پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۹۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
در استان حدود ۹۷ نقطه حادثه خیز وجود دارد و در برخی محورها ناگزیر به ساخت بزرگراه هستیم.

شعار سال : رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: حدود یکصد میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن هستند. خسرو شهبازی در دیدار با ارسلان زارع استاندار گیلان با قدردانی از نگاه وی در باره جنگل ها اظهار داشت : حدود یکصد میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن هستند ولی نگاه متعالی به جنگل‌کاری، نه فقط برای نسل ما بلکه برای نسل‌های دیگر هم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: در راستای حفظ، احیاء و توسعه جنگل‌ها، مراتع و مقابله با بیابان‌زایی از آذرماه امسال طرح نهضت جنگل و نهال کاری در کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به حفاظت نسبی صورت گرفته از جنگل ها افزود: در پروژه‌های عمرانی اگر فقط تخریب صورت نگیرد و بعد از آن به همان اندازه و یا بیشتر، جنگل کاری و زراعت شود، اقدامی مناسب است.

زراعت چوب در گیلان با جدیت در حال انجام است

نماینده عالی دولت در گیلان نیز در این دیدار زراعت چوب را یکی از موضوعات مهمی عنوان کرد که در استان با جدیت در حال انجام است.

ارسلان زارع با بیان اینکه گیلان بر اساس شرایط آب و هوایی جزو استان‌های مهم و برتر است، اظهار داشت: اهمیت حفظ جنگل، زراعت چوب، منابع طبیعی و ذخائر نه فقط برای ساکنان گیلان بلکه برای همه کشور مهم است.

وی با بیان اینکه موضوع زراعت چوب مغفول مانده ، افزود: گیلان از قبل از پیروزی انقلاب در صنایع سلولزی پیشتاز بوده و شروع این صنعت در کشور از این استان بود و همواره جایگاه مهمی از بابت ظرفیت تولید و به تبع آن ظرفیت اشتغال دارد که همچنان وجود دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه این صنعت سهم زیادی برای اشتغال منطقه داشته گفت: از لحاظ علمی و کارشناسی یکی از کارهای مهم حفاظت و نگهداری از جنگل‌هاست.

وی با اشاره به اینکه زراعت چوب یکی از بحث های مهم در گیلان است اظهار داشت: بر این اساس تشکیل ستاد زراعت چوب، جزو اولین اقدامات ما در استان بود که از شهریورماه تاکنون در شهرستان‌ها، هشت جلسه تشکیل و بالغ بر چهار هزار هکتار اراضی دارای قابلیت زارعت چوب ، شناسایی شد.

وی به پوشش گیاهی گیلان و وابسته بودن حیات و توسعه استان به حفاظ جنگل‌ها و منابع طبیعی اشاره و اضافه کرد: در استان حدود ۹۷ نقطه حادثه خیز وجود دارد و در برخی محورها ناگزیر به ساخت بزرگراه هستیم.

وی ادامه داد: در مجموع برای تأمین مصالح پروژه‌های زیربنایی و اساسی، با رعایت پایداری منابع طبیعی و اسناد بالادستی، می‌بایست کاشت درخت به میزان سه برابر استفاده در پروژه‌ها صورت گیرد.

زارع در خاتمه سخنانش با اشاره به استقبال کشاورزان برای کاشت نهال های جدید که حداکثر طی چهار سال به بهره برداری رسیده و آب کمتری مصرف می کنند، خواستار تهیه شیوه‌نامه متشکل از سازمان منابع طبیعی، مراتع و جنگل‌داری کشور و مسئولان استان برای حفظ و پایداری جنگل ها شد.

گیلان دارای حدود ۵۶۵ هزار هکتار جنگل است.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار 29 آذر 98  ، کد خبر :704508 ،   asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
0
0
آخر همه گی باید از این مملکت بریم اقتصاد جامعه محیط زیست همه چی بیابانی شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین