پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۷۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت برای تکمیل و افتتاح دو طرح ملی فرهنگی استان مرکزی در اراک شامل تالار و کتابخانه مرکزی اهتمام جدی دارد.

شعار سال:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت برای تکمیل و افتتاح دو طرح ملی فرهنگی استان مرکزی در اراک شامل تالار و کتابخانه مرکزی اهتمام جدی دارد.

 سید عباس صالحی به همراه معاون امور عمرانی استانداری مرکزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس و تنی چند از مسئولان استانی از کتابخانه مرکزی اراک بازدید و در جریان مشکلات این پروژه فرهنگی قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت برای تکمیل و افتتاح دو طرح ملی فرهنگی استان مرکزی در اراک شامل تالار و کتابخانه مرکزی اهتمام جدی دارد.

سید عباس صالحی روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح در حال اجرای کتابخانه مرکزی اراک در جمع خبرنگاران گفت: تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی اراک ۲ طرح ملی مهم در کشور هستند که با بهره‌برداری از آنها سه هزار متر مربع به فضای فرهنگی شهر اراک اضافه می‌کند.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی تالار مرکزی اراک ۹۳ درصد و کتابخانه‌ مرکزی اراک ۴۰ درصد است و بهره‌برداری از این طرح‌ها فرصت مناسبی را برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و مردم این استان فراهم می‌سازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در قالب تفاهم‌نامه‌ای که روز گذشته با استاندار مرکزی منعقد شده، کمک‌های لازم مالی برای افتتاح این دو طرح ملی دیده شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت یازدهم این طرح‌ها تکمیل شوند.

صالحی در خصوص بحث نیم درصد اعتبارات شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: انتظار است شهرداری‌ها در این راستا به تکلیف خود عمل کنند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از شهرهای کشور هنوز کتابخانه ندارند که با پرداخت این اعتبار می‌توان در این شهرها نیز کتابخانه ایجاد کرد.

پروژه کتابخانه مرکزی اراک در ۷ طبقه به همراه سالن آمفی تئاتر و با زیربنای ۱۸۴۳۰ مترمربع در میدان سرداران اراک در حال ساخت می‌باشد و شامل مجموعه فرهنگی‌، تجاری‌، سالن مطالعه‌، مخازن کتاب، کتابفروشی‌، رستوران و ... خواهد بود.

دولت در تلاش برای افتتاح دو طرح ملی فرهنگی در اراک است

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،تاریخ انتشار:22آذر1398،کد خبر:502753،www.farhang.gov.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
انتظار داریم که شهرداری همکاری های لازم رو انجام بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
اراکی ها واقعا دارن سخت تلاش میکنن و این ستودنیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین