پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
مدیر حوزه های علمیه گفت: ستاد اقامه نماز استان قم برای پیشبرد اهداف و طرح های خود، برنامه ۵ ساله را بر اساس منویات رهبر انقلاب و اسناد راهبردی نظام تدوین کند.

شعار سال: آیت الله علیرضا اعرافی در نشست ستاد اقامه نماز استان قم اظهار کرد: از تعداد ۹۰ مصوبه ای که در طول امسال داشته ایم طبق گزارش ارائه شده، ۴۰ مصوبه هنوز عملیاتی نشده است که امید است در دستور کار سازمان های مربوط گنجانده شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: تهیه و تدارک یک برنامه ۵ ساله با توجه به رهنمودهای رهبری، ظرفیت های قم، ضرورت آن، توجه به بخش سخت افزاری و نرم افزاری آن می تواند یک اقدام ارزشمند از سوی ستاد اقامه نماز باشد.

او ادامه داد: نگاه باید این چنین باشد که در شهری مثل قم با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با درصدی مناسب مسجد با شاخص های تمام عیاری که در اسناد راهبردی و کلان حوزه به آن مفصل پرداخته شده است وجود داشته باشد.

اعرافی بیان کرد: در راستای رسالت حوزه های علمیه در خصوص همکاری و تعامل با سایر نهادها و سازمان ها تاکنون بیش از ۴۰ تفاهم نامه منعقد شده است که یکی از علمیاتی ترین آنها ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکرد: به برکت این تفاهم نامه، ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش که دارای یک دبیرخانه مستقل، پویا و دارای نیروی انسانی از هر دو نهاد می باشد در طول سال با برگزاری جلسات فصلی و سالیانه آخرین اقدامات و همکاریهای طرفین را در استان های مختلف کشور مورد ارزیابی قرار می دهند.

او ادامه داد: اگر بخواهم از یکی از دهها طرح این ستاد نام ببرم ، طرح مدارس امین است که در حال حاضر طبق گزارش ارائه شده ۲۰۰ مدرسه قم در این طرح قرار دارند بطوریکه روحانیون در مدارس مستقر بوده و فعالیت های مصوب شده این ستاد را پیاده سازی می کنند. لذا می توانیم با هدف گیری مناسب افقی را در ۳ سال آینده استان در خصوص این طرح پیاده سازی کنیم.

اعرافی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به ابعاد شخصیتی این حضرت پرداخت و گفت: ایشان ویژگی های منحصر به فردی دارند که اگر بخواهیم یکی از آنها را انتخاب کنم، نماز و نگاه این بانوی مکرم اسلام به این فریضه الهی است.

او خاطرنشان کرد: در بحار الانوار و در بیان چگونگی نماز حضرت فاطمه (س) آمده است که: «در این امّت، عبادت کسی بیش از عبادت فاطمه زهرا علیهاالسلام نبود. او چندان به عبادت می ایستاد که پاهایش ورم کرده بود.» و نیز در مورد حال حضرت در نماز آمده است: «فاطمه زهرا علیهاالسلام، در حال نماز، به سبب ترس بسیار از خداوند بزرگ، نفسش به شماره می افتاد». با توجه به این دو مطلب می توان به عمق توجه حضرت به نماز پی برد، نمازی که نفس را به شماره اندازد، نمازی سراسر توجه و حضور قلب است که انسان را به اسرار نماز نزدیک می سازد تا از دریچه این نزدیکی بتوان از فیوضات نماز بهره برد.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شفقنا، تاریخ انتشار: 26بهمن1398 ، کدخبر: 889652: fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
0
0
به جای این برنامه های 5 ساله بهتره برید دنبال اینکه ببینید چرا مردم از دین زده شدن و از پایه همه چی رو حل کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین