پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
پنج منتخب مجلس یازدهم از حوزه‌های انتخابیه استان مرکزی در نامه‌‌ای که به امضای این منتخبان مجلس یازدهم استان مرکزی رسیده، خطاب به وزیر کشور خواستار توقف و جلوگیری از عزل و نصب‌ها شدند.

شعار سال:در هفته‌‌های اخیر اخباری درباره تذکرات مکرر "حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی" رئیس مجمع نمایندگان دوره دهم استان مرکزی و منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم و "علی‌اکبر کریمی" عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم و منتخب نخست مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم منتشر شد که رسما در هشداری قاطع به وزیر کشور خواستار توقف هرگونه عزل و نصب در استان مرکزی تا اغاز به کار مجلس یازدهم و در این یکی دوماهه باقی از مجلس دهم شدند.

این درحالی بود که در روزهای پایانی فرودین 99  کریمی و سلیمی دو عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی طی تذکری به وزیر کشور نسبت به وضعیت نصب و عزل مدیران در استان مرکزی انتقاد کردند.

موضوع تذکر این دو نماینده به وزیر کشور، "توضیح در مورد برخی انتصابات در استان مرکزی که شائبه مهندسی انتخابات ریاست جمهوری آینده را به ذهن متبادر می‌کند" بود به طوری که در این تذکر اعلام شد روند برخی انتصابات در استان مرکزی به نحوی است که شائبه مهندسی انتخابات ریاست جمهوری 1400 را در بردارد؛ در زمانی که بازپرس ویژه خبر از وجود فساد مالی در پاره‌ای از ادارات دارد، علت این گونه مماشات و ابقاء برخی افراد یا انتصابات برخی افراد غیرتوانمند چیست؟

با این حال، پس از این تذکر 5  منتخب مجلس یازدهم از حوزه‌های انتخابیه استان مرکزی در نامه‌‌ای که به امضای این منتخبان مجلس یازدهم استان مرکزی رسیده، خطاب به وزیر کشور خواستار توقف و جلوگیری از عزل و نصب‌ها شدند، در این نامه خطاب به وزیر کشور آمده است:

آقای دکتر رحمانی فضلی، وزیرمحترم کشور

سلام علیکم

به استحضار می‌رساند در فاصله برگزاری انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تا شروع به کار مجلس در خردادماه 99 اتفاقاتی ازجمله عزل و نصب‌هایی درحوزه مدیریتی استان مرکزی به‌وقوع پیوسته و درحال انجام است و حسب و اطلاع واصله تغییرات گسترده دیگری در ادارات کل، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و برخی مدیریت‌های ستادی استانداری نیز برنامه‌ریزی شده و در شرف انجام است که با منافع و مصالح موکلات ما یعنی آحاد مردم مغایر است.

صرف نظر از عملکرد نامطلوب مدیریت ارشد استان و برخی اعضای تیمش در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دخالت در مهندسی انتخابات به‌طور مستقیم و غیرمستقیم که بعضا درمراجع قضایی طرح موضوع گردیده و البته این رفتارهای ناشایست با هوشیاری و درایت مردم، نتیجه‌ای برای مسئولین متخلف نداشت.

لیکن شاهد عزل و نصب‌هایی در سطح استان هستیم که تعمدا در فاصله انتخابات تا شروع به‌کار مجلس  یازدهم انجام می‌شود تا به منتخبان پاسخگو نباشند، قهرا و قطعا ما منتخبان مردم شریف استان مرکزی چنین خبطی را برنمی‌تابیم و انتظارمی‌رود که جنابعالی به موضوع ورود کرده و مانع ادامه این عزل ونصب عجولانه شوید.

چنانچه به هر دلیل لازم به جابجایی هرمدیری دراستان یا شهرستانها باشد ‌ضروری است تا خردادماه مانع عزل ونصب ها شده تا منافع ومصالح مردم تضییع نگردد و منتخبین پاسخگوی آحاد مردم استان و تشکل‌های سیاسی در مورد اهداف تغییراتی مدیریتی فوق باشند.

موفق وموید باشید، منتخبین استان مرکزی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛ محمود احمدی بیغش حوزه انتخابیه شازند، حجت الاسلام محمدسبزی حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، حجت الاسلام علیرضا سلیمی حوزه انتخابیه محلات ودلیجان، علیرضا نظری حوزه انتخابیه خمین، علی اکبر کریمی حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان

*** واکنش استاندار به نامه منتخبان مجلس یازدهم استان مرکزی

24 ساعت از رسانه‌ای شدن نامه منتخبان مجلس یازدهم به رحمانی فضلی نگذشته که استاندار مرکزی در نامه‌ای به وزیر کشور و برخی مسئولان ارشد کشوری نسبت به این منتخبان مجلس یازدهم موضع گرفته و به موارد مطروحه در نامه آنها حمله کرده است.

آقازاده در این نامه خطاب به وزیر کشور با اشاره به موضوع کرونا در کشور، 5 نفر از 7 منتخب مجلس یازدهم را برخی از منتخبان دانسته و اقدام آنها در انتشار این نامه را تشویش اذهان عمومی و بعضا کذب دانسته است.

استاندار مرکزی در ادامه با پیش کشیدن انتصابات و عزل و نصب‌ها نامه نگاری انجام شده را دخالت در روند فعالیت قوه مجریه دانسته و مدعی شده که هیچ تغییر و تحولی نیز در استان مرکزی در این مدت نبوده همچنین آقازاده در ادامه نیز به موضوعات انتخاباتی اشاره کرده است.

آقازاده در ادامه به 2 نفر از نمایندگان مجلس دهم که یکی منتخب نخست اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم شده و دیگری نیز برای چهارمین دوره متوالی منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم شده حمله کرده و آنها را متهم به تخریب دولت و افرادی فرصت‌طلب برای حمله به دولت خطاب کرده و در ادامه با هجمه به منتخبان دیگر مجلس یازدهم نوشته است"یکی از این منتخبان هنوز وارد مجلس نشده خواستار محاکمه جناب رئیس جمهور شده است."

استاندار مرکزی در ادامه این نامه از وزیر کشور خواستار پیگیرد قضایی این منتخبان مجلس یازدهم شده است تا با برخورد با آنها از عملکرد مجریان دفاع قانونی بعمل آید و همچنین آقازاده در پایان خواستار تشکیل هیئتی برای بررسی موارد شده است.

 
استاندار مرکزی در نامه خود به وزیر کشور منتخبان مجلس یازدهم را به سهم خواهی متهم کرده و نوشته است: به هواداران خود قول پست‌های مدیریتی داده‌اند که هم اکنون نکران عدم تحقق آن یا ایجاد شرایطی برای اعمال نظرقانونی خود در انتصابات در آینده هستند
 
 

*** پاسخ تند رئیس مجمع نمایندگان به اظهارات استاندار مرکزی

پس از این نامه استاندار مرکزی بود که رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم که سابقه حضور در 4 دوره مجلس را دارد به اظهارات استاندار مرکزی به شدت واکنش نشان داد، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی درگفت وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به انتقادات اخیر منتخبان مجلس یازدهم و برخی نمایندگان مجلس دهم استان مرکزی از عملکرد مدیریت ارشد استان مرکزی اظهار داشت: براساس قانون، نظارت از وظایف اصلی یک نماینده منتخب درمجلس است که باتوجه به نامه اخیر استاندار مرکزی، وی باید یکبار دیگر قانون و شرح وظایف مسئولان را مطالعه کند تا هم با وظایف نمایندگان و هم با وظیفه خود دقیق‌تر آشنا شود.

وی افزود: اگر استاندارمرکزی تصور می‌کند با نامه‌نگاری و بیان مواردی تند و شلوغ کردن فضا می‌تواند نمایندگان و منتخبان مجلس را عقب بنشاند که از وظیفه نظارتی خود دست بکشند و کوتاه بیایند تنها یک خیال واهی و تصوری غلط است.

سلیمی بیان کرد: به عنوان نماینده‌ای که چندین دوره اعتماد مردم حوزه انتخابیه را داشته و نماینده مردم در مجلس بوده اعلام می‌کنم، اینکه منتخبین مجلس برای اصلاح امور تذکر بدهند امری معمول و طبیعی بوده و حتی انتقاد کنند چراکه رسالت منتخب مردم در مجلس پیگیری موارد مهم حوزه انتخابیه و موکلانشان است و اگر قرار است برخی مسئولان از انتقاد وحشت‌زده شوند قطعا برای کشور و استان یک مصیبت است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تصریح کرد: آیا باید همه دهان‌ها بسته شود و تنها دولت و دولتی‌ها نطق کنند و حرف بزنند؟ که اگر برخی این تصور و سخنگویی دولت را متصور هستند باید بدانند در اشتباه بزرگی بوده و توهین به منتخب مردم در مجلس و توهین به مردم است پس استاندار مرکزی باید این موارد را بداند که انتخابات مجلس مدت زمان زیادی نیست به پایان رسیده و به زودی باید پاسخگوی همین منتخبان مجلس یازدهم درقبال عملکرد مدیریتی‌اش باشد.

وی اضافه کرد: چطور بود که ابتدای دولت رئیس جمهور از بستن دهان منتقدان به خدا پناه می‌برد و امروز یک کارگزار وی به دنبال ساکت کردن منتقدان با جنجال آفرینی و شلوغ بازی است هرچند به عنوان نماینده مردم این را محکم می‌گویم تا آخر پیگیر مطالبات و انتقادات هستیم.

سلیمی بیان کرد: استاندار مرکزی باید بداند انقلاب اسلامی چهل ساله شده و مهمترین دستاورد این انقلاب پایان دادن به دوره دیکتاتوری و خودکامگی بوده، امروز دوره مردم سالاری دینی است که مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بوده پس استاندار مرکزی از این رویه دست برداشته و خود را برای پذیرش و شنیدن انتقادات و حرف‌های متفاوت آماده کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی عنوان کرد: البته استاندار مرکزی کارنامه قابل قبول و قوی نداشته و کارنامه‌اش ضعیف است و این را با ارائه کارنامه خود به مردم قطعا خواهد فهمید این درحالیست که وی در طول فعالیتش در استان مرکزی طرح بزرگی در استان اجرا نکرده و امروز هم یادش رفته عملکردش تا چه میزان ضعیف بوده که با این رفتار، نامه نگاری و حرف‌ها به دنبال پوشاندن نقاط ضعف خود است.

وی ادامه داد: به استاتدار توصیه می‌کنم از هیاهو دست کشیده و نحوه خدمت کردن به مردم را یادبگیرد چراکه ما و همه مسئولان، خادم مردم بوده و ارباب مردم نیستیم پس استاندار مرکزی باید به جای اربابی، خادمی مردم را یاد بگیرد هرچند وی ظاهرا خادمی مردم را فراموش کرده است.

منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: تمام فعالیت استاندار مرکزی اجراکردن امور جاری بوده بنابراین از وی انتظار داریم در برابر نقدهای وارده سعه صدر داشته باشد و در مقابل انتقاد نمایندگان مردم باید پاسخ منطقی و درست داده شود چراکه یکی از وظایف نماینده نظارت است و اگر ضعفی در انتصابات دیده شد استاندار به جای شلوغ کاری و به هم ریختن فضا باید مستندات ارائه و توضیح بدهد.

سلیمی عنوان کرد: استاندار مرکزی باید در نوع نگاهش به مسائل مدیریتی تجدیدنظر کند، استاندار باید بداند امروز، روز دعوا نیست  بلکه خدمت به مردم باید الویت کاری همه مسئولان کشور باشد.

وی افزود: باتوجه به تجربه طولانی مدتی که در کسوت نمایندگی مردم در 4 دوره دارم استاندار امروز استان مرکزی را ضعیف‌ترین استاندار تاریخ  استان می‌دانم.

 
«حجت‌الاسلام سلیمی» رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی می‌گوید: به استاتدار توصیه می‌کنم از هیاهو دست کشیده و نحوه خدمت کردن به مردم را یادبگیرد چراکه ما و همه مسئولان، خادم مردم بوده و ارباب مردم نیستیم پس استاندار مرکزی باید به جای اربابی، خادمی مردم را یاد بگیرد هرچند وی ظاهرا خادمی مردم را فراموش کرده است؛ استاندار مرکزی بهتر است به جای غوغا و هیاهوسازی درباره عملکرد ضعیف خود پاسخگو باشد
 
 

*** منتخب مردم ساوه در مجلس یازدهم: استاندارمرکزی به‌جای فرافکنی درباره عزل و نصب‌ها و عملکردها پاسخگو باشد 

از سوی دیگر منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم که در چند روز اخیر اختلاف و درگیری وی با استاندار در سفر آقازاده به ساوه بحث برانگیز شده بود نیز ابعادی جدید از پشت پرده رفتارهای عجیب و غیرقابل قبول مدیریت ارشد استان را منتشر کرد، حجت‌الاسلام محمد سبزیک گفت: با اشاره به انتقاد مجمع منتخبان مجلس یازدهم نسبت به انتصابات در استان مرکزی اظهارداشت: در یک نظام شایسته‌سالار، هدف اصلی انتخاب مناسب‌ترین افراد برای ارائه خدمت با بهترین کیفیت به جامعه و کشور است ولی متاسفانه با توجه به برخی انتصابات در کشور و بعضا در استان مرکزی براساس شواهد گویی بحث شایسته‌سالاری اولویت دولت و مسئولان ارشد استان مرکزی در انتصابات چنین معیار مهمی نیست.

وی افزود: در دین مبین اسلام هم بر موضوع شایسته‌گزینی تاکید و تصریح شده و نمونه‌های مختلفی در صدر اسلام وجود دارد که گویای توجه به این موضوع است به طوری که حضرت علی(ع) در نامه‌ای به قاضی منصوب خود در اهواز نوشته‌اند که: "ای رفاعه بدان که این حکومت امانتی است که هرکس به آن خیانت کند، لعنت خداوند را تا روز قیامت به همراه خواهد داشت و هرکس خیانت کاری را به کار گیرد پیامبر اکرم(ص) در دنیا و آخرت از او بیزار است".

منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم تصریح کرد: نگرانی‌هایی در انتصابات استان مرکزی چه درحوزه مدیران کل، فرمانداران و بخشداران وجود دارد بنابراین مجمع نمایندگان استان نه به‌خاطر منافع شخصی بلکه درجهت حفظ منافع مردم با توجه به نقش نظارتی که دارند نسبت به برخی انتصابات غلط اعتراض خود را در قالب یک درخواست از وزیر کشور مبنی بر توقف عزل و نصب‌ها تا شروع به کارمجلس یازدهم اعلام کردند.

سبزی بیان کرد: جای تاسف دارد شاهد توهین‌هایی از استاندار استان مرکزی به نمایندگان استان بودیم آن هم تنها به خاطر اینکه منتخبین مردم درمجلس به وظیفه قانونی خود که بعد نظارتی در امور استان بود عمل کرده بودند البته استاندار مرکزی می‌توانست با سعه صدر به منتخبین مردم علت برخی انتصابات را توضیح بدهند.

وی ادامه داد: استاندار مرکزی هم در نامه به وزیر کشور از اقدام منتخبین مردم انتقاد کرده و با این کار دست را پیش گرفته البته قطعا منتخبین مجلس یازدهم در استان مرکزی با توجه به تعهدی که در قبال منافع مردم دارند، اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده را به هیچ فرد و مسئولی در اموری که به منافع مردم مرتبط است نخواهند داد.

*** توهین‌های مکرر مدیریت ارشد استان مرکزی به منتخبان مجلس یازدهم؛ وزیر کشور اقدام کند

 این درحالیست که سوم اردیبهشت ماه و در حاشیه سفر سیدعلی آقازاده به شهرستان ساوه خبری منتشر شد که از اختلاف شدید وی با منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس در جریان این سفر حکایت داشت و نشان می‌داد این اختلاف بین استاندار مرکزی که حمایت جریان اعتدال و توسعه و برخی نمایندگان منسوب به لیست امید  در مجلس یازدهم را داشته به اوج خود رسیده و نقطه اوج‌گیری این موضوع براساس نامه منتخبان مجلس یازدهم استان، عزل و نصب‌هایی است که در استان در جریان است.

موضوعی که امروز با انتشار نامه منتخب مردم ساوه و زرندیه به وزیر کشور درباره اتفاقات جلسه استاندار مرکزی در ساوه حکایت از اختلافات شدید بین نمایندگان و مدیریت ارشد استان مرکزی دارد و باید دید در نهایت وزیر کشور درباره رفتارهای مدیر منصوب دولت در استان و این کشمکش‌ها چه واکنشی نشان خواهد داد.

منتخب مردم ساوه و زرندیه در نامه به وزیر کشور برضرورت رعایت آداب معاشرت از سوی کارگزاران دولت تاکید کرده و آورده است: رفتار محترمانه و رعایت آداب و معاشرت مرسوم از الفبای شخصیت هر مدیری است، به‌ویژه برای مدیران ارشد استان‌ها که یکی از وظایف مهم آنها اداره و کنترل بحران‌هاست.

سبزی در ادامه به جلسه ساعت 11 صبح سوم اردیبهشت 99 در فرمانداری و با حضور استاندار استان مرکزی، فرماندار، فرمانده سپاه و مسئول اطلاعات ساوه اشاره کرده و افزوده است: در این جلسه جناب استاندار با سخنان تهدید آمیزی بنده را مورد خطاب قرار داده اند که چرا شما به وزیر کشور نامه نوشته اید؟ سپس شروع به هتاکی به منتخب محترم شهرستان شازند کرد.

وی با اشاره به استفاده الفاظ زشتی مانند بی سر و پا، احمق، بیشعور درباره این منتخب مجلس یازدهم از سوی استاندار اشاره و تصریح کرده است: چندین بار تکرار نموده اند و گفتند من کاری می‌کنم تمام کسانی که به ایشان رای داده‌اند بگویند غلط کردیم و اشتباه کردیم که به ایشان رای دادیم.

این درحالیست که منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم در ادامه نامه خود به وزیر کشور افزوده است: استاندار در ضمن به من تاکید نمودند که حتما حرف‌های مرا به احمدی بیغش بگو و اینجانب گفتم جایی که استاندار با این ادبیات سخن بگوید جای من نیست و مجلس را ترک کردم.

سبزی در پایان این نامه به رحمانی فضلی خواستار تغییر در مدیریت ارشد استان مرکزی و برکناری استاندار مرکزی شده و می‌افزاید: طبیعی است که این توهین به تمام مردم و منتخب و استان تلقی می‌شود و جای تاسف فراوان دارد، حال سوال این است آیا شخصی با این ادب و اخلاق شایسته چنین سمت مهم و حساسی است؟ بی شک این اهانت و توهین تعجب آور را مستوجب برخورد جدی دانسته و تقاضای عزل ایشان و انتصاب استانداری متناسب  با نام استان حضرت امام خمینی (ره) را داریم.

 
«حجت‌الاسلام سبزی» منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور تاکید می‌کند: طبیعی است که توهین استاندار به نماینده، توهین به تمام مردم و منتخب و استان تلقی می‌شود و جای تاسف فراوان دارد، حال سوال این است آیا شخصی با این ادب و اخلاق شایسته چنین سمت مهم و حساسی است؟ بی شک این اهانت و توهین تعجب آور را مستوجب برخورد جدی دانسته و تقاضای عزل ایشان و انتصاب استانداری متناسب  با نام استان حضرت امام خمینی (ره) را داریم
 
 

 این اختلفات درحالی در جریان است که پیش از این "زمانی قمی" دیگر استاندار دولت تدبیر و امید نیز در درگیری شدیدی با برخی نمایندگان بود اما امروز اکثریت مطلق منتخبان مجلس یازدهم با استاندار مرکزی به اختلاف شدید خورده‌اند که باید دید با توجه به این اوج گرفتن و رسیدن اختلاف در استان به بالاترین سطح، دولت و وزیر کشور چه واکنشی به این موضوع نشان خواهد داد و آیا دولت بابررسی درست خواسته به حق 5 منتخب استان مرکزی در مجلس یازدهم که اتفاقا 3 منتخب دارای سوابق نمایندگی مجلس نیز بوده‌اند در مسیر حل حرکت خواهد کرد یا مانند دوران استاندار سابق و حمایت از هراتفاقی ولو خطا به این آتش افتراق و درگیری بنزین خواهد پاشید؟

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 6 اردیبهشت 1399،کدخبر:2250538 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین