پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در جمع فعالان بخش خصوصی و اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق ایران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: متاسفانه نگاه به کشاورزی تا کنون کمتر اقتصادی بوده است و از این رو بیشتر مدیران این وزارت خانه در زمینه اقتصاد تخصصی نداشته اند.
شعارسال:  کشاورزی مقوله ای اقتصادی است و باید مدیران جوان و اقتصادی در وزارت جهاد کشاورزی مشغول به کار شوند.
 
عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در جمع  فعالان بخش خصوصی و اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق ایران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: متاسفانه نگاه به کشاورزی تا کنون کمتر اقتصادی بوده است و از این رو بیشتر مدیران این وزارت خانه در زمینه اقتصاد تخصصی نداشته اند.

وی با اشاره به نقش بخش خصوص در کشاورزی گفت: شرط من با همکاران در وزارتخانه این است که هیچ تصمیمی نباید بدون نظر بخش خصوصی گرفته شود و باید با مشارکت بخش خصوصی مشکلات را مرتفع کرد چون کار اصلی در بخش کشاورزی متعلق به بخش خصوصی است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: راه رشد و توسعه واقعی کشاورزی افزایش درآمد و پس انداز فعالان اقتصادی است تا از این محل بتوانند با سرمایه گذاری مناسب مسیر رشد و توسعه را هموار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص روابط میان بخش های مختلف کشاورزی گفت: وزارت جهادکشاورزی از هر تفاهمی میان کشاورزان، تجار و صنعتگران در خصوص خرید توافقی، تعیین قیمت پایه، قرارداد بلند مدت، خرید تضمینی و سهامدار شدن در بخش های مختلف حمایت می کند.

کشاورز در بخش دیگر از سخنان خود گفت: پیشنهاد حذف ارز 4200 تومانی از واردات برنج و شکر ارائه شده و درباره شکر نهایی شده است اما  درباره برنج  مشغول رایزنی هستیم.
 
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد:  نباید فقط به فکر تولیدکننده بود، بلکه باید شرایط اقتصادی مردم و مصرف‌کننده را هم در نظر گرفت، اگر من بپذیرم که جزئی از دولت و ملت هستم نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم، چرا که در شرایط فعلی حذف ارز دولتی قیمت‌ها را به شدت بالا خواهد برد.
 
وی افزود: در صورتی که ارز دولتی از واردات خوراک دام و طیور حذف شود و با ارز آزاد وارد شود قیمت مرغ به 30 هزار تومان خواهد رسید و اگر ارز دولتی از نهاده‌های تولید حذف شود قیمت جو به کیلویی 3200 تومان و گندم به 3500 تومان افزایش می‌یابد و باید در نظر بگیریم که پس از این افزایش قیمت نان چگونه خواهد بود که البته گرفتاری‌های خاص خود را به وجود خواهد آورد.
 
کشاورز با بیان اینکه واردات با کالاهای نیمایی در حال حاضر برای چای، گوشت، کره و حبوبات اجرا می‌شود، گفت: همچنان که در مورد واردات گوشت هم دیدیم اختصاص ارز نیمایی به این محصول اتفاقاً قیمت را در بازار کاهش داد، بنابراین ما باید به این سمت برویم.
 
امکان جهش در صادرات غیر نفتی

در ابتدای این نشست علی شریعتی مقدم رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران طی سخنانی با اشاره به وضعیت حاکم بر اقتصاد ایران تصریح کرد: صادرات نفت به عنوان منبع اصلی درآمد ارزی دولت با مشکل مواجه شده است و کشور نیاز بیشتری به ارز حاصل از صادرات غیر نفتی دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی فرصت مناسبی برای جهش صادرات محصولات غیر نفتی وجود دارد و در صورتی که نظام توزیع و صادرات یکپارچه شده و بخش های مختلف تولید، توزیع و صادرات هماهنگی مناسبی داشته باشند می توان به اهداف بزرگی دست یافت.
 
شریعتی مقدم با اشاره به نقش اتاق های بازرگانی و همچنین کمیسیون کشاورزی در این زمینه خاطر نشان کرد: 8 کمیته تخصصی در کمیسیون کشاورزی اتاق ایران فعال هستند و موضوعات مختلف بخش کشاورزی و صنایع غذایی را به صورت تخصصی تر مورد بررسی، ارزیابی و جمع بندی قرار می دهند.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران افزود: در نظر است از سال آینده بتوانیم جذب فراگیری از کشاورزان سراسر کشور داشته باشیم تا کمیسیون کشاورزی اتاق  ایران بتواند بخشی از صدای کشاورزان را به گوش مسوولان برساند.
 
ضرورت غربالگری مدیران میانی وزارت جهاد کشاورزی
 
ارسلان قاسمی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران نیز در این نشست با اشاره به وضعیت ساختار و مدیران شاغل در وزات جهاد کشاورزی گفت:  مدیران میانی وزارت جهاد کشاورزی نیازمند غربالگری اساسی هستند و باید با ایجاد تغییرات جدی در ترکیب  مدیران میانی  برای حل مشکلات چاره اندیشی کرد.

وی کوچک سازی وزارت جهاد کشاورزی را راهکاری برای چابک سازی این وزارتخانه دانست و گفت: در حال حاضر 5 سازمان و شرکت دولتی شامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، شرکت خدمات حمایتی، صندوق سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی وشرکت پشتیبانی امور دام وظایف مشترکی دارند و امکان ادغام و یکی شدن آنها وجود دارد.
 


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری فودپرس  ،تاریخ انتشار: 26  آذر 1398،کدخبر:  4947d325، www.foodpress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
شعارهای قشنگ برای حفظ پست شروع شد همین که پست قطعی شد بیخیال شعار هاشون میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین