پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۱۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
عباس کشاورز در اظهاراتی با بیان این نکته که برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات برنج و شکر تلاش می‌کند، ادامه می‌دهد باید قیمت را آزاد کنیم و یارانه را از بخش کشاورزی برداریم در این حالت بسیاری از مسائل کشاورزی را می‌توانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم.
شعارسال: براساس نتایج گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) ۵۱ کشور مورد مطالعه این سازمان طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در مجموع ۶۲۰ میلیارد دلار صرف حمایت از بخش کشاورزی در کشورهای خود کرده‌اند.
 
عباس کشاورز، سرپرست وزیر جهاد کشاورزی اخیرا در اظهارات قابل‌تاملی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برخی اقلام بخش کشاورزی و همچنین در اولویت قرار گرفتن حذف یارانه‌های این بخش خبر داده است.
 
وی در اظهاراتی با بیان این نکته که برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات برنج و شکر تلاش می‌کند، ادامه می‌دهد باید قیمت را آزاد کنیم و یارانه را از بخش کشاورزی برداریم در این حالت بسیاری از مسائل کشاورزی را می‌توانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم.
 
این اظهارات خطرناک عباس کشاورز درحالی است که براساس نتایج گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) ۵۱ کشور مورد مطالعه این سازمان طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در مجموع ۶۲۰ میلیارد دلار صرف حمایت از بخش کشاورزی در کشورهای خود کرده‌اند.
 
همچنین در کشورهای عضو OECD یارانه دولتی معادل ۱۸ درصد درآمد ناخالص کشاورزان است. این میزان در ترکیه معادل ۲۵ درصد درآمد ناخالص کشاورز و در کشورهایی همچون ایسلند، نروژ، سوئیس، کره جنوبی و ژاپن که بیشترین حمایت را از کشاورزان دارند، معادل بیش از ۵۰ درصد کل درآمد ناخالص یک کشاورز است. 
 
به نظر می‌رسد با توجه به حمایت‌های گسترده کشورهای با اقتصاد آزاد از بخش کشاورزی، اگر برنامه‌های عباس کشاورز در وزارت جهاد کشاورزی اجرا شود، باید فاتحه بخش کشاورزی و غذا در کشور را بخوانیم.
 


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری تحلیلی  نوداقتصادی ،تاریخ انتشار:  30 آذر 1398،کدخبر:  2126385، www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
این موضوع کمر بخش متوسط رو میشکونه دیگه نتونن مایحتاجشون رو تامین کنن فاجعه بوجود میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین