شده تا نظرات افرادی که به نوعی مطرح و بیشتر از حضور آنها سخن گفته می‌شود، آورده شود.

شعار سال:انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی دوم اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود که این روزها فضای مجازی به جولانگاه لیست‌ها و افراد مختلف که گاه سرشناس و گاه بی‌نام و نشان هستند تبدیل شده است، در این گزارش سعی شده تا نظرات افرادی که به نوعی مطرح و بیشتر از حضور آنها سخن گفته می‌شود، آورده شود.

 تب و تاب انتخابات مجلس شورای اسلامی با آغاز رسمی فرایند آن آغاز و شاید با رسیدن به مرحله استعفاها به اوج خود رسیده است.

براساس تأیید شورای نگهبان، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ دوم اسفند سال آتی برگزار خواهد شد و از هم اکنون کسانی که احساس می‌کنند، در بین مردم رایی دارند و می‌توانند کاری انجام دهند فعالیت خود را البته به صورت غیر رسمی آغاز کرده‌اند.

مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان در زنجان اظهار کرد: طبق مقررات افرادی که مشمول قانون ۲۹ انتخابات بودند باید از ۱۰ تا ۱۶ خردادماه ۱۳۹۸ از سمت خود استعفا می‌کردند.

خیرالله ترخانی افزود: با پایان این مهلت تعیین شده و بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که هیچ یک از مدیران استان زنجان برای حضور در نمایندگی مجلس استعفا نداده‌اند.

وی تصریح کرد: آماری که ما داریم مربوط به مجموعه استانی است و ممکن است افرادی باشند که زنجانی باشند و استعفای خود را در استانی که در آن مشغول به خدمت هستند، تقدیم کرده باشند که از این موارد بی‌اطلاعیم.

*اعضای شورای شهر زنجان وارد صحنه نشدند

در حالی که پیش‌بینی می‌شد از 9 عضو شورای شهر زنجان تعدادی با استعفا وارد کارزار انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند، اما این اتفاق نیفتاد و اعضای شورای شهر کار در خیابان غضنفریان را به کار در بهارستان ترجیح دادند.

شاید سجاد خدایی نفر نخست شورای اسلامی شهر زنجان محتمل‌ترین فرد در پارلمان محلی بود که با انتشار بیانیه‌ای به شایعات پایان داد و اعلام کرد که در عهدی که با مردم بسته پایبند بوده و به خدمت در شورا ادامه خواهد داد.

*محمد اسماعیلی، نماینده سابق

طبق گفته رئیس دفتر محمد اسماعیلی، نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وی قصدی برای حضور در عرصه انتخابات ندارد.

محمد اسماعیلی که از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس استان زنجان است، در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی، فقط با اختلاف 149 رای که بعد از بازشماری مجدد آرا تعداد آن کاهش یافت، نتوانست راهی دور دوم انتخابات شود، این روزها به دور از عرصه سیاست مشغول فعالیت‌های شخصی است.

*ابوالفضل شکوری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

ابوالفضل شکوری، نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ زنجان در دورهٔ ششم مجلس شورای اسلامی که هم‌اکنون عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس است اظهار داشت: قطعا در انتخابات حضور نخواهم داشت.

وی در مورد اینکه در گروه‌های مجازی از وی به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم نام برده می‌شود، تصریح کرد: به هیچ وجه برای انتخابات آمادگی ندارم و این گونه اظهارات درست نیست.

*روح الله حسنی و حوزه مغفول کشاورزی

روح الله حسنی که در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با 8 هزار 352 رای در رتبه یازدهم قرار گرفت این دوره شاید مصمم‌تر از گذشته برای رسیدن به صندلی بهارستان تلاش می‌کند، وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: برای انتخابات برنامه دارم و در انتخابات آتی مجلس شورای یکی از کاندیداهای فعال خواهم بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای انتخابات دارم و دنبال برنامه‌های محلی و سطحی نیستم، تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال می‌شود کارهای خوبی در کشور برنامه‌ریزی و انجام داد ولی تا کنون این اتفاقات صورت نگرفته است.

روح الله حسنی به ظرفیت‌های کشورمان در بحث کشاورزی اشاره کرد و گفت: حوزه کشاورزی عملا مغفول واقع شده است در حالی که می‌شود در این زمینه با نگاه و رویکرد جدی کارهای بزرگی انجام داد.

*سید افضل موسوی از هیات فوتبال تا مجلس

یکی دیگر از فعالان سیاسی اصلا‌ح‌طلب که از وی به عنوان یکی از افراد مطرح برای حضور در انتخابات مجلس نام برده می‌شود، سید افضل موسوی، نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ زنجان و طارم در دورهٔ ششم مجلس شورای اسلامی، سیاست‌مدار اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است که در دوره‌ای ریاست هیأت فوتبال استان را نیز بر عهده داشت، وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه قصد حضور در انتخابات ندارم، تصریح کرد: دیگر بس است و امیدوارم دوستان دیگری که بهتر از ما هستند در صحنه حاضر و موفق شوند.

*حجت‌الاسلام علی باقری از ماهنشان به زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری که در رزومه خود ریاست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان، مدیر کلی اوقاف و امور خیریه استان زنجان و مشاوری کمیته کمیته امداد را دارد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه قطعا در انتخابات حضور خواهم داشت، تصریح کرد: طبق قانون انتخابات از مشاورت کمیته امداد نیز استعفا داده‌ام.

وی که در دوره گذشته انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه ماهنشان، ایجرود و بوغداکندی در انتخابات شرکت کرده بود، با بیان اینکه برای حضور در انتخابات جدی هستم، تصریح کرد: آنچنان که در زمان مشروطیت روحانیون را از حضور در عرصه ترساندند، امروز هم اقداماتی برای این اقدام انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام علی باقری با بیان اینکه از دوستان نیز خواستند تا در انتخابات حضور داشته باشم، تصریح کرد: امیدوارم در این زمنیه بتوانیم مثمر ثمر شویم.

*ابوالفضل مشکینی، چهره همیشه مطرح عرصه انتخابات

ابوالفضل مشکینی، مدیر کل مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات که استاد دانشگاه تربیت مدرس و عضو کمیته فضای کالبدی دانشکده علوم انسانی، مدیر مسؤول فصلنامه شهر پایدار، سردبیر فصلنامه آبادی است و در دوره‌ای نیز شهردار شهر زنجان بود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه هیچ قصدی برای حضور در انتخابات ندارم و طرح نام وی در فضای مجازی برای انتخابات صحت ندارد، گفت: بنده خودم را نیروی اجرایی می‌دانم و قصدی در این زمینه ندارم.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم یک نیروی اجرایی نباید در زمینه قانون‌گذاری وارد شوم، تصریح کرد: در هر کس ظرفیت‌هایی وجود دارد که باید در آن زمینه تلاش و فعالیت کند و من اعتقاد دارم یک نیروی اجرایی هستم و در این زمینه بهتر می‌توانم به کشور و مردم کمک کنم.

*نصیری قیداری از منجمی تا یونسکو

سعد‌الله نصیری قیداری سیاستمدار اصلاح طلب، سرپرست و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و نماینده وزیر علوم در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، معاون سابق حقوقی و پارلمانی وزارت علوم و در دور هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده زنجان، طارم هم  در مورد حضورش در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: جواب به این سؤال بسیار سخت است.

وی که یکی از مؤسسین انجمن نجوم ایران است با بیان اینکه شاید جواب دادن به یک سؤال فیزیک آسان‌تر از این سؤال باشد، تصریح کرد: هنوز جوابی به این سؤال ندارم.

خانمحمدی، به مردم چه قولی بدهیم که رای دهند

حجت‌الاسلام کریم خانمحمدی که در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی به همراه سید افضل موسوی دو کاندیدای مورد حمایت اصلا‌ح‌طلبان استان زنجان بود و با 31 هزار رای به دور دوم راه یافت، اما نتوانست راهی مجلس شود نیز با اشاره به اینکه برای حضور در انتخابات برنامه هنوز برنامه‌ای ندارم، گفت: حضورم در انتخابات فعلا در حدود 50 به 50 است و بسته به نظر دوستان دارد و حضور در این زمینه بسته به نظر شخصی نیست، چرا که شخصا اعتقادی برای حضور در عرصه انتخابات ندارم.

وی با بیان اینکه باید فضا را بررسی و در این زمینه مشورت کنم، تصریح کرد: وضعیت کشور طوری است که نمی‌شود وارد صحنه شد و اگر هم بخواهیم نمی‌دانم با چه شعاری وارد شوم و چه قولی به مردم بدهم که حاضر شوند رای بدهند.

*سیروس میانجی، از دانشگاه تا صنعت

سیروس میانجی، مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان زنجان در دولت نهم و رئیس اسبق دانشگاه امام حسین(ع) زنجان که در دوره گذشته با 25 هزار رای در جایگاه پنجم قرار گرفت، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارم، تصریح کرد: دوستان دیگر هستند و همه تلاش من هم کمک به آنها خواهد بود.

*مصطفی طاهری از استادی تا ریاست ستاد

مصطفی طاهری، استاد دانشگاه و رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در استان زنجان هم با اشاره به اینکه اگر دوستان اتفاق نظر داشته باشند در انتخابات حضور خواهم داشت، تصریح کرد: ان‌شاالله با آقای محسن افشارچی برای حضور در عرصه انتخابات ائتلاف داریم.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در استان زنجان با بیان اینکه از برخی دوستان خواستیم تا در صحنه حاضر شوند، گفت: از افرادی چون محمد اسماعیلی، سیروس میانجی، مجید خشنود و برخی دوستان نیز خواستیم تا در صحنه باشند ولی حاضر نشدند.

طاهری با بیان اینکه ما دوستان توانمندی داریم که می‌توانستند وارد صحنه شوند و حاضر به حضور در عرصه رقابت نشدند، ادامه داد: امیدواریم با کمک دوستان دیگر بتوانیم در خدمت به مردم کاری انجام دهیم.

*محسن افشارچی، از ریاست دانشگاه تا عرصه سیاست

محسن افشارچی، رئیس سابق دانشگاه زنجان که دارای دکترای رایانه با گرایش نرم افزار، از جمله افرادی است که از وی به عنوان یکی از کاندیداهای مطرح در عرصه رقابت برای کسب کرسی بهارستان یاد می‌شود.

وی گفت: در جمعی از جوانان جریان حزب الله بدنبال فرایندی هستند که طی آن اجماع حد اکثری بر روی دو کاندیدای منتخب ایجاد خواهد شد. اگر نتیجه آن فرایند بنده باشم تمکین خواهم کرد.

وی افزود: با اینحال معتقدم جوانان لایقتر از من برای این امر وجود دارند و من ترجیحم نمایندگان توانمند جوان است.

افشارچی با بیان اینکه دوستان دیگری نیز در صحنه حضور دارند، تصریح کرد: امیدوارم شاهد وحدت و اتحاد همه احزاب و گروه‌های حزب‌الهی در انتخابات مجلس شورای اسلامی باشم تا از دل این وحدت دو نفر به عنوان کاندیدای این گروه‌ها به مردم معرفی شوند.

*ناصر محمد زاده از روابط عمومی تا بهارستان

ناصر محمد زاده، مدرس دانشگاه، کارشناس ارشد علوم سیاسی و پژوهشگر مسائل سیاسی، رئیس روابط عمومی و تشریفات (استانداری کردستان)، معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات نیز از عزم خود برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ان‌شاالله در صحنه انتخابات حاضر خواهم بود.

*فضایل تقیلو، عضو 10 ساله شورای شهر زنجان

فضایل تقیلو، یکی دیگر از افرادی است که چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات شورای شهر به عنوان یکی از افراد همیشه حاضر در صحنه از وی سخن گفته‌ می‌شود نیز حضور خود در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را رد و یا تایید نکرد.

فضایل تقیلو که دو دوره و به مدت 10 سال در شورای شهر زنجان حضور داشت در حال حاضر در دانشگاه‌های زنجان و آموزش پرورش فعالیت و خدمت می‌کند.

*سخن گفتن از انتخابات زود است

محسن علیمردانی، نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ زنجان و طارم اظهار کرد: فعلا تصمیمی برای حضور در انتخابات نگرفته‌ام.

وی با بیان اینکه امیدواریم دوستانی حاضر و به مجلس راه پیدا کنند که به مردم خدمت کنند و در خدمت مردم باشند، تصریح کرد: فعلا نمی‌توانم به طور قطع از حضور یا عدم حضور در انتخابات آتی سخن بگویم و سخن گفتن در این زمینه زود است.

*مجید فرخی، تمایلی ندارم

مجید فرخی فرماندار اسبق زنجان نیز که از وی به عنوان یکی از افراد مطرح در عرصه انتخابات مجلس سخن گفته می‌شود، نیز با تکذیب این گونه سخنان گفت: تمایلی برای حضور در عرصه انتخابات مجلس ندارم.

وی افزود: همه مطالبی که در مورد آمدن من به عرصه انتخابات گفته می‌شود در حد شایعه است.

*در انتخابات حضور دارم

امیر نظری، که در دولت نهم فرماندار ایجرود بود از سال 1388 رسما به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان منصوب و تا دیماه 1392 در این سمت فعالیت داشت.

وی با اشاره به عزم جدی خود برای حضور در انتخابات گفت: قطعا حضور خواهم داشت.

وی که چند صباحی است بازنشسته شده ظاهرا مشکلی برای رقابت در این عرصه ندارد.

*برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارم

یکی دیگر از کسانی که از وی به عنوان کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات مختلف در استان زنجان نام برده می‌شود، محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب اهل قیدار استان زنجان است.

وی که نماینده شهرستان خدابنده در دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی و نائب دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن رد حضور خود در عرصه انتخابات گفت: من هیچ برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارم.

*اصلانی، از امامت جمعه تا مجلس

حجت‌الاسلام احمد اصلانی، امام جمعه سجاس نیز برای حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه برنامه دارد.

هر چند که از استعفای وی سخن گفته می‌شود، اما ظاهرا با توجه به بندهای قانونی و به دلیل اینکه او در محل خدمت خود یعنی شهرستان خدابنده کاندیدا نخواهد شد، نیازی به استعفا از سمت خود ندارد.

*5 نماینده حاضر در مجلس

استان یک میلیون و 100 هزار نفری زنجان در مجلس شورای اسلامی در حاضر پنج نماینده دارد، علی وقف چی و فریدون احمدی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم، محمد عزیزی از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، مرتضی خاتمی از حوزه انتخابیه ماهنشان، ایجرود و بوغداکندی و قلتوق و احمد بیگدلی از حوزه انتخابیه شهرستان خدابنده مردان بهارستان نشین استان هستند که برای انتخابات آتی نیز برنامه دارند.

 

*سخن آخر

البته در حوزه‌های مختلف استان زنجان که پنج نماینده در مجلس شورای دارند بودند افرادی که شاید تمایل برای حضور در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی داشتند، که به هر دلیل یا حاضر به مصاحبه نشدند و یا اگر مصاحبه کردند خواستار عدم انتشار سخنان خود (به دلیل آنچه که تخریب از سوی رقبا نامیدند)، شدند، البته بودند کسانی هم که به تماس‌های صورت گرفته پاسخ ندادند تا اظهار نظرهای آنها هم در این گزارش آورده شود.

به هر حال امیدواریم کسانی که برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی برنامه دارند و تلاش می‌کنند که وارد مجلس شورای اسلامی شوند بتوانند با برنامه‌های جامع و قابل عملیاتی شدن و نه وعده وعید اعتماد مردم را جلب و کمر همت را برای خدمت به مردم ببندند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:20خرداد1398،کد خبر:13980317000558،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین