پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
وزیر ورزش و جوانان که برای تماشای مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان به بجنورد سفر کرده بود، جمعه گذشته در سکوت خبری وارد مشهد شد و از مجموعه ورزشی ثامن الائمه(ع) بازدید کرد؛ اداره کل ورزش و جوانان نیز در این زمینه هیچ اطلاع رسانی نکرد و به نوعی تمایل نداشت رسانه ها در برنامه بازدید وزیر ورزش و جوانان حضور داشته باشند که امیدواریم این روند سکوت خبری ادامه دار نباشد. وزیر ورزش در این برنامه اختصاصی از روند ساخت سالن شش هزار نفری مجموعه ثامن الائمه (ع) بازدید کرد.

شعار سال: این سالن ورزشی که از سال 89 کلنگ زنی شده است ، ظرفیت بسیار خوبی برای شهر مشهد محسوب می شود و با وجود آن می توان میزبانی مسابقات بین المللی را نیز گرفت، اما متاسفانه پس از این همه سال هیچ عزمی برای تکمیل این پروژه وجود نداشته و حتی حدود چهار سالی هم عملیات ساخت آن به دلیل نبود اعتبار به حال خود رها شده بود. روند کند این پروژه به حدی بود که سال گذشته پیمانکار آن نیز تغییر کرد؛ اما حالا وزیر ورزش و جوانان در این بازدید وعده داد که اگر بتوانیم منابع پروژه سالن شش هزار نفره مشهد را تامین کنیم، احتمالا در دهه فجر سال آینده این سالن افتتاح شود.  این در حالی است که تاکنون چند بار وعده هایی برای افتتاح این پروژه داده شده که به سرانجام نرسیده است. امیدواریم این بار مسئولان کشوری و استانی عزم خود را جزم کنند و هر طور شده این پروژه را به سرانجام برسانند که پیگیری و تلاش متولی ورزش استان را می طلبد.به اذعان خود مسئولان ، شهر مشهد نیاز مبرمی به چنین سالن ورزشی دارد که متاسفانه تاکنون در تکمیل آن کوتاهی شده است.
اولویت شهر مشهد
مسعود سلطانی‌فر ، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت چنین پروژه ورزشی برای شهر مشهد ، گفت: با توجه به جایگاه استان، وضعیت ورزش و استعدادهای فراوان، خراسان رضوی استحقاق این را داشت که 20 سال پیش از این، یک سالن شش هزار نفره مجهز داشته باشد. وی افزود: شهرهای بزرگی مانند مشهد، شیراز و سنندج از داشتن چنین سالنی بی‌بهره بودند که ما در این زمینه برای ساخت 10 سالن شش هزار نفره در 10 مرکز استان اقدام کردیم. وی بیان کرد: سعی ما بر این است که این 10 پروژه را تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسانیم؛ همچنین اولویت ما، سالن‌های مشهد، شیراز، سنندج و کرج است. سلطانی‌فر اضافه کرد: پروژه شهرهای سنندج و شیراز امسال به پایان می‌رسد و برای سال آینده نیز اتمام چهار  پروژه دیگر را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آن‌ها سالن شش هزار نفره مشهد خواهد بود.
وی به تغییر پیمانکار این پروژه اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه از زمانی که پیمانکار پروژه مشهد تغییر کرده و به سازمان همیاری شهرداری‌ها واگذار شده، سرعت و کیفیت کار بسیار افزایش یافته است. اگر بتوانیم منابع این پروژه را تامین کنیم، احتمالا در دهه فجر سال آینده سالن شش هزار نفره مشهد را افتتاح خواهیم کرد. وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: طبق برآوردهایی که تاکنون انجام شده است، برای اتمام این پروژه به حدود 45 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.
سلطانی‌فر تصریح کرد: به ‌رغم تمام محدودیت‌های مالی در اثر تحریم‌های ناعادلانه و غیرقانونی آمریکا که معیشت مردم را هدف قرار داده، پروژه‌های عمرانی در تمام بخش‌ها فعال است و با تلاش همه مدیران و زحمتکشان، پروژه‌ها را یکی پس از دیگری به بهره‌برداری می‌رسانیم.وی اظهار کرد: در سال گذشته برنامه‌ریزی برای افتتاح 500 پروژه انجام شد که با تلاش همه دست‌اندرکاران تعداد 700 پروژه را به بهره‌برداری رساندیم و امسال نیز هدف‌گذاری برای 700 پروژه بوده است که تا این جای کار از مرز بهره‌برداری از 400 پروژه گذشته ایم.وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: امیدوارم پروژه سالن شش هزار نفره مشهد با کیفیت خوب و در شأن مردم خراسان رضوی به بهره‌برداری برسد و شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی در آن باشیم. سلطانی فر افزود: با توجه به این که 50 درصد از هتل‌های کشور در مشهد است و فرودگاه بین‌المللی بسیار خوبی دارد، خراسان رضوی می‌تواند حداقل در هر فصل میزبان یک رویداد بزرگ بین‌المللی باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان رضوی، تاریخ انتشار 1دی  98، شماره: 230750

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین