پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
تجلیل از خدمات حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی با حضور معاون اول رئیس جمهور و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
شعار سال: تجلیل از خدمات حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی با حضور معاون اول رئیس جمهور و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

 مراسم تجلیل از محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی امروز در سالن خوشه وزارت جهادکشاورزی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، زنگنه وزیر نفت، معصومه ابتکار معاون امور زنان ریاست جمهوری، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد.

محمود حجتی حدود یک ماه پیش که قرار بود از سوی نمایندگان مجلس استیضاح شود، قبل از استیضاح از سمت خود استعفاء کرد که با موافقت رئیس‌جمهور رو به رو شد، از وزارت جهاد کشاورزی کنار رفت و به عنوان مشاور رئیس‌جمهور در بخش کشاورزی و مواد غذایی مشغول به کار شد.

محمود حجتی در دولت اصلاحات وزیر راه و ترابری بود که بعد از ادغام وزارت جهاد سازندگی و کشاورزی به عنوان اولین وزیر جهاد کشاورزی کار کرد. در دوره دولت مهر ورزی به بنیاد مستضعفان رفت و مسئول آزاد راه تهران شمال شد و بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مجددا وزیر جهاد کشاورزی شد که یاران قدیمی خود را دوباره به وزارت جهاد کشاوری آورد، از جمله عباس کشاورز معاون سابق خود را به عنوان معاون زارعت برگزید که وی هم اکنون به عنوان سر پرست وزارت جهاد کشاورزی جای حجتی را گرفته است.

ابتدای این برنامه عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در توصیف ویژگی‌های آقای حجتی گفت: با توجه به اینکه ایشان رشته ریاضی خوانده بودند، نظرات مخالف اطرافیان که بیشتر فعالیت‌ها و رشته تجربی داشتند، نتوانست در نظرات وی خللی وارد کند. حجتی به شدت به تولید داخل اعتقاد داشت و به آن پایبند بود و خیلی هم در این زمینه تاوان داد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: حجتی هیچ وقت از وضع موجود راضی نبود و می‌گفت اگر دو روز ما مثل هم باشد، اصلا خوب نیست و باید فعالیت‌هایمان را هر روز بهتر از دیروز کنیم.

کشاورز در ادامه گفت: تمام تحلیل‌های آقای حجتی بر اساس شرع مقدس و قرآن کریم بود و اگر بحثی بین مدیران انجام می‌شد، با یک توکلی برگرفته از احکام شرع به همه می‌گفت که بروید انجام دهید و من بسیار متاسفم که چنین مدیری اکنون در بخش کشاورزی نیست.

سرپرست جدید وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: حجتی دغدغه دائمی داشت و نسبت به جریان بخش کشاورزی و مشکلاتی که برای تولیدکنندگان پیش می‌آمد، به دنبال راه‌حل و آسان‌سازی مسیر و تسهیل امور بود.

وی گفت: تحمل آقای حجتی به خاطر روحیه خدمت‌گزاری بالایی که داشت بسیار زیاد بود که من خودم چنین تحملی را ندارم.

کشاورز گفت: امیدوارم که ایشان کماکان به کشاورزی کشور خدمت کنند. بخش کشاورزی به وجود ایشان نیاز دارد و چنین مدیری کمتر پیدا می‌شود.

در این جلسه مجری اشاره کرد که جمعی از نمایندگان بیانیه‌ای را صادر کرده و از زحمات آقای حجتی تشکر کرده‌اند و گفته‌اند که از عملکرد آقای حجتی رضایت کامل داریم که البته مجری به تعداد این نمایندگان اشاره‌ای نکرد. این در حالی است که چند هفته پیش نمایندگان به دنبال استیضاح آقای وزیر سابق بودند و یک روز قبل از استیضاح آقای رئیس‌جمهور با استعفای حجتی موافقت کرد.
 
تجلیل از خدمات وزیر سابق جهاد کشاورزی
 
 
تجلیل از خدمات وزیر سابق جهاد کشاورزی
 
سخنرانی معاون اول رییس جمهور در مراسم آیین نکوداشت و‌ تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی ۲۶آذر ماه در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی با حضور اعضا هییت دولت و شهردار تهران

 
تجلیل از خدمات وزیر سابق جهاد کشاورزی
سخنرانی بیژن‌زنگنه وزیر نفت
 
 
تجلیل از خدمات وزیر سابق جهاد کشاورزی
 
تجلیل از خدمات وزیر سابق جهاد کشاورزی
 
تجلیل از همسر مهندس حجتی از سوی مدیران وزارت جهاد کشاورزی
 
 
تجلیل از خدمات وزیر سابق جهاد کشاورزی
 
لوح سپاس از سوی وزارت جهاد کشاورزی توسط وزیر نفت به مهندس حجتی تقدیم گردید
 
 
تجلیل از خدمات وزیر سابق جهاد کشاورزی
 
سخنرانی همراه با بغض مهندس حجتی در آیین تجلیل از خدمات ایشان
 
جهانگیری: خودکفایی در تولید گندم و تامین امنیت غذایی جزو افتخارات کشور است

معاون اول رئیس جمهور در مراسم نکوداشت و تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی:

عملکرد این دولت قابل مقایسه با هیچ دولتی در سال‌های گذشته نیست و ما دستاورد‌های بیشماری در حوزه کشاورزی، نفت و گاز و تامین منابع برق و آب داشته ایم.

با توجه به حساسیت‌های موجود در تامین امنیت غذایی کشور، طرح‌های بزرگی در غرب کشور و استان‌هایی نظیر خوزستان و سیستان و بلوچستان به اجرا در آمد که نتیجه آن افزایش میزان تولید گندم بود که قطعا جزو افتخارات کشور است.

مهندس حجتی به عنوان یکی از مدیران پرورش یافته در انقلاب اسلامی مدیری توانا، پاکدست و ارزشمند است و همه او را شخصی اخلاق مدار، مردمی و مورد اعتماد می‌دانند که دل درگرو خدمت به کشور دارد.

کنار رفتن وی از مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی موجب تاسف و ضایعه بزرگی برای دولت بود و همه مقامات تراز اول کشور از اینکه در این مقطع کار به استعفا کشیده شد، متاسف شدند.

حجتی هیچگاه در دوره مسئولیتش خود را از روستاییان جدا نکرد و از ابتدای انقلاب با تشخیص درست مسائل برای آبادانی روستا‌ها و رفع محرومیت، خدمت به این بخش از جامعه را که از همه امکانات زیرساختی و رفاهی محروم بودند، در پیش گرفت.
 
کشاورز: رشد پایدار و تقویت امنیت غذایی از توفیقات بخش کشاورزی در شش سال اخیر

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی:

بخش کشاورزی در شش سال اخیر توفیقات انکارناپذیری داشته و از جمله توفیقاتی که در این مدت رخ داد، رشد پایدار و مستمر تقویت و امنیت غذایی است که بسیار اهمیت داردما در وزارت جهاد کشاورزی بسیار ناراحتیم که بخش کشاورزی مهندس حجتی را از دست داد و عمیقا متاسفیم.

بخش کشاورزی روی ریل خوبی قرار گرفته بود و در آینده هم با حمایت دولتمردان و مجلس و همت کشاورزان بیش از پیش قوام خواهد یافت.

من با مهندس حجتی در دهه ۶۰ آشنا شدم و پس از آن هم توسط واسطه‌ای از ایشان اطلاع داشتم تا زمانی که از وزارت راه به بخش جهاد کشاورزی پیوستند و از سال ۷۹ تا ۸۴ وزیر جهاد کشاورزی شدند.

پس از سر کار آمدن دولت تدبیر و امید من مجدداً به ایشان پیوستم و توفیق حضور در کنار مهندس حجتی را داشتم و همیشه به ایشان می‌گفتم «عمر خدمت بسیار کوتاه است و ما فرصت زیادی برای حل مشکلات نداریم».

با محاسبات مشخص تمام بخش را کنترل می‌کرد و تحت تاثیر افراد قرار نمی‌گرفت و بسیار پایبند به تولید داخل بود و به خاطر این موضوع هزینه بسیاری داد.

تمام همّ و غمّ مهندس حجتی حمایت از تولید داخل بود و ایشان هیچ وقت از وضع موجود راضی نبود و ما را وادار می‌کرد تا به سمت جلو پیش برویم و به آینده بیاندیشیم.

دغدغه دائمی ایشان، کشاورزان و مشکلات تولیدکنندگان بود و به دنبال روان سازی و تسهیل مقررات برای آن‌ها بود.

من از ایشان درس سعه صدر گرفتم و امیدوارم ایشان کماکان به بخش کشاورزی کمک کنند، بخش کشاورزی به چنین انسان وارسته‌ای نیاز دارد.
 
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ربیع، تاریخ انتشار: 26 آذر 1398، کدخبر: 904788 ، www.raby.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین