پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
نماینده مجلس با انتقاد از اظهارات رئیس فدراسیون گفت: ایشان به مجلس احضار خواهند شد اما فردی که باید پاسخگوی اصلی این ماجرا باشد وزیر ورزش است که ایشان را هم دعوت خواهیم کرد.

شعارسال: سیداحسان قاضی زاده هاشمی در پاسخ به اظهاراتی که مهدی تاج در مورد قرارداد ویلموتس داشته و عنوان کرده مجلس حق ورود به این موضوع را ندار د گفت: اول اینکه براساس قانونی اساسی مجلس نقش نظارتی در همه امور کشور را دارد. مجلس می تواند اظهار نظر کند چه در بخش های دولتی و غیردولتی، تحقیق و تفحص و گزارش گیری داشته باشد.

وی در مورد اینکه مهدی تاج باید در مجلس پاسخگو باشد یا وزیر ورزش گفت: قطعا شخص وزیر ورزش باید پاسخگو باشد چرا که از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفته است. اینکه بخواهد دست تاج را بگیرد و بیاورد یا نیاورد به خود وزیر برمی گردد. اما کسی که باید پاسخگو باشد وزیر ورزش است. ایشان باید پاسخگوی حوزه ورزش باشد. طبعا آقای سلطانی‌فر نسبت به اتفاقاتی که در حوزه فوتبال خصوصا در مورد قرارداد سرمربیگری تیم ملی هست باید پاسخگو شود.

قاضی زاده هاشمی د ر مورد اینکه عنوان شده قرارداد ویلموتس محرمانه است و نباید منتشر شود گفت: ما رکنی به اسم محرمانه نداریم. چیزی که از منابع مالی کشور تامین می شود طبعا هم باید پاسخگویی برابر مجلس و نهادهای نظارتی در مورد آن وجود داشته باشد. دستگاه های نظارتی هم ذیل نظارتی که مجلس بر همه امور دارد تعریف می شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه ما از وزیر ورزش خواهیم خواست که متن اصلی قرارداد امضا شده را به مجلس ارائه بدهد. به هر زبانی امضا شده باشد باید به ما ارائه شود. کسانی که این قرارداد را امضا کرده اند از زبان انگلیسی بی بهره بوده اند. ما قطعا این متن قرارداد را منتشر خواهیم کرد.

این نماینده مجلس در مورد تناقض هایی که در حرف های مهدی تاج و مجموعه فدراسیون فوتبال وجود دارد گفت: البته این تناقض های مسبوق به سابقه است به صورت گسترده. مردم هم می دانند که وضعیت عملکرد به چه صورتی است. این قرارداد دلاری نبوده است و یورویی بوده است. این 3 میلیون یورو جمع کادر فنی و سرمربی است. در مورد غرامت فدراسیون فوتبال بیانیه داد و تاکید کرد که ما غرامت نمی پردازیم.

وی ادامه داد: تا همین الان هم این قرارداد فسخ نشده است. قرارداد بخش های مختلفی دارد و تنها یک عدد نیست. اینکه عنوان شده از کارشناسان حقوقی استفاده شده خیلی درست نیست چرا که اگر بود الان این اتفاق نیفتاده بود. تا زمانی که تمام اجزا قرارداد مشخص نشود نمی توان در مورد آن صحبت کرد. شاید به خاطر بخشی از این قرارداد ویلموتس برود در فیفا شکایت کند. این وضعیتی که الان وجود دارد بازهم ناشی از عدم شفافیت فدراسیون است.

وی ادامه داد: آقای تاج گفته اند که ما نقایص قرارداد کی روش را برطرف کردیم اما همین حالا آمار می گوید که ویلموتس حدود یک ماه کنار تیم ملی ایران بوده است. در مورد خیلی از موارد شفاف سازی نشده است. قبل از بازی با عراق دعوا سر پول بود نه سر تمرین و بازی. آن بازی بسیار بد بود و مردم آن را دیدند و می توانند در موردش قضاوت کنند.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی در پایان صحبت هایش گفت: نکته آخر در مورد صحبتی است که آقای تاج در مورد نمایندگان داشته اند و گفته اند نمایندگان به فکر گرانی و معیشت مردم باشند. باید بگویم که من خودم جزو اولین نفراتی بودم که نسبت به گرانی اعتراض کردم. اعتقاد داریم که اگر داریم از منابع مالی دولتی برای فوتبال هزینه می کنیم نباید این دلارها و یوروها برای مسابقات بدون نتیجه در اختیار افرادی قرار بگیرد که هیچ عایدی برای فوتبال ایران نداشتند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 16آذر1398 ، کدخبر: 516492: www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین