پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
مفهوم قرارگاه سازی در برداشتی نادرست و ناقص از ادبیات نظامی، تبدیل به لغلغه زبانی بسیاری از مدیران دولتی شده، در حالی که بخش زیادی از آنها فاقد اطلاعات جامع در این خصوص هستند. خانم زینب اختری مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور از تشکیل 31 قرارگاه استانی برای جوانی جمعیت حرف می زند . این در حالی است که بر اساس گزارش عملکرد دریافتی از بند بند مصوبات و الزامات ، شاهد کمترین ضمانت های اجرایی برای پیاده سازی مصوبات قانونی جوانی جمعیت هستیم. موضوعی که همگرا با نظرات دکتر اختری، کم توجهی بدان می تواند فاجعه آفرین باشد.

شعار سال: زینب اختری مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به بحران جمعیتی و سالمندی کشور و بشکل خاص در استان مرکزی بیان داشتند که اگر قانون جوانی جمعیت در کشور اجرا نشود آینده هولناک جمعیتی خواهیم داشت. اختری عزم جدی مسولان را اهرم اجرایی قانون جوانی جمعیت کشور دانست و افزود: حل بحران جمعیت مهمترین رویکرد رهبر معظم انقلاب و مقام ریاست جمهوری است، اگر جمعیتی وجود نداشته باشد، سرمایه‌ای هم نخواهیم داشت. قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده سیاست حیاتی کشور بوده که در ۷۳ ماده تدوین شده و بر همین اساس کارگروهی با همین عنوان در وزارت کشور تشکل شده است. از طرف دیگر ، با هماهنگی‌های صورت پذیرفته علاوه بر نظارت‌ها در سطوح کشوری، ۳۱ قرارگاه استانی با راهبری استانداران برای اجرای قانون جوانی جمعیت تشکیل شده است.

با قرارگاه سازی جمعیت جوان نمی شود خانم زینب اختری، چقدر مفهوم واقعی قرارگاه سازی را می دانی ؟

باید از خانم اختری پرسید که :

*** چقدر از مفهوم و معنای قرارگاه سازی اطلاع داشته و آشنا هستند؟ آیا می دانند که قرارگاه سازی، رویکرد تجمیع نظرات ذی نفعان حول موضوعی خاص بوده و سپس توسط یک هسته مرکزی راهبری می شود و ماموریت بینابخشی داده می شود و از آن مهمتر، تاکید روی نظارت اجرایی قوی است؟ توضیح اینکه امروزه عبارت قرارگاه سازی با تقلید نادرست از ادبیات نظامی در معنای راه اندازی یک تشکل و ساختار و سازماندهی رفع بحران در منظومه فکری مدیران اجرایی کشور، تعبیر شده است.

*** آیا استانداران آنقدر وقت داشته و نسبت به موضوع حساس هستند که راهبری این قرارگاه را عهده دار شوند و بشکل واقعی وارد میدان گردند؟

*** آیا انجام مشتی اقدامات و برنامه های تشویقی عموما مثبت با ضمانت اجرایی پائین و همراه با ان شالله و ماشاالله ، بدون وجود نگاه سامانه ای، روندی، راهبردی ، تداومی و غیره در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ، می تواند منجر به جوانی جمعیت شود؟ ضمانت اجرایی در خصوص مصوبات با کیست؟

دانلود-قانون-جوانی-جمعیت-و-حمایت-از-خانواده

چقدر راحت وجدان کاری خودمان را راحت نموده و خودفریبی حرفه ای می کنیم؟ اصلا منافع ملی و تمدن سازی و نگاه بینانسلی و الگوی اسلامی کشور داری ، کیلویی چند؟

اطلاعات تکمیلی برای استفاده بیشتر از خبر:

دکتر زینب اختری دارای دکتری فیزیولوژی و عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بوده که در شهریور ۱۴۰۰ ، توسط احمد وحیدی وزیر کشور به سمت مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور منصوب شد. اختری سوابقی، چون مسئولیت زنان سرپرست خانوار جمعیت امام رضایی‌ها، مسئولیت بانوان و سلامت بنیاد کرامت امام رضا ، مجری طرح ملی حسنا و مسئولیت کمیته نوروبیولوژی جنگ نرم دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا…، مجری طرح پودمانی مطالعات کودک و دوره تربیت مربی نهال در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان و مجری اردو‌های جهادی فرهنگی و سلامت در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران و استان‌های محروم، مجری طرح افکارسنجی زائران و مجاوران در خصوص حجاب و پوشش در آُستان قدس رضوی را در کارنامه اجرایی خود دارد. کتاب‌های عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی، جهان بانو و تفاوت‌های مغز زن و مرد از دیدگاه نوروبیولوژی از آثار تالیفی اوست.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین