پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۶۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
ثریا شارقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در خصوص دلیل پناه بردن زنان کارتن‌خواب به گورهای خالی به جای حضور در مددسراها گفت: ممکن است؛ این افراد معتاد بوده و به دلیل اینکه می‌خواهند مواد مصرف کنند، تمایلی به حضور در این مکان‌ها نداشته باشند.

شعار سال:ثریا شارقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در خصوص دلیل پناه بردن زنان کارتن‌خواب به گورهای خالی به جای حضور در مددسراها گفت: ممکن است؛ این افراد معتاد بوده و به دلیل اینکه می‌خواهند مواد مصرف کنند، تمایلی به حضور در این مکان‌ها نداشته باشند.

وی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر حضور برخی زنان کارتن‌خواب در بهشت‌زهرا (س) و زندگی در گور‌های خالی گفت: باید صحت و سقم این خبر بررسی شود، اگر چنین موضوعی باشد، قطعا برای ساماندهی این زنان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

شارقی ادامه داد: مکان‌هایی مانند سامان‌سرا، مددسرا و خانه گرم برای نگهداری از این زنان ایجاد شده‌است، اما ممکن است؛ این افراد معتاد بوده و به دلیل اینکه می‌خواهند مواد مصرف کنند، تمایلی به حضور در این مکان‌ها ندارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به حضور حدود ۲ هزار زن کارتن‌خواب معتاد متجاهر ظرفیت کافی برای نگهداری این زنان وجود دارد، تصریح کرد: اگر این زنان خودشان تمایل به حضور در خانه‌های امن را داشته باشند، ظرفیت برای نگهداری آن‌ها وجود دارد.

شارقی ادامه داد: تعدادی از این زنان کارتن‌خواب افرادی هستند که دارای اعتیاد نیستند، اما کارتن‌خوابی می‌کنند، این افراد چنانچه به ما مراجعه کنند، فضا برای نگهداری آن‌ها وجود دارد؛ این زنان می‌توانند در مددسرا‌ها که به صورت شبانه است حضور داشته باشند و در این مددسرا‌ها نیز می‌توانند، غذای گرم دریافت کنند، اما در طول روز، دیگر نمی‌توانند در این مددسرا‌ها حضور داشته باشند.

ممکن است زنان کارتن‌خواب اطلاعی از وجود مراکز نگهداری نداشته باشند

وی تصریح کرد: سامان‌سرا‌ها نیز مکان‌هایی هستند که به صورت شبانه‌روزی از این زنان نگهداری می‌کنند. همانطور که گفتم عده‌ای از این زنان خودشان تمایل به حضور در این مکان‌ها ندارند، البته ممکن است از این مکان‌ها نیز اطلاع کافی نداشته باشند، اما این امکانات برای این زنان پیش‌بینی شده است.

اطلاعی از میزان ظرفیت درنظرگرفته شده برای نگهداری زنان کارتن‌خواب ندارم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران تصریح کرد: در اسلامشهر مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ برای نگهداری زنان معتاد متجاهر ایجاد شده و قرار است، تعدادی از مراکز بهاران را نیز برای این امر اختصاص یابد. سیاست دولت این است که این افراد اعم از زن و مرد ساماندهی شده و در سطح خیابان حضور نداشته باشند. مطمئنا وقتی چنین سیاستی را در پیش گرفته است، جایی نیز برای نگهداری از آن‌ها در نظر گرفته است. البته در حال حاضر از میزان ظرفیتی که برای زنان در نظر گرفته شده است، اطلاعی ندارم.

شارقی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد، برای بی‌خانمانان امکانی فراهم شود که شب‌ها را در حرم مطهر امام خمینی (ره) سپری کنند تا دچار یخ‌زدگی و سرمازدگی نشوند، خاطرنشان کرد: این موضوع از حیطه اختیارات ما خارج است و تولیت حرم ساز و کار مخصوص به خود را دارد. باید در این زمینه با تولیت حرم هماهنگی صورت بگیرد، البته در حوزه کاری من نیست و من نمی‌توانم در این زمینه نظری ارائه دهم.

مشکل از ناحیه خود کارتن‌خواب‌هاست

وی در پاسخ به این سوال که آیا این امر می‌تواند به نگهداری از این افراد در شب‌های سرد سال کمک کند، ادامه داد: هر چیزی جایگاه خاص خود را دارد و باید یک فکر اساسی برای این افراد صورت بگیرد. حرم مطهر امام خمینی که نمی‌تواند جایی برای حضور این افراد باشد و باید یک اقدام اساسی در این خصوص انجام شود البته همانطور که گفتم مشکل از ناحیه خود این افراد نیز است، چراکه تمایلی به حضور در این مکان‌ها ندارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران خاطرنشان کرد: زمانی که نیروی انتظامی با این افراد روبرو می‌شود، آن‌ها را به گرمخانه تحویل می‌دهد و قطعا این موارد توسط نیروی انتظامی مشاهده نشده‌اند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خبربانو،تاریخ انتشار:27آذر1398،کد خبر: ۲۸۳۵۵۰،khabarbanoo.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
تو متن گزارش اصلی اومده بود برای بیه ساندویچ تن فروشی میکنن
ناشناس
Canada
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
فاجعه فقز اجتماعی هر روز داره گسترده تر میشه و کسی هم کاری نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین