پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
نعمت احمدی گفت: نظرسنجی‌ها و جوی که در جامعه می‌بینیم، به ما این پیام را می‌دهد که آمار مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم پایین 30 درصد خواهد بود. اگر شورای نگهبان بنا را بر تداوم نظارت استصوابی بگذارد، مجلس یازدهم تکرار مجلس ناکارآمد هفتم خواهد بود که باید گفت وقوع چنین اتفاقی خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای کشور رقم می زند.

شعارسال: نعمت احمدی، با اشاره به اظهارنظر عباسعلی کدخدایی که گفته بود «در انتخابات مجلس دیگر جشنواره ثبت‌نام نداریم»، اظهار کرد: آقای کدخدایی حقوقدان و همکار من است. به او پیشنهاد می‌کنم یک بار دیگر قانون را بخواند تا بداند شورای‌ نگهبان نقشی نظارتی در انتخابات دارد. به همین دلیل چون لازمه احراز صلاحیت، نظارت است باید این موضوع به دستگاه قضایی سپرده شود و شورای محترم نگهبان نقش نظارتی خود را ایفا کند.

این حقوقدان ادامه داد: در واقع مراجع چهارگانه باید افراد را به دلایل‌ قانونی از شرکت در انتخابات محروم کنند. با این وجود، شورای‌ نگهبان همچنان اصرار به احراز دارد که این به طور ملموسی با قانون در منافات است. اظهارات گاه‌ و بی‌گاه آقای کدخدایی که سخنگوی شورای نگهبان است، نگرانی‌های زیادی پدید آورده و دقیقاً به همین دلیل حتی آقای لاریجانی هم احساس خطر کرده و از نامه‌نگاری با رهبری درباره این مشکل خبر داده است.

احمدی همچنین تاکید کرد: با نگاهی به روند انتخاباتی، از انتخابات مجلس چهارم به بعد، به وضوح مشاهده می‌شود تعداد چهره‌های شایسته‌ای که رد صلاحیت شده‌اند زیاد است. حتی در انتخابات‌هایی شورای نگهبان 90 نفر از یک جریان سیاسی را از شرکت در انتخابات محروم می‌کرد که معلوم است چنین رویه‌ای چه هزینه‌هایی دارد.

او افزود: وقتی مرحوم هاشمی با سابقه چندین دوره ریاست بر مجلس و دولت و همچنین مجمع تشخیص مصلحت، و با اینکه همه به یاد دارند‌ امام خمینی جمله معروف «نهضت زنده است، تا هاشمی زنده است» را گفته بودند با رأی شورای نگهبان در سال 92 از شرکت در انتخابات باز ماند، مشخص شد اصرار شورای نگهبان همیشگی است و لازم نمی‌دانند تجدید نظری در خصوص رویکرد خود ترتیب دهند.

نعمت احمدی در پایان سخنانش گفت: نظرسنجی‌ها و جوی که در جامعه می‌بینیم، به ما این پیام را می‌دهد که آمار مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم پایین 30 درصد خواهد بود. به همین دلیل رئیس مجلس نیز با در نظر گرفتن حساسیت شرایط با رهبری نامه‌نگاری کرده است. اگر شورای نگهبان بنا را بر تداوم نظارت استصوابی بگذارد، مجلس یازدهم تکرار مجلس ناکارآمد هفتم خواهد بود که باید گفت وقوع چنین اتفاقی خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای کشور رقم خواهد زد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 15آذر1398 ، کدخبر: 365715: etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
1
ببخشید کدوم مجلس کارآمد بوده ؟!!
همیشه یه مشکلاتی بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین