پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
قرائتی با اشاره به موضوع بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: آموزش و پرورش، اولیای دانش‌آموزان و سایر دستگاه‌ها و نهادها باید فکری به حال اقامه نماز در مدارس داشته باشند. متأسفانه هر وقت به موضوع نماز می‌رسیم مسئولان می‌گویند بودجه نداریم.

شعارسال: رئیس ستاد اقامه نماز با انتقاد از مسئولانی که به امر نماز بی‌توجه هستند، گفت: هر وقت به موضوع نماز می‌رسیم مسئولان می‌گویند بودجه نداریم.
 
 حجت‌الاسلام محسن قرائتی صبح امروز در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در استان گلستان با بیان اینکه نماز سبب آرامش درونی انسان می‌شود، اظهار داشت: پیوند انسان با خداوند متعال از طریق نماز اتفاق می‌افتد و باید این حلقه اتصال را نگه داشت.
 
وی با بیان اینکه انسان نمازگذار، متعهد و متدین است، گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس بسیاری از کسانی که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند از بچه مسجدی‌ها بودند امروز هم اگر خطری کشور را تهدید کند این جوانان مسجدی هستند که وارد میدان خواهند شد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به آیات قرآن کریم درباره جلوگیری نماز از فساد و فحشا بیان داشت: عدم توجه به نماز در جامعه امروز سبب افزایش فسادها و آسیب‌های اجتماعی شده است. از طرفی دیگر خداوند متعال فرموده ترک نماز، برابر با سقوط انسان خواهد بود.

وی گفت: انسانی که اهل نماز و مسجد باشد، خودش را تربیت می‌کند تا کمتر به گناه بیفتد، برای همین است که انسان‌های نمازگذار کمتر دچار لغزش می‌شوند.
 
قرائتی با اشاره به موضوع بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: آموزش و پرورش، اولیای دانش‌آموزان و سایر دستگاه‌ها و نهادها باید فکری به حال اقامه نماز در مدارس داشته باشند. متأسفانه هر وقت به موضوع نماز می‌رسیم مسئولان می‌گویند بودجه نداریم.
 
وی ادامه داد: بسیاری از گرفتاری‌های امروز ما به خاطر بی‌توجهی به همین فریضه الهی است که سبب شده سیلی‌های زیادی بخوریم.
 
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه اوضاع نماز نسبت به گذشته در جامعه بهتر شده است، گفت: با اینحال تا رسیدن به نقطه‌ای که در چشم‌انداز ترسیم شده، فاصله زیادی داریم. در خیلی از نهادها و سازمان‌ها چند هزار روحانی داریم که می‌توان از ظرفیت آنان برای اقامه نماز جماعت در مدارس استفاده کرد.
 
وی بیان داشت: متأُسفانه امسال به دلیل همان مسائل بودجه‌ای که آموزش و پرورش مطرح می‌کند، بسیاری از مدارس از اقامه نماز جماعت محروم شدند. هرچند به طلبه‌ها و روحانیونی که مسیر نزدیک‌تری به مدارس داشتند تأکید کردیم نماز در مدارس ولو یک روز در هفته هم که شده است، اقامه شود.
 
قرائتی با انتقاد از برخی مسئولان هم گفت: عمده مسئولان ما وقت، پول و حال ندارند و فکر می‌کنند مشکلات ما با بخشنامه و ابلاغ کردن حل می‌شود.
 
وی ستاد اقامه نماز را به یک کبریت تشبیه کرد که به دنبال یک منبع برای برافروختن آتشی است که غذای روح انسان را تهیه و به آن برساند تا جامعه‌ای نمازگزار داشته باشیم.
 
رئیس ستاد اقامه نماز  افزود: گاهی اوقات واقعا می‌مانم که آیا این اجلاسیه‌ها ادامه داشته باشد یا نه! اما باز با خودم می‌گویم ممکن است همان نقش کبریت داشتن هم فایده داشته باشد.
 
وی به طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این طرح تا 20 سال دیگر هم در حد همان طرح باقی خواهد ماند اگر مرد تحول نداشته باشیم.
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  تسنیم ،تاریخ انتشار:   21  آذر 1398،کدخبر: 2158594   ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین