پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
افزون بر 9 ماه از سیل ویرانگر در خراسان شمالی می گذرد و در حال حاضر پس از این مدت وقتی خبردار می شویم که هنوز روند ساخت بسیاری از واحدها تکمیل نشده است، متعجب می شویم.

شعار سال:افزون بر 9 ماه از سیل ویرانگر در خراسان شمالی می گذرد و در حال حاضر پس از این مدت وقتی خبردار می شویم که هنوز روند ساخت بسیاری از واحدها تکمیل نشده است، متعجب می شویم.

از تاریخ ۲۷ اسفند سال ۹۷ بارش باران‌های سیل آسا در خراسان شمالی، آغاز و موجب جاری شدن سیل در نقاط مختلف این استان شد که یکی از این مناطق شهرستان مرزی راز و جرگلان بود که سبب شد تا خسارت های فراوانی به برخی از منازل روستایی آن وارد شود بطوریکه برخی از منازل دیگر قابل استفاده نبودند.

تعدادی از سیل زدگان که خانه های آن ها آسیب جدی دیده بودند مجبور به ترک منزل کرده اما از آنجاییکه تمکن مالی خیلی پایینی داشتند و توان اجاره منزل برای آن ها وجود نداشت، ناچار شدند که در منزل اقوام زندگی کنند.

تعدادی از خانوار نیز بودند که از منازل آسیب دیده خود خارج نشدند و در همان منازل نمناک زندگی را ادامه دادند به امید اینکه ساخت و ساز انجام و تا پایان فصل گرما به پایان برسد و بتوانند در منازل جدید و مستحکم خود ساکن شوند اما اکنون نگران از این هستند که فصل سرما و برف زمستان را چگونه بدون منزلی گذران کنند.

مسئولان حمایت کنند تا منازل نیمه کاره سیل زدگان زیر برف نمانند

نوروز محمد درخشان دهیار روستای یکه سعود در راز و جرگلان ، با اشاره به اینکه این روستا دارای 537 خانوار است، گفت: 132 منزل روستایی بر اثر بارش های شدید باران حادثه دیدند که باید بازسازی شوند.

وی افزود: 9 ماه از جریان جاری شدن سیل و بارش باران های شدید در این منطقه می گذرد و اکنون یکی از گلایه ها و درخواست های اساسی سیل زدگان در این منطقه و روستا، آزاد شدن اقساط آن هاست تا بتوانند خانه بسازند.

درخشان ادامه داد: به عنوان مثال برای آزادسازی اقساط ساخت تعدادی از منازل از تاریخ 12 آذرماه سال جاری اقدام و به بنیاد مسکن مکاتبه کرده ایم اما کنون که زمان به تاریخ دوم دی ماه رسیده است، خبری از آزادسازی قسط برای ادامه ساخت و ساز نیست.

وی اظهارکرد: زمانیکه به بنیاد مسکن مراجعه می کنیم، بنیاد مسکن اعلام می کند همین‌که نامه به ما برسد به بانک برای آزادسازی اقساط ارسال می شود، واقعا نمی دانیم مشکل کار بنیاد مسکن است و یا بانک، فقط همین را می دانیم تاخیر و تعلل در روند آزادسازی اقساط مردم منطقه را آزار می دهد.

درخشان تصریح کرد: با التماس از تعدادی از پیمانکاران درخواست کرده ایم که بیایند ساخت و ساز منازل سیل زدگان را انجام دهند و بعد از اینکه تسهیلات این افراد آزاد شد، مبلغ هزینه کرده را برای خود بردارند که تعدادی پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه تعدادی از پیمانکاران ساخت 10خانه را متقبل شدند، خاطرنشان کرد: هر پیمانکار ساخت 10 خانه را شروع کرده و ساخت و ساز را تا قسمت هایی انجام داده اند اما یک ریال از کمک های بلاعوض آزاد نشده است و آن ها نیز دیگر توان ادامه کار ندارند و اعلام می کنند که چک های آن ها نیز در حال برگشت خوردن است.

درخشان توضیح داد: در این روستا چهار خانه تکمیل شده است که در حال حاضر یک خانوار در منزل ساخته شده استقرار یافته است اما یکی دیگر در مرحله نصب درب و پنجره متوقف شده و مالک اعلام می کند که دیگر توان مالی برای ادامه کار ندارم.

وی گفت: در منزل دیگر نیز یکی در مرحله خاک و گچ و دیگر سیمان کردن کف ساختمان باقی مانده اند.

درخشان تاکید کرد: از مسئولان درخواست می شود که کمک کنند تا ساخت و ساز منازل سیل زده هرچه سریع تر به اتمام برسد تا منازل نیمه ساخته شده در زیر برف قرار نگیرند.

تعدادی از بانک ها در پرداخت تسهیلات بازسازی منازل سیل‌زده تعلل می کنند

روحانی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی چندی پیش گفت: تعدادی از بانک ها در پرداخت تسهیلات بازسازی منازل سیل زده در استان تعلل می کنند.

وی با اشاره به جاری شدن سیل و بارش های شدید باران طی بهار امسال اظهارکرد: بر اثر جاری شدن سیل به تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی در این استان خسارت وارد شد.

روحانی افزود: در این راستا برای بازسازی شش هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در بنیاد مسکن استان تشکیل پرونده شد.

وی ادامه داد: تاکنون تمامی پرونده های تشکیل شده در بنیاد مسکن استان به بانک های ذی ربط جهت اعطای تسهیلات بانکی معرفی شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۴۳۸ پرونده در بانک که معادل ۸۴ درصد از پرونده های معرفی شده به بانک ها هستند، قرار داد منعقد شده است.

وی تاکید کرد: تا ۲۰ روز آینده مابقی پرونده ها نیز انعقاد قرار داد خواهد شد.

به گفته معاون بنیاد مسکن خراسان شمالی، تاکنون برای چهار هزار و ۳۱۵ واحد عملیات پی کنی انجام و برای سه هزار و ۵۷۰ واحد عملیات فونداسیون انجام شده است.

بانک ها طی دو روز اقساط را آزاد می کند

هدایتی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی نیز در اداکه ، اظهارکرد: به محض اینکه کارشناس بنیاد مسکن نامه نگاری های لازم را به منظور آزادسازی اقساط به بانک انجام دهد، بانک طی دو روز وام سیل زده ها را آزاد می کند.

وی بیان کرد: در این ارتباط پیگیری های لازم از سوی مدیر کل بنیاد مسکن استان انجام خواهد شد

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:2دی1398،کد خبر:98100201207،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین